Kun je DivX of Mpeg films afspelen in je dvd-speler?? En zo ja is daar dan een speciale methode voor of gewonn cd erin en op play drukken
)
alvast thnx
alvast thnx
Hmm is hier echt niks over te vinden in oude Topics??Op zondag 21 oktober 2001 21:25 schreef SuperSaiyanNL het volgende:
Kun je DivX of Mpeg films afspelen in je dvd-speler?? En zo ja is daar dan een speciale methode voor of gewonn cd erin en op play drukken)
alvast thnx
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
je dvd speler kan met een beetje geluk wel vcd en svcd afspelen, de laatste is mpeg2. deze cd's kan je branden met Nero. een divx file moet je dus eerst omzetten naar (s)vcd formaat en dan branden en dan pas kan je de film in je dvd-speler afspelen.Op zondag 21 oktober 2001 21:42 schreef JvS het volgende:
Gaat niet lukken. DivX is daar te 'variabel' voor. Het is niet echt een standaard.
[search=divx spelen op dvd speler]
Volgens mij zin vcd en svcd MPEG1 hoor.Op zondag 21 oktober 2001 21:44 schreef Molybdenum het volgende:
[..]
je dvd speler kan met een beetje geluk wel vcd en svcd afspelen, de laatste is mpeg2. deze cd's kan je branden met Nero. een divx file moet je dus eerst omzetten naar (s)vcd formaat en dan branden en dan pas kan je de film in je dvd-speler afspelen.
Daarom moet je ze dus omzettenOp zondag 21 oktober 2001 21:47 schreef O.D.Smolik het volgende:
[..]
Volgens mij zin vcd en svcd MPEG1 hoor.
Volgens mij niet.Op zondag 21 oktober 2001 21:47 schreef O.D.Smolik het volgende:
[..]
Volgens mij zin vcd en svcd MPEG1 hoor.
NietOp zondag 21 oktober 2001 21:58 schreef sampoo het volgende:
[..]
Volgens mij niet.
Hmmm tja dat is idd het eindresultaat van dit draadje...Op zondag 21 oktober 2001 22:29 schreef marcnolte het volgende:
WAT HET OOK IS... KAN NIET. Nog niet tenminste
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Verwijderd
Probleem is dat de meeste stand-alone DVD-spelers de power helemaal niet hebben om DivX fatsoenlijk real-time te decoden & weer te geven. Dat een PS2 (of in de toekomst een X-Box) het wel kan, lijkt me aannemelijk. Maar no-way dat je een standaard DVD-speler kan ombouwen tot DivX-player, simpelweg vanwege het gebrek aan een fatsoenlijke CPU.Op zondag 21 oktober 2001 22:33 schreef DynaMikeY het volgende:
Er zijn wel mensen bezig met een codec te schrijven voor het afspelen van DIVX op verschillende types Yamakawa DVD spelers.
Schijnt dat de Playstation2 het ook gaat kunnen op korte termijn. Door middel van de een codec die in de bootloader van de CD staat.
Technische details weet ik niet, maar kijk eens op de volgende sites:
http://dvd.box.sk
http://doom9.net
en zo zijn er nog veel anderen
ehm, ombouwen gaat zowiezo niet lukken, maar echt 'power' heb je er ook niet echt voor nodig hoor. Een simpel chippie en je bent klaar. Ik bedoel een PII-450 speelt een DVD vaak minder lekker dan een DVD speler van pioneer, en daar zit qua rekenkracht toch echt niet veel meer dan een p133 in oid (als-ie dat al haalt).Op maandag 22 oktober 2001 00:19 schreef DeepFreezer het volgende:
[..]
Probleem is dat de meeste stand-alone DVD-spelers de power helemaal niet hebben om DivX fatsoenlijk real-time te decoden & weer te geven. Dat een PS2 (of in de toekomst een X-Box) het wel kan, lijkt me aannemelijk. Maar no-way dat je een standaard DVD-speler kan ombouwen tot DivX-player, simpelweg vanwege het gebrek aan een fatsoenlijke CPU.
Ja, maar een dedicated chip past niet in de bootsector van je DivX-cd en daarom kan een standalone DVD-speler het gewoon niet. Die chip die erin zit kan alleen maar domweg MPEG2 decoderen, verder niks.Op maandag 22 oktober 2001 00:54 schreef JvS het volgende:
Dedicated chips heet dat. En dat rulet!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq