EROS: wie wil eraan meedoen?

Pagina: 1
Acties:

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
OK, laten we beginnen met een waarschuwing: als je begint van "Wat is dat nou weer voor iets, daar hebben we Linux voor" enzo, rot ff op, als ik (+anderen) dit willen gebruiken is dat onze zaak. Danku voor u aandacht :P

Nu, eerst even een inleiding:
Ik was met mijn neef aan het chatten, oa over WinXP, zei hij me dat hij het spijtig vond dat DOS in XP zo goed als dood is. Batch werkt vaak niet helemaal feilloos meer enzo, en dat is spijtig. Batch is simpel effectief, en deed zowat de helft van de dingen die ik om-de-zoveel-tijd doe automatisch. DOS mocht niet weg. DOS moest blijven. EROS was born.

EROS is een soort mini-OS dat compleet gebaseerd is op DOS, oftewel COMMAND.COM + de basiscommandos van WIN98SE. Het is dus 100% compatible met DOS, en dat zal het ook altijd blijven. Het is dus eigenlijk DOS met wat extra tools...
Eigenlijk is het een soort projectje dat ook voor kleine (file)servers geschikt is (eens het netwerken en CD-ROMS aankan, that is :P) vooral omdat het ZEER snel is, (alhoewel het via floppy boot, dit booten duurt ongeveer 1 tot 1.5 maal zo lang als het booten van Win98) namelijk omdat z'n echte "commands" in een RAMDISK zitten. Deze RAMDISK is slechts 10MB, maar da's genoeg om 2 diskettes + nog een hele hoop "addons" te huizen. Grotere programmas horen thuis op een harddisk... Dit is nog een voordeel, je kan EROS gewoon in elke PC steken en het zal direct werken, no install required...

Dus, ik zoek mensen om aan dit project mee te werken.
Batch of machinetaal (dit laatste gaat niet veel gebeuren denk ik ;)) of andere DOS talen zijn gewenst. C++ heeft libraries nodig, als enkele enkel C++ kunnen programmeren dan zal ik die wel inbakken ;)

Als je geintresseerd bent, kijk ff in me profile, ik denk dat daar wel iets staat.

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Waarom gebruik je geen 4dos i.p.v. command.com/cmd.exe ?
Die kan je volgens mij nog gewoon gebruiken onder XP ofzo..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• lvh
  • Laatst online: 02-11-2022
4dos?
Op zondag 21 oktober 2001 21:15 schreef moto-moi het volgende:
Waarom gebruik je geen 4dos i.p.v. command.com/cmd.exe ?
Die kan je volgens mij nog gewoon gebruiken onder XP ofzo..

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 21 oktober 2001 21:20 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
4dos?
Iets zegt me, dat jij nog niet zo lang met DOS speelt <grijns>
Da's een soort van verbeterde command.com, met een meer dan perfecte scripttaal.. Kan ook .bat files gebruiken, maar .btm files is gewoon <wauw> :-)
http://jpsoft.com/products.htm

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Verder als toevoeging op de eerdere posts over 4dos.

Als dit serieus iets gaat worden, dan zul je wel om command.com heen moeten ;)
Deze is namelijk van Microsoft en mag je dus bij mijn weten gewoon niet gebruiken voor een eigen OS.