Mobo power-off bij hoge temps

Pagina: 1
Acties:

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45
Ik zit met het volgende,
ik heb nu een TB1400 AYHJA samen met een EPoX EP-8KHA mobo, deze heeft de functie om bij te hoge temperaturen de stroom af te sluiten. Maar hoe goed werkt dit systeem?

Werkt het al bij het opstarten? En als ik heel bruut net zoals bij Ome Tom de koeler eraf trek en de proc binnen een paar seconden doorbrand?
Op dit moment heb ik mn PC draaien op 1533 Mhz (11,5*133) met een standaard Spire cooler erop. Bij 70 graden gaat het systeem uit. (nog niet meegemaakt trouwens :))

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb een Gigabyte7zx met een duron700 en die functie heb k ook op me mobo.
Ik had het in me bios op 60C staan. Op een hete zomerdag na een paar uurtjuhs gequaked te hebben valt opeens me pc uit :? Ik had geen idee wat het kon zijn ,dus ik kijk in me bios staat ie op 61C.
Dus het werkt bij mij wel goed ,gelukkig.
Het werkt volgens mij altijd als je comp. aanstaat.

• schizofreen
ja, maar dat was dus een geleidelijke opwarming van je PC, wie weet was de temperatuur al een minuut boven de 60 graden, maar schakelde het mobo zich daarna pas uit.

In het geval van je koeler eraf trekken zou je proc binnen die minuut al lang in de proc-hemel zijn beland. En dat wil ik nou net niet, ik wil weten of het mobo uitschakelt, direct nadat de temp te hoog is geworden. (met andere woorden: hoe vaak (per minuut) checkt het mobo de temp en hoe lang doet ie over het auitschakelen)
Ik wil dit vooral graag weten omdat ik met een zelfbouw waterkoeling wil gaan experimenteren. :)

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:13

RgR

Ik heb het bij mijn moederbord (MSI K7T Turbo) eens getest. De auto-shutdown functie aangezet bij 70 graden, en daarna met een ventilator op een wat lager toerental en dan een stress-test doen. Na een tijdje kwam de temp op 70C, 71C, 72C... toen heb ik snel de stresstest maar uitgezet en mijn fan weer vol aangezet. Niet zo betrouwbaar dus, die softwarematige controle.

• schizofreen
kijk, van dat soort dingen schrik ik dus nogal
ik zou niet willen dat om wat voor reden dan ook, mn waterblokkie niet meer goed contact maakt met de proc en dat daardoor het hele syteem naar de klote is. (proc+mobo)

BTW, kun je met een doorgefikte proc terug naar de winkel gaan >:)

• schizofreen
maar verder niemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Pagina: 1