Toon posts:

Glitches met Diamond Viper 550

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee hoe dit komt? Ik heb het voornamelijk als ik bv wat aan het typen ben. Maar het ergst is nog wel als ik een film kijk, van de hd of dvd maakt niet uit. Heb er bij beiden last van. Het is niet superirritant maar het hoort natuurlijk niet.
Ik heb overigens de nieuwste drivers van nvidia geinstalleerd voor mijn Diamond Viper 550. En m'n monitor is een Ilyama Vision Master 400 (17 inch).

Verwijderd

Probeer eens de originele Diamond drivers, zijn wel oud maar mischien helpt het :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
wanneer heb je voor het eerst last gekregen van dit probleem? na installatie van de nieuwste drivers?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik er voor het eerst last van heb gekregen weet ik niet precies, het valt me in elk geval nu op. De nieuwste nvidia drivers zijn van eind vorige week, dus ik ga inderdaad eerst maar eens de oude proberen, misschien helpt dat.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb intussen een en ander getest.
Het is in elk geval niet de monitor, heb een andere getest en daar kreeg ik precies hetzelfde probleem.
Dus dan vermoed ik dat het toch de videokaart is. Ook met de oude (lees: originele) diamond viper 550 drivers op de installatie cd had ik dit probleem. Is dit normaal, oftewel moet ik gewoon een betere videokaart nemen? Heeft iemand anders met de 550 dezelfde problemen gehad?

Verder zou ik nog kunnen proberen om een ander OS te installeren (bv Win 2000), ik gebruik nu half-gare Win98 SE NL, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het daar aan ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb vanavond Win 2K geinstalleerd, met de nieuwste NVidia drivers + Direct X 8.0, maar daarmee is het probleem niet verholpen :( Dus waarschijnlijk de videokaart zelf
Of zou het misschien kunnen liggen aan mijn a-open dvd speler (12x40)?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
is je kaart overclocked? anders moet je eens proberen hem terug te klokken. of een coolertje erop schroeven.

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet niet, ik heb er althans nooit wat 'geks' mee gedaan

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed zelf dat het zou kunnen komen omdat mijn case temp te hoog is. Ik heb een Athlon 1400 MHz systeem en daar zit maar een hele simpele koeler op, zo'n Coolermaster geval. Stressed wordt mijn cpu daardoor 70 graden en idle zit ie rond de 64. Mijn case temp ligt mede hierdoor altijd zo in de buurt van de 35 en 39 graden. Lijkt me persoonlijk iets te warm, vandaar dat ie van die foutjes genereert. Alleen wel vreemd dat hij dit altijd op dezelfde punten (in bv een film) doet en niet random.
Pagina: 1