Toon posts:

cd in duizend stukjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De kids zijn een spel aan het spelen. Ineens een knal (als uit een klappertjespistool). De DVD-speler (Lite-on)open gedaan en ja hoor de cd-rom komt er in stukjes uit. Helaas is nu ook de speler kapot. Ja ik heb hem schoon gemaakt en al, mar toch is hij kaduuk.
Wie kan mij vertellen hoe dit kan. Ik heb er een keer eerder van gehoord, maar dat was een gewone cd-rom speler (A-open).
Oorzaak: warmte???? waarom dan in stukjes en niet vervormd?
:'(

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
ff nadenken. waar heb ik dit laatst ook nog eens gelezen.

Echt helemaal in elkaar geklapt...... ff denken.. kom er op terug.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Lijkt me eerder dat de CD is vast komen te zitten.
Misschien er verkeerd ingedaan door JOU? Kids zie ik daar niet voor aan >:)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 15:57

Opa

Nu Multifocaal!

Onbalans denk ik. Als het label aan een kant veel zwaarder was dan aan de andere werkt de schijf als een vliegwiel en kan hij door extreme dwarskrachten kapot trillen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
ik was niet eens in de buurt en de kids hebben echt niets gedaan, de "knal" deed ons kijken
:7

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
terug brengen...

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
[topic=128839]

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Topic titel: cd in duizend stukjes
Euhmmm, heb je tijd over ofzo.

Mmmm, soms kan de cd-rom speler de cd niet lezen, gooit hem op full speed, remt af en probeert dan weer te lezen.
T'sja, dan kan d'r wel eens iets los schieten, of de cd was niet echt jofel in balans dat hij los schiet.

Resultaat is dus datgene wat je nu hebt.
Probeer es onder garantie.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
ik plak geen labels uit voorzorg. Schrijven doe ik ook niet op de cd's maar op de doos
;)

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 21:00 schreef bulties het volgende:
ik was niet eens in de buurt en de kids hebben echt niets gedaan, de "knal" deed ons kijken
:7
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa dat zeg je NU >:)

Heb je nog garantie?

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-04 20:29
Ik heb het bij mij Aopen gehad. 2 legaale Redalert 2 cd's kapot :(. Dat kwam door onbelans.

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 21:02 schreef Diamon het volgende:

[..]

Euhmmm, heb je tijd over ofzo.
Dat noemen ze nou een uitdrukking. :z

Verwijderd

Topicstarter
Pieter bedankt ik ga er zeker mee terug. Bij de anderen ging het om een A-Open 52x en bij mij om een DVD-speler, da's nieuw he maar de oorzaak zal wel dezelfde zijn
:o

Verwijderd

tis te hopen dat je nog garantie hebt, en mischien wel een nieuw soort kopierbeveiliging (als het tenminste een kopie was >:))

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 17:29
Op zondag 21 oktober 2001 21:02 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Jaaaaaaaaaaaaaaaaa dat zeg je NU >:)

Heb je nog garantie?
het zou me nix verbazen als ze je GEEN garantie geven !

het ligt namelijk waarschijnlijk niet aan de speler, maar aan de cd....

ik zou dit verhaal daar iig niet vertellen, en gewoon zeggen van "hij deed et ineens niet meer :P"
gewoon lekker schijnheilig de domme klant spelen, werkt altijd :)

• Klein Duimpje
  • Laatst online: 24-05-2024
Het schijnt aan haarschuurtjes in de cd te liggen, met de huidige highspeed cd/dvd/cdrw spelers heb je dus kans dat dit je een keer overkomt.
Eigenlijk zou je voor alle zekerheid elke keer als je een cd plaatst de cd goed moeten inspecteren, maar dan nog haarschuurtjes zie je meestal niet.( en wie inspecteerd nu elke keer zijn cd)
De schuurtjes onstaan vaak in de binnenring door het uitpakken/inpakken van de cd in het doosje, een opbergmapje voor je cd's zou de kans dus moeten verkleinen.
Het komt ook wel eens voor dat het bij bepaalde typen spelers vaker voorkomt en dan lijkt het meer op een technisch probleem waarvoor de fabrikant dan ook meestal de verantwoording op zich neemt wat betekend dat hij het apparaat onder garantie zal vervangen.( je cd dan vergoed krijgen wordt lastiger, daar je niet kunt aantonen dat het met zekerheid aan de speler heeft gelegen en niet door een slechte cd is onstaan)
Probeer dus of je de speler onder garantie vervangen kunt krijgen ( nee heb je, ja kun je krijgen)

A journey of a thousand miles begins with a single step

• Diamon
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Op zondag 21 oktober 2001 21:07 schreef Courage het volgende:

[Wat hier stond, noemen ze ook wel woordspeling :z]

Dat noemen ze nou een uitdrukking. :z

And The Only One

Verwijderd

En ik hou het gewoon op goedkope prutcd's waarvan het gaatje niet mooi in het midden zit of de schijf niet mooi rond is zodat de boel in onbalans is en uit elkaar knalt @ 8000RPM. Zelfs cd's van originele spellen kunnen soms van bagger kwaliteit zijn. Meestal bij van die aanbiedingen is de kwaliteit zo slecht dat je het eigenlijk beter over kunt fikken op een normaal cd'tje.

