Casemod project, genoeg "blaasruimte''

Pagina: 1
Acties:

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 21:19
He mensen,
het is vakantie dus kan het grote Evilernie's casemod project beginnen, ik heb een aopen hq08. Ik ga als eerste boven in het zijpaneel boven mijn proc een 12 cm fan plaatsen.

dus ongeveer zoals hier:
http://www.virtual-hideout.net/articles/hx08/index7.shtml

Ook wil ik op de bovenkant van mijn kast een 12x12 cm fan bouwen en dat moet ongeveer zo worden:

http://www.virtual-hideout.net/articles/hx08/index4.shtml

(ja ik moet nog ff webspace aanmaken :P)

Die fan in het zijpaneel moet gaan zuigen en die op het bovenpaneel moet gaan blazen. Nou heb ik tussen de bovenkant van mijn case en de onderkant van mijn bureaublad maar 9 cm ruimte. Is dit genoeg om alle lucht af te voeren? (die fan draait niet fullspeed.

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

dit bedoelt ie:

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-hideout.net/images/day5_06.jpg

en dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-hideout.net/images/day3_05.jpg

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 19:33

dfr0st

Geel is mooier

en dan een raampje
en een neonte
en een verf-likje

toch?

-

• Evilernie933
ja....dat komt later allemaal wel...die van jou is trouwens wel erg kewl... :)

tampert, kriminalpolizei

• Evilernie933
mensen...

tampert, kriminalpolizei

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
heb ik allemaal al
in de top een 12x12 op 230v
in de front onder 12x12 op 230v
2x achter 80x80 op 230v
1x zijklep 80x80 op 230v

damm i luv PAPST :*

Verwijderd

Als ik het goed begrijp wil je boven lucht gaan inzuigen en aan de zijkant gaan uitblazen. Dit lijkt mij niet verstandig aangezien warme lucht stijgt. Als je dit omwisseld zullen je resultaten beter zijn. Dus zij koude lucht aanzuigen, en boven warme lucht uitblazen.

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

Op maandag 22 oktober 2001 13:09 schreef Sidewinder het volgende:
Als ik het goed begrijp wil je boven lucht gaan inzuigen en aan de zijkant gaan uitblazen. Dit lijkt mij niet verstandig aangezien warme lucht stijgt. Als je dit omwisseld zullen je resultaten beter zijn. Dus zij koude lucht aanzuigen, en boven warme lucht uitblazen.
in theorie is dit waar,
in de praktijk echter lang niet altijd. Oplossing gewoon allebei de opstellingen proberen en metingen doen, welk systeem het beste is laat je zitten. Zo heb ik het ook gedaan.

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Verwijderd

Dit zal er mee te maken hebben dat dan de warmte van je proc. een videokaart door heel je systeem heen moeten. Het is dus mischien verstandig om direct achter je proc. Dus een extra blowhole te maken.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 09:26
van sommige amerikaanse forums hoor ik ook af en toe dat ze een koeler aan de onderkant van PSU maken, ik heb ook een HQ08 .. en mijn cpu zit ongeveer precies onder de voeding, dus een 80mm ofzo zou daar wel handig zijn :)
btw. moet een 120mm op 230v ?!??

Verwijderd

is de vraag normaal niet :

Nou heb ik tussen de bovenkant van mijn case en de onderkant van mijn bureaublad maar 9 cm ruimte. Is dit genoeg om alle lucht af te voeren? (die fan draait niet fullspeed.

dunno echt, maar ik denk dat het wel zal werken hoor

gl with yer mod !!!!
veel en mooie picies maken éh !! B-)

Verwijderd

Nou vandaag zijn evilernie en ik al onze kasten aan het modden geweest. Het gat aan de bovenkant zit er al (is trouwens heel mooi geworden al zeg ik het zelf). Morgen komt het 12cm gat bij de proc. Ook gaan we morgen de ruimte voor de kabels wat groter maken >:) . Voor de duidelijkheid, de van bij de proc gaat lucht naar binnen zuigen en de fan bovenop gaat lucht naar buiten blazen.

Tot nu toe gaat alles goed. We hebben nog nix verneukt. Oja binnenkort komt een verslag met foto's van mijn Inwin Q500, mijn koffermod en Ernie's HQ08 hier op GoT te staan.

H A W K

Verwijderd

Hmmmz... wordt een lekker stof-blaas-machientje... |:(

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 19:33

dfr0st

Geel is mooier

ben benieuwd

-

Pagina: 1