Toon posts:

Lage Framrate in Unreal Tournament 60 Avg.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ging laatst een kijken wat mijn framerate onde UT was.
Average was die ongeveer 60f/s (in de map LAva Giant voor de kenners). Ik vroeg aan mensen in dat spel wat nou normaal was voor mijn systeem (PIII 1Ghz, 524Mb, Geforce2 32Mb MX-400). Men had het over 100 f/s. Is dit overdreven of moet dat kunnen? Ik heb pas nog de laatste drivers van Nvidia gedownload (21.83) dus daar zal het probleem niet liggen toch ?

Graag reacties hierop en eventuele antwoorden :)

Alsvast bedankt voor de gedane moeite!

Biohazard

Verwijderd

ik denk altijd maar:
als het maar soepel blijft lopen :)

Verwijderd

(PIII 1Ghz, 524Mb, Geforce2 32Mb MX-400
Ik denk dat je hier wel meer dan 60 fph kan halen, maar 100 is wel veel.. Waarschijnlijk is het wel te halen.

Op het moment weet ik geen oplossing om je fph te verhogen srry :(

Verwijderd

Topicstarter
AH jah! het is Fph STOM STOM :)

k TNX

Meer reacties zijn altijd welkom :)

Bio

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
we hebben het toch over frames en niet over frags?

Probeer V-sync eens uit te zetten en doe dan nog eens een timedemo

Verwijderd

LOL heb ik ff mijn msg gescrewed..

edit:

Alls 'fph'-s in mijn vorige msg moeten 'f/s'-s worden..

srry dudes..

Zou trouwens wel zielig zijn.. 60 fph.. LOL

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Speel op OpenGL met de nieuwe OpenGLdrv.dll
Die te downen is op unreal.epicgames.com
This
is a zip with latest beta version of the OpenGL renderer. It mostly fixes a bug in parsing the ini file options. The previous released D3D driver was very buggy and as it only resulted in a performance increase on a very limited range of cards the zip doesn't contain an updated version. If you want to use D3D please use the D3D renderer from the 436 patch. To install the new OpenGL renderer simply unzip it into your UnrealTournament/System directory and modify your UnrealTournament.ini file so the OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice section looks like below. If you want to use the compressed textures from the 2nd UT CD simply copy them over replacing existing textures and if you have problems using the textures from the 2nd CD in online games you might want to ask the server administrator to update his/her server. If you have a TNT or TNT2 you might have to set UseTNT to 1 depending on the version of the drivers you are using. If the game runs at ~ 1 frame per second it is a clear sign that UseTNT=1 is needed. Also please make sure that your desktop is set to 32 bit before starting the game.

[OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]
RefreshRate=75
DetailTextures=1
UseTrilinear=1
UseS3TC=1
UseTNT=0
LODBias=0
UseMultiTexture=1
UsePalette=1
UseAlphaPalette=0
Translucency=1
VolumetricLighting=1
ShinySurfaces=1
Coronas=1
HighDetailActors=1
MaxAnisotropy=0
AlwaysMipmap=0
UsePrecache=0
SupportsLazyTextures=0

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 15:56
hmm ja in UT heb je zowiezo lage framerate hoor.
ik haal met m'n geforce 3 onder Direct3D maar iets van 57 frames ofzo, weet niet hoe het kan, maar het draait nog aardig soepeltjes.

• CyberTijn
Op zondag 21 oktober 2001 23:38 schreef Numb1 het volgende:
kiek hier is ff :*
http://httpd.chello.nl/m.lanphen/fps/
nou ik heb precies gedaan wat je in beschreef op die site, maar nog steeds 60 fps....
NVmax rulez btw

met welke drivers zijn die screenshots trouwens genomen ??
ik heb de tab clock speed er niet bij! (kan wel met NVmax maar gaat het nu effe niet om)

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:39

Termy

valt er nog wat te fragge?

geforce+dr3+Ut=problemen, kan je beter op opengl draaien...

met een p4 1,4GHz 256MB RdRam en een geforce 2 gts 32 mb ratel ik bij m'n refresh rate van 75 aan op 1600x1200 32 bit...

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• CyberTijn
Op zondag 21 oktober 2001 23:50 schreef Termy het volgende:
geforce+dr3+Ut=problemen, kan je beter op opengl draaien...

met een p4 1,4GHz 256MB RdRam en een geforce 2 gts 32 mb ratel ik bij m'n refresh rate van 75 aan op 1600x1200 32 bit...
hoeveel fps hebbie dan ?

• Termy

Termy

75 dus..... zoals ik zei hij ratelt bij m'n refresh rate, dus zo van 75.00 75.12 74.95, dat soort dingen.

soms in een uitzondering wordt het iets van 55 maar dan lopen er 10 man in me beeld met 500 polys van de map.. o btw, details staan op z'n hoogst natuurlijk.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• CyberTijn
Op zondag 21 oktober 2001 23:59 schreef Termy het volgende:
75 dus..... zoals ik zei hij ratelt bij m'n refresh rate, dus zo van 75.00 75.12 74.95, dat soort dingen.

soms in een uitzondering wordt het iets van 55 maar dan lopen er 10 man in me beeld met 500 polys van de map.. o btw, details staan op z'n hoogst natuurlijk.
nou wil ik niet vervelend doen maar refresh rate is wat anders als framerate. refresh rate is het aantal keer dat je monitor het beeld ververst, de framerate is het aantal keer dat er nieuwe beeldjes van je videokaart naar je monitor wordt gegooid (die dus niet altijd daadwerkelijk op je scherm verschijnen).

als die dingen dus als het ware langs elkaar heen lopen, ziet het er niet uit, daar is de Vsync ook voor, die laat de framerate ongeveer gelijk lopen met refresh rate.

• Termy

Termy

Op maandag 22 oktober 2001 00:03 schreef CyberTijn_ het volgende:

[..]

nou wil ik niet vervelend doen maar refresh rate is wat anders als framerate. refresh rate is het aantal keer dat je monitor het beeld ververst, de framerate is het aantal keer dat er nieuwe beeldjes van je videokaart naar je monitor wordt gegooid (die dus niet altijd daadwerkelijk op je scherm verschijnen).

als die dingen dus als het ware langs elkaar heen lopen, ziet het er niet uit, daar is de Vsync ook voor, die laat de framerate ongeveer gelijk lopen met refresh rate.
goh je MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEENT het, ik ben echt niet dom hor. ik zei dus ook dat m'n FRAME rate gelijk is aan m'n REFRESH rate. dat komt inderdaad omdat vsync aanstaat. lmao, jij probeert mij dat uit te leggen? ROFL, dat ik dat niet in voor jou begrijpbaar nederlands zei is jouw probleem.

• CyberTijn
Ik heb jou nooit het woord framerate horen zeggen in deze topic maargoed het zal wel weer aan mij liggen.

btw ik begreep wel wat je bedoelde, je moet alleen niet denken dat je dus echt super-slim ben aangezien je nog niet eens het beessie bij z'n naam kan noemen

punt.

• Termy

Termy

ermz? ik doe ten eerste niet alsof ik slim ben, ben ik ook niet.

ik kan het beestje niet bij de naam noemen? LMAO, wrom lul je zo hard uit je nek? ik zei toch al als JIJ niet begrijpt wat ik bedoel (wat je ontkend terwijl je toch zegt dat je het niet begrijpt :?) dan is dat jouw probleem.

misschien even voor jou wat duidelijker:

ik heb bijna constant 75 FRAMES per seconde en dat is (goh hoe toevallig) ook de REFRESH rate. want JA vsync staat aan.

wow hey, wie probeert hier nu slim te doen en zich uit z'n eigen stupiditeit te lullen?

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-11 16:07
Oe! Au! Wat een geflame hier... kan iemand mij een hamburger aangeven? >:)

Steam

• TrehT
  • Laatst online: 06-05-2022

TrehT

koelle

hmm, ik denk dat 60 fps constant heel netjes is, niet aangezien je systeem, maar dat het gewoon vet fijn is om zo te spelen. ik neem aan dat je min op 1024/768 en 32 bit draait

TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs

• M1ch
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Tijn: die 57 komt door je netspeed, die limit hem.
Verder kan je vsync met een progje als nvmax uitzetten nogal eens helpen bij het behalen van meer frames. Niet dat dit nuttig is aangezien de refresh rate (let op tijn :p) van je monitor blijkbaar limit aan 60 (tenzij het gewoon echt je max is), dus je zal er toch maar 60 zien...Maar voor de show isset altijd leuk natuurlijk.
Zelf haal ik offline in een prac session max rond de 225 frames, average rond de 90. Online altijd een stuk minder omdat door mijn ADSL basic de netspeed op 4 mille staat en daardoor mn frames gelimit worden.

Kijk trouwens even om te bepalen of hij gelimit wordt of de frames de hele tijd tegen de 60 aanhikken en daar er constant op blijven. In dat geval worden ze gelimit door je vsync!

Verwijderd

Je moet dat doen met die Opengl zooi, ik ging van 80 naar 120 fps met dat gedoe

• CyberTijn
mijn refresh rate is 85, fps = rond de 60

Vsync staat al uit
nouja dan zal het idd wel aan de netspeed liggen... (4700)

• CyberTijn
net effe netspeed op 20000 gezet, average FPS 120 ;) LOL in practise session.
wel handig dat ik dat weet, want ik ga morgen naar een LAN toe en daar natuurlijk ook UT spelen, kan ik dan tenminste mooie FPS halen.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Op zondag 21 oktober 2001 23:38 schreef Numb1 het volgende:
kiek hier is ff :*
http://httpd.chello.nl/m.lanphen/fps/
GRRR DAS MIJN SITE :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 10:09 schreef CyberTijn_ het volgende:
net effe netspeed op 20000 gezet, average FPS 120 ;) LOL in practise session.
wel handig dat ik dat weet, want ik ga morgen naar een LAN toe en daar natuurlijk ook UT spelen, kan ik dan tenminste mooie FPS halen.
Huh sinds wanneer heeft een netspeed iets te maken met Frames??
Netspeed kan je toch in/out rate verhogen zodat er meer data naar de server verstuurd kan worden?

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Op maandag 22 oktober 2001 17:57 schreef ReseT het volgende:

[..]

Netspeed kan je toch in/out rate verhogen zodat er meer data naar de server verstuurd kan worden?
Sinds UT uit is heeft netspeed al wat met Frames Per Second te maken....

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:41

Ankh

|true

Op maandag 22 oktober 2001 17:57 schreef ReseT het volgende:

[..]

yup

servers bij online spelen kunnen je wel tot een bepaalde FpS maximaliseren..

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Termy

Termy

waar kan ik het verband vinden tussen netspeed en fps?

ik draai iig met netspeed 12000

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Op maandag 22 oktober 2001 22:50 schreef Termy het volgende:
waar kan ik het verband vinden tussen netspeed en fps?

ik draai iig met netspeed 12000
Dan zit je wel ongeveer aan je maxfps, onder de 8000 wordt je fps gelimiteerd door je netspeed, daarboven hangt het meer van andere dingen af.

Pagina: 1