Toon posts:

Mxstream & server = TRAAAAAAG (iemand oplossing?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een server die mijn mxstream verdeelt over drie computers (het advanced abonnement van planet internet) en de server herstart zich iedere dag om 5 uur en ik dacht dat dat wel zou helpen, maar als ik de server heb herstart, is de snelheid slechts enkele minuten/secondes goed en gaat dan weer terug naar zeg een ping van 3700 ms (niet errug handig) en downloaden gaat meestal ook met hooguit 3kb/s, als het niet 0.5 is ofzo. Ik heb de andere computers zelfs uitgezet, maar hielp niet. Heeft iemand een idee? (BTW, de specs van de server: P2 333, 32 mb ram, als je meer moet weten zeg het dan ff)

Verwijderd

Jah waar deel jij je internet verbinding mee, en heb je altijd al problemen gehad qua snelheid ?

Misschien heb je iets verkeerd geconfigureerd op de server ?

+ wat draai jij als OS op de server

Verwijderd

Topicstarter
Nee, voor de server ging alles perfect, maar moesten we steeds kabeltjes wisselen. Ik deel met de sharing van ME (je kunt niet sharen via een hub alleen, want kpn heeft van het advanced abonnement de 4 ipadressen verkleind tot 1, dus simpelweg de kabeltjes in de hub steken heeft geen zin)
en hij heeft het een aantal weken perfect gedaan

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > IT

De oplossing staat hier: http://adsltweak.iscool.nl heb je geeneens een server meer nodig :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, de methode om te tweaken is verwijdert, vanwege alcatel...neem aan dat dat is wat bedoeld werd?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:46
Haha, een windows ME server, zet er ns linux op, dat zal een stuk beter werken :)

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk een heeeeeele domme vraag, maar, hoe krijgt een windows ME client dan zijn internet van de server, (vrees nl dat hoe graag ik het ook zou willen, de client wel windows moet blijven, maar als het allemaal werkt en beter gaat, zet ik graag linux op de server)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
zet er eens win2k erop, mischien helpt dat..

• Pc123
Oh, das geen probleem, allemaal tcp/ip, zelfde protocol, jouw provider gebruikt waarschijnlijk ook geen windows voor z'n routers. Heb je trouwens het ethernet of het usb modem, als je een usb modem hebt wordt het nogal lastig om m onder linux te laten werken, het kan wel, maar bij het ethernet modem is het toch een stuk makkelijker.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er geen snellere oplossingen?

Verwijderd

Topicstarter
ethernetmodem(niet getweaked)

• Pc123
Op zondag 21 oktober 2001 21:26 schreef Exulter het volgende:
ethernetmodem(niet getweaked)
Ah, dan moet het makkelijk lukken. Windows ME is echt verschrikkelijk slecht. Onder linux werkt t waarschijnlijk veel beter. Win2k kan natuurlijk ook, maar is wel veel zwaarder, een pentium 75 ofzo is al genoeg voor een linux router.

Je kan t modem ook tweaken dat ie zelf een router is >:) Dan heb je alleen een hub/switch nodig. Hier staat genoeg over op internet, gewoon ff zoeken.

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gewoon tweaken die hap. Werkt perfect.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Pagina: 1