• TromboneFreakus
  • Laatst online: 01-08-2023
Ik heb hetzelfde ook eens gehad en ken de verbazing die erbij komt kijken. De CD schoot zelfs behoorlijk dicht langs me, dus wanneer het apparaat nu vreemde geluiden maakt, stap ik soms onbewust wel wat opzij...

Hoe dan ook: het ging om een pc van NEC met garantie. NEC heeft de speler na ons telefoontje keurig binnen 24 uur vervangen, heeft echter de CD met een waarde van fl 99,95 nooit vergoed. In een eerdere discussie op dit forum volgens mij - ik kan hem alleen niet terugvinden - werd ook gezegd dat ik bij de fabrikant van het spel een nieuwe CD kon claimen, aangezien de licentie op het gebruik van het spel uiteraard niet door de CD-speler vernield was. Maar ja, daar ben ik verder niet achteraan gegaan.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 08:52
Op zondag 21 oktober 2001 21:25 schreef PsyFlux het volgende:
En ik hou het gewoon op goedkope prutcd's waarvan het gaatje niet mooi in het midden zit of de schijf niet mooi rond is zodat de boel in onbalans is en uit elkaar knalt @ 8000RPM. Zelfs cd's van originele spellen kunnen soms van bagger kwaliteit zijn. Meestal bij van die aanbiedingen is de kwaliteit zo slecht dat je het eigenlijk beter over kunt fikken op een normaal cd'tje.
heeft buurman gehad met Compaq restore cd, bijbehorende win95/98/200/me cd's!!! zijn Aopen 48x begon allemaal rare geluiden te maken bij het afremmen, alsof ie ergens vastzat, overgebrand (na 4 verknalde cd's) , no problemo meer

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

vriend van me heeft zoiets ook al eens gehad...

ik was daar met iemand aan het ra2'en en ik zou ff met die vriend patat gaan halen. Die andere gast ging daarbij maar ff tv kijken, ra2 stond op pauze op beide computers.

Toen we terugkwamen had van één van de computers de cdrom-speler een enorme knal gegeven en de cd lag overal en nergens verspreid door de kamer. Gelukkig zat die ene gast met z'n rug naar de computer toe tv te kijken en waren wij patat aan het halen, anders was er misschien wel één van ons blind geworden of meer :{

Het merk van die cdrom is mij niet bekend maar voor hetzelfde geld was dit ook een a-open ;(

Hoi

• -bolio-
  • Laatst online: 08:27

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Ik heb het ook eens een keer iets dergelijks gehad. Na een heftige spelletje Red Alert aftermath wou ik mijn cd eruit halen en deze kwam er netjes uit. Toen ik hem in het doosje wou stopper zag ik echter dat gewoon het gaatje in de cd een stuk groter was geworden :?. Nadat ik mijn speler open had gehaald zag ik dat daar allemaal stukjes plastic in lagen, er was dus een stuk van de cd afgefreesd :'(. Resultaat: CD kapot speler gelukkig niet. Het was trouwens een A-open 32 speed.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks folks, ik heb inmiddels een nieuwe DVD-speler gekregen. Ik hoop dat het probleem nu opgelost is.
Aplaus voor Medion Ja,ja de ALDI-computer, niet zeuren maar een nieuwe

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 21:07 schreef bulties het volgende:
Pieter bedankt ik ga er zeker mee terug. Bij de anderen ging het om een A-Open 52x en bij mij om een DVD-speler, da's nieuw he maar de oorzaak zal wel dezelfde zijn
:o
Kewl!
Die Aopen van jou ging dus kapot door onbalans??? WHUAHAHA!
Ik wil een DVD speler, ipv mijn Aopen 52x. Hoe krijg ik dat
ding snel kapot? CD-tje erin, met een half labeltje ofzo?
Of een kwart? Gegarandeerd kaduuk? >:) Eindelijk DVD!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Te warm geworden en toen gebarsten? :'(

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 20:58 schreef intert0y het volgende:
ff nadenken. waar heb ik dit laatst ook nog eens gelezen.

Echt helemaal in elkaar geklapt...... ff denken.. kom er op terug.
was ergens een topic idd over creative rewriters volgens mij...

waren ook verschillende mensen waarbij dit voorkwam ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

lees dit topic er maar een op na

cd 'shattered' in dvd speler
Pagina: 1