Downloaden van UT van buitenaf

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:31
Is het mogelijk om vanaf servers van het UT te downen met bijv. ISDN (wanadoo).

Ik heb namelijk een account van iemand gekregen voor Dance (die zoeksite van het UT), maar als ik dan een bestand wil downen komt die gewoon niet op die server. Dit staat in de FAQ:
I download anything when connecting from the Internet (ie, when I'm not directly connected to CAMPUSnet?)
Maybe; It depends on your provider and the software you use. Your provider must allow communication on ports 137 through 139 and you must use either samba or a recent Windows.
And make sure you turned on the 'Use IPs' option!
Maar dat is toch niet nodig als je via IE wil inloggen?
Thanks
Milenco

PS Als dit niet legaal wordt gezien, las hem dan maar dicht, maar ik kan er niets illegaals in ontdekken, mits UT het toelaat.

• Milenco
Bijv.:

Als ik connect naar [url="file://130.89.230.183/SEPT%202001/blaat/blaat.doc"]file://130.89.230.183/SEPT%202001/blaat/blaat.doc[/url] (link veranderd) dan krijg ik een timeout.
Kan dat komen omdat er "file://" voorstaat? dat zou in principe toch niets moeten uitmaken?

Verwijderd

je kunt niet van de ut downloaden als je buiten de campus zit je moet op die 130.89.xxxxxxx ip range zitten anders kun je er niet van downen.

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

Op zondag 21 oktober 2001 20:32 schreef Milenco het volgende:
Bijv.:

Als ik connect naar [url="file://130.89.230.183/SEPT%202001/blaat/blaat.doc"]file://130.89.230.183/SEPT%202001/blaat/blaat.doc[/url] (link veranderd) dan krijg ik een timeout.
Kan dat komen omdat er "file://" voorstaat? dat zou in principe toch niets moeten uitmaken?
dat file ervoor betekent dat het lokaal is :P oftewel op je eigen hd, das nie zo handig dus.

Is het een ftp :?

En euhm, wat bedoel wil je precies downloand? Want als je UT wil downloaden ben je wel illegaal bezig ja...

Dus misschien als je je post een beetje aanpast en het algemeen maakt dan blijft ie wel staan, anders word ie misschien op slot gezet ;)

• Milenco
Op zondag 21 oktober 2001 20:42 schreef kennym het volgende:

[..]

dat file ervoor betekent dat het lokaal is :P oftewel op je eigen hd, das nie zo handig dus.

Is het een ftp :?

En euhm, wat bedoel wil je precies downloand? Want als je UT wil downloaden ben je wel illegaal bezig ja...

Dus misschien als je je post een beetje aanpast en het algemeen maakt dan blijft ie wel staan, anders word ie misschien op slot gezet ;)
Als er geen copyright rechten op een bestand staan, kan ik het toch rusten downloaden? Is er trouwens een manier om er voor te zorgen dat ik een bepaald ip meestuur (dmv bijv. een proxy)

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 21:02 schreef Milenco het volgende:

[..]

Als er geen copyright rechten op een bestand staan, kan ik het toch rusten downloaden? Is er trouwens een manier om er voor te zorgen dat ik een bepaald ip meestuur (dmv bijv. een proxy)
Ben bang van niet anders had ik al wel 24/7 van de UT lopen downen. (maargoed vriend van me zit op de campus dus die downt en fikt alles voor me :) )

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:30

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Hmmm... toch maar op de campus gaan wonen?!

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Als alle computers op CAMPUS-web hun eigen internet-IP hebben (dat weet ik niet), dan zou het in principe mogelijk moeten zijn om te downloaden van zo'n computer, mits er een FTP of HTTP-server draait op die computer.
Maar als de firewall er voor zorgt dat er geen incoming connectie op het IP is spe gemaakt mag worden op port 21 of port 80 dan kan het niet. Volg je me? :)

Via windows Netwerkomgeving (Network Neigbourhoud voor mensen die geen nederlands kunnen) kan je er imho niet bij komen zonder VPN of zoiets...

