• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06-2025
Ik vind de ontwikkelingen omtrend klonen en genetica wel boeiend, en nu dacht ik laats, wat als je je zelf zou klonen maar dan in plaats van je eigen geslachtschromosomen, die van het ander geslacht te pakken, dus in plaats van XY in mijn geval XX.
Dan krijg ik dus de vrouwlijke vorm van mij te zien.

Zou dit mogenlijk zijn??
En zou dit later ook misschien voor sommigen een oplossing zijn om een partner te zoeken :? (Alhoewel ik dit best "freaky" vind)

Verwijderd

ja dat kan volgens mij wel.Maar je kan wel vaan XX naar XY maar van XY naar XX gaat denk ik niet omdat er in een XX meer dna zit dan in een XY.

kewl idee trouwens.

Verwijderd

Denk dat dat idd niet zo'n erg groot probleem moet zijn.

Alleen is het volgens mij juist niet mogelijk om van een een vrouwtje een mannetje te maken (XX-->XY) Van de man (XY) kan je gewoon de X nemen en verdubbelen (Moeten toch identiek zijn) en word dus XX=vrouw.

Maar hoe haal je uit een XX die Y?? Ookal zit er niet zoveel genetisch materiaal in Y, het lijkt mij toch onmogelijk om dat te gaan verzinnen. Het materiaal is namelijk wel totaal anders.

Maar als het echt niet lukt moet je maar aan je ouders vragen of ze wat gen willen donereren. Kan je toch nog een nieuwe familie bijelkaar knutsellen. :)

Wat mij iig niet zo verstandig lijkt is om je kloon als partner te nemen. De kans dat recessieve ziektes of afwijkingen zich in de kinderen zouden uiten word dan echt veel groter. Daarom moet je ook altijd buiten de familie een partner zoeken.

Verwijderd

je zou toch een tak van de X kunnen af breken met wat enzymen, ik weet niet of dat eenvoudig kan en of het uberhaupt wel mogenlijk is om van een x een t te maken

Verwijderd

Kan wel, maar je kunt niet tijdens je leven nog even VOLLEDIG van geslacht veranderen. (Zelfs al vervang je al je cellen, dan nog klopt je lichaam niet.)

Klonen gaat zo makkelijk omdat je met een cel begint. Op dat moment kun je kiezen wat het gaat worden. In die cel (en elke cel) zit een volledige blauwdruk van je lichaam. Het is best knap dat die miljarden cellen van elkaar neit weten dat ze bestaan, en toch allebei je oren op dezelfde hoogte zitten.
De blauwdruk veranderen als het gebouw af is, heeft geen enkel resultaat, behalve dan dat nieuwkomers de weg niet meer weten. Je moet vooraf bedenken wat je wil hebben.

Gooi je er 2 X-chromosomen in (dat is dus een streng DNA) of XY.
Vrouwen hebben alleen X crhomosomen, dus twee lesbo's kunnen elkaar DNA mengen tot ze een ons wegen, het wordt een meisje.

Overigens. Klonen groeien niet sneller dan jij hoor. Dus als je op je 30ste geen partner hebt is het niet zo van: "oh dan groei ik er wel een uit een teenangel en wat snot" Zelfs al ben je pedo, dan moet je nog 8 jaar wachten. En opvoeden. En misschien vindt hij/zij jou wel een enorme klootzak! En gaat ze er met je zus vandoor...

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-01 23:26

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zondag 21 oktober 2001 21:16 schreef jona het volgende:
je zou toch een tak van de X kunnen af breken met wat enzymen, ik weet niet of dat eenvoudig kan en of het uberhaupt wel mogenlijk is om van een x een t te maken
Er is al een topics geweest over dit onderwerp, dat weet ik omdat ik toen actief mee heb gepost

[topic=200450/4/25]

We hebben volgens mij toen ook al dit soort dingen besproken.

En nee je kunt geen takje van een x afbreken, en al helemaal dat zo compleet fout zijn omdat we nog niet 100% weten wat voor genen we daarmee effecten.

Het y chromosoom is verantwoordelijk voor het man worden tijdens de embryonale fase, het zogenaamde sry-gen (weet de naam niet exact meer) is er voor verantwoordelijk dat er een aantal genen worden aangeschakelt zodat en embryo zich ontwikkelt tot een jongen.

JE t=y neem ik aan :)

Verdere argumenten zal ik geven als dit topic geen slotje krijgt >:)
Anders typ ik weer voor niks en argumenten die je dus kan terug lezen in: [topic=200450/4/25]

Goedennacht

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

als ze genoeg door gaan kloten kun je ff naar de supermarkt gaan en ff kijken welke chromosomen we willen in onze toekomstige echtgenoot, en ff thuis uitbroeden....

maar dat is wel ff erug verre toekomst dromen, dan leven wij al nie meer en is de alberthein omgebouwd tot genetisch bedrijf met replicators....

:D

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 13:43
Op zondag 21 oktober 2001 20:51 schreef Genzym het volgende:

Alleen is het volgens mij juist niet mogelijk om van een een vrouwtje een mannetje te maken (XX-->XY) Van de man (XY) kan je gewoon de X nemen en verdubbelen (Moeten toch identiek zijn) en word dus XX=vrouw.
Die zijn toch niet identiek??
Wat heb je anders aan recessieve en dominante genen.
Kleurenblindheid meer is er bijvoorbeeld meer bij mannen omdat het op X ligt en mannen dus minder kans hebben op een dominant gen.
Vrouwen daarentegen kunnen volgens mij een (recessief) gen hebben voor kleurenblind, en een (dominant) gen voor NIET kleurenblind. Zijn ze dus niet kleurenblind.

Of heb ik nou niet opgelet bij BIO :?

specs

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zondag 21 oktober 2001 23:18 schreef twopack het volgende:

[..]

Kleurenblindheid meer is er bijvoorbeeld meer bij mannen omdat het op X ligt en mannen dus minder kans hebben op een dominant gen.
Vrouwen daarentegen kunnen volgens mij een (recessief) gen hebben voor kleurenblind, en een (dominant) gen voor NIET kleurenblind. Zijn ze dus niet kleurenblind.

Je hebt helemaal gelijk hoor, je krijgt 1 chromosoom van persoon X en 1 van Y :)

Daartussen wordt de strijd uitgevