hoe weet ik op welke stand ik de jumpers moet zetten om de proc echt op 300 mhz te laten lopen want dat doet ie nu nog niet ook niet als ik via de tabelletjes op het mobo de jumpertjes instel op een core voltage van 2,5 v, of is die coer voltage misschien te laag en kan het mobo het gewoon niet aan?????? plz help me hier ff mee....
Welk mobo ist?
En als je mobo niet lager kan dan 2,5V zet je em daar gewoon op. Officieel moet ie op 2.2V, maar dat beetje extra overleeft een K6 wel.
En als je mobo niet lager kan dan 2,5V zet je em daar gewoon op. Officieel moet ie op 2.2V, maar dat beetje extra overleeft een K6 wel.
euh mab-pr5 kan dat dat staat aan de binnenkant, s een beetje moeilijk te lezen, het hoogste wat ik m nu krijg is 216 mhz maar hij mot dus op 300 mhz ....Op zondag 21 oktober 2001 21:22 schreef _JGC_ het volgende:
Welk mobo ist?
Volgens Tomshardware.com kan de Abit pr5 de k6-2 niet aan, kijk hier maar. Maar aangezien je 'm wel aan de praat hebt
The need for speed drives me
www.abit.nl heeft om een of andere reden geen manuals voor legacy products, maar dankzij de info elders is dat niet onoverkomelijk.
2 dingen moet je goed krijgen voor die 300:
- FSB van 66
- Multiplier van 4.5
De PR5 heeft geen jumpers maar dipswitches. Ik heb geen specifieke settings voor de PR5 kunnen scoren, maar als je nu op 216 loopt, gok ik dat je de multiplier nu op 1.5/3.5 hebt staan en de FSB op 62 ('turbo mode').
De CPU switches staan nu dus alledrie op 1. Om naar 4.5 te zetten moet je ze alledrie op nul zetten (of omgekeerd).
De FSB info zou op de mobo zelf moeten staan- die moet naar 66. Dan zou je 300 moeten krijgen. Wel is het mogelijk dat je BIOS pas na een upgrade de CPU correct herkent. Alleen die heeft www.abit.nl weer eens niet...
Als je zo 300 krijgt kun je ook het volgende proberen: FSB op 75 en multiplier op 4 (is sneller, maar je kunt problemen met je RAM krijgen- maar geen ramp, gewoon terugzetten en geen probleem).
FSB van 75 is undocumented- gewoon een combo die niet vermeld is uitproberen. Multiplier van 4 is als het goed is: 0 1 0.
Maar goed, die 2.5V is niet te laag, juist te hoog- dus zorg voor goede koeling en verwacht geen wonderen- je zit dus met een unsupported CPU te werken.
Tip: probeer deze link voor meer info.
2 dingen moet je goed krijgen voor die 300:
- FSB van 66
- Multiplier van 4.5
De PR5 heeft geen jumpers maar dipswitches. Ik heb geen specifieke settings voor de PR5 kunnen scoren, maar als je nu op 216 loopt, gok ik dat je de multiplier nu op 1.5/3.5 hebt staan en de FSB op 62 ('turbo mode').
De CPU switches staan nu dus alledrie op 1. Om naar 4.5 te zetten moet je ze alledrie op nul zetten (of omgekeerd).
De FSB info zou op de mobo zelf moeten staan- die moet naar 66. Dan zou je 300 moeten krijgen. Wel is het mogelijk dat je BIOS pas na een upgrade de CPU correct herkent. Alleen die heeft www.abit.nl weer eens niet...
Als je zo 300 krijgt kun je ook het volgende proberen: FSB op 75 en multiplier op 4 (is sneller, maar je kunt problemen met je RAM krijgen- maar geen ramp, gewoon terugzetten en geen probleem).
FSB van 75 is undocumented- gewoon een combo die niet vermeld is uitproberen. Multiplier van 4 is als het goed is: 0 1 0.
Maar goed, die 2.5V is niet te laag, juist te hoog- dus zorg voor goede koeling en verwacht geen wonderen- je zit dus met een unsupported CPU te werken.
Tip: probeer deze link voor meer info.
edit:
Toch nog een BIOS gevonden voor je: ftp://ftp.abit.com.tw/pub/bios/pr5/
Toch nog een BIOS gevonden voor je: ftp://ftp.abit.com.tw/pub/bios/pr5/
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
werk hier met een k6-2/400. Op de CPU zelf staat trouwens ook welk vcore die lust. Met de multiplier en FSB moet je gewoon spelen. Overkokken van k6-2 is niet zo moeilijk maar gaat niet zo heel ver
Ik heb de Abit PR5 ook gehad. En die werkte niet met de K6-2 hoor!!! Eerst werkte de CPU niet op de 'echte' kloksnelheid en hij was niet vooruit te branden...
Als ie bij jou werkt moet je me maar ff uitleggen hoe je dat voor elkaar krijgt.
Als ie bij jou werkt moet je me maar ff uitleggen hoe je dat voor elkaar krijgt.
|Specs|
Pagina: 1