Just correct me if I'm wrong

Verwijderd

Wat ze daar boven met die porten 139 e.d. bedoelen is dat het verkeer via NetBios gaat. Laat dit protocol nu net niet routebaar (naja, stiekum soms wel :)) zijn. En daarbij zal NetBios verkeer er door de TU routers echt wel uitgefilterd worden zodat dit niet op Internet terecht kan komen.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 21:45 schreef RainbowBears het volgende:
Wat ze daar boven met die porten 139 e.d. bedoelen is dat het verkeer via NetBios gaat. Laat dit protocol nu net niet routebaar
Jij verwart NetBIOS met NetBEUI. NetBIOS is een laag (voor nameresolving enzo) die over verschillende protocollen werkt (TCP/IP, IPX, NetBEUI), tweede is zelf zo'n protocol. NetBEUI is niet te routeren, NetBIOS is een hoger protocol en heeft dus uberhaupt niets met routen te maken.

• Gugger
  • Laatst online: 17-07 21:29
Met Win2K en WinXP werkt Dance wel, met 98 niet heb ik me laten vertellen. Is dat het toevallig?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:38
Moet wel kunnen, ik kan met @home win98/xp wel downloaden van een pc op de campus, of het ook werkt me dance weet ik niet!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:09

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Mijn bak staat sowieso dicht voor parasieten van buitenaf! :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 20:42 schreef SilverBolt het volgende:
je kunt niet van de ut downloaden als je buiten de campus zit je moet op die 130.89.xxxxxxx ip range zitten anders kun je er niet van downen.
incorrect. dat wil wel. zolang je isp port 137 tot en met 139 open laatstaan. en je moet volgens mij win2k gebruiken. zo kom iker nameljk wel op als ik niet thuis ben.

• Milenco
Op Monday 22 October 2001 21:15 schreef SICdude het volgende:
Als alle computers op CAMPUS-web hun eigen internet-IP hebben (dat weet ik niet), dan zou het in principe mogelijk moeten zijn om te downloaden van zo'n computer, mits er een FTP of HTTP-server draait op die computer.
Maar als de firewall er voor zorgt dat er geen incoming connectie op het IP is spe gemaakt mag worden op port 21 of port 80 dan kan het niet. Volg je me? :)

Via windows Netwerkomgeving (Network Neigbourhoud voor mensen die geen nederlands kunnen) kan je er imho niet bij komen zonder VPN of zoiets...

Just correct me if I'm wrong
Het gaat allemaal via port 137 tot 139. Ik heb laatst een keer zo'n proggie gehad, dat ik kon inloggen bij mensen in hun netwerk (dus wat ze gedeelt hadden). Ben alleen de naam van dat proggie kwijt, moet ik toch maar eens weer opzoeken.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:58
Ja je kan downloaden over smb (windows share) vanaf buiten de campus. Ik heb het zelf door iemand laten doen vanaf mijn bak. Speciaal voor zijn IP opengezet, want ik had net zoals velen alles buiten de campus dichtgekwakt.

in je IE ( :r ) bar typen \\130.89.xxx.xxx\sharenaam zou moeten lukken. Mits niet gefirewalled ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

volgens mij kan het wel, er zijn toch ook heel wat ftp's op de ut (dumps)?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:41
Er is ook iets dat SIG heet, Samba Internet Gateway. SIG is een script dat je op een webserver op de Campus ofzo zet..
mbv SIG kan je zoeken naar bestanden op de Campus en vervolgens downloaden. Omdat het downloaden gewoon over poort 80 (http) gaat heb je geen gezeik met firewalls enzo.

Ow ja.. Ik wil en kan niemand helpen aan dit script, probeer gewoon op "SIG" te zoeken.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• rjsomeone
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2023

rjsomeone

a.k.a. Tuslsh

Op dinsdag 23 oktober 2001 12:44 schreef Nephilium het volgende:

[..]

incorrect. dat wil wel. zolang je isp port 137 tot en met 139 open laatstaan. en je moet volgens mij win2k gebruiken. zo kom iker nameljk wel op als ik niet thuis ben.
Hoe doe je dat dan?

Hier had uw advertentie kunnen staan :).

• rjsomeone
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2023

rjsomeone

a.k.a. Tuslsh

Op dinsdag 23 oktober 2001 10:45 schreef Matrix het volgende:
Moet wel kunnen, ik kan met @home win98/xp wel downloaden van een pc op de campus, of het ook werkt me dance weet ik niet!
Hoe doe je dat dan? (En hoe doe ik 't natuurlijk :)_

Hier had uw advertentie kunnen staan :).

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Is het niet mogelijk om een ip te faken ofzo??? Of als ik iemand ken met een ADSL verbinding van Enschede, dat ik via zijn computer op geheel campusnet kom? Dan ga ik er dus op via zijn compu en zijn ip-adres, maar dat wat ik wil wordt dan dus eerst naar hem gestuurd en dan naar mij.

Ik leg het lastig uit, maar het idee is denk ik wel duidleijk?

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
dat kan alleen als iemand een verbinding naar buiten tunnelt

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56
De meeste kabelproviders hebben die poorten dicht zitten, het via een andere pc omleiden van Netbios verkeer lijkt me erg lastig (gebruik makende van andere poorten voor de eerste verbinding als die geblokkeerd worden).

Verwijderd

Via Dance kun je niet downloaden van buitenaf de campus dit ivm 130.89.xxx.xxx range die eraan verbonden zit, tenzij je zelf adsl via de UT hebt of iemand kent die dit heeft (zoals ik heb :P dus lekker 24/7 downloaden@800 kb/sec)
Je kunt wel direct bij iemand downloaden via windows sharing/ftp ed..... maar dan moet die persoon dus wel een account heben gemaakt voor je en die tunnelt dus alles door zodat je dan geen last hebt van de 130.89.xxx.xxx ip beperkingen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 21:09 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 21:06:
Via Dance kun je niet downloaden van buitenaf de campus dit ivm 130.89.xxx.xxx range die eraan verbonden zit, tenzij je zelf adsl via de UT hebt (zoals ik heb :P dus lekker 24/7 downloaden@800 kb/sec)
Je kunt wel direct bij iemand downloaden via windows sharing/ftp ed..... maar dan moet die persoon dus wel een account heben gemaakt voor je.
Het enige juiste antwoord :)

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

sdomburg schreef op 04 januari 2003 @ 21:08:
[...]

Het enige juiste antwoord :)
idd ;) heb die luxe ook :)

rsklokhuis.adsl.utwente...

[ Voor 9% gewijzigd door jopiek op 05-01-2003 02:24 ]

Cogito Ergo Credo

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Milenco schreef op 21 oktober 2001 @ 20:22:
Is het mogelijk om vanaf servers van het UT te downen met bijv. ISDN (wanadoo).

Ik heb namelijk een account van iemand gekregen voor Dance (die zoeksite van het UT), maar als ik dan een bestand wil downen komt die gewoon niet op die server. Dit staat in de FAQ:
[...]

Maar dat is toch niet nodig als je via IE wil inloggen?
Thanks
Milenco

PS Als dit niet legaal wordt gezien, las hem dan maar dicht, maar ik kan er niets illegaals in ontdekken, mits UT het toelaat.
De UT wil niet meer dat er van buitenaf dingen vanaf het netwerk worden gedownload....er is een hoop gezeik geweest met BREIN en daarom heeft oa dance besloten geen externe accounts meer toe te laten.
Het is volgens mij ook verboden (volgens de regels van SNT) om mensen buiten het netwerk toegang te geven.....

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 21:06:
Via Dance kun je niet downloaden van buitenaf de campus dit ivm 130.89.xxx.xxx range die eraan verbonden zit, tenzij je zelf adsl via de UT hebt of iemand kent die dit heeft (zoals ik heb :P dus lekker 24/7 downloaden@800 kb/sec)
Je kunt wel direct bij iemand downloaden via windows sharing/ftp ed..... maar dan moet die persoon dus wel een account heben gemaakt voor je en die tunnelt dus alles door zodat je dan geen last hebt van de 130.89.xxx.xxx ip beperkingen.
Ik had het ook :'( zat in het pilot-project......

Alleen ik haalde 1MegaByte/sec >:)

Maar mijn ex-huisgenoten hebben het dus nog steeds, en zij kunnen mij dus tunnelen? Dan is het gewoon alsof ik zelf weer een goed ip heb?

Je kunt trouwens ook gewoon via een inbel-account campusnet op, en je kunt ook met kabel@UT op campusnet komen.
Momenteel kan ik dus op campusnet, alleen via isdn schiet dat niet echt op :(

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

idd, een andere truc wat ik nog wel eens deed tot we freebsd op onze server kwakten, is er heen Remote Desktoppen, dan daarmee downen naar de server vanaf Campusnet en dan daarvandaan weeer zelf downen m.b.v. ftp

Cogito Ergo Credo

• Xandrios
  • Laatst online: 20:08
Oud topic.

En tja, ze hebben niet voor niets die servers met die 130.x.x.x IP's afgeschermd...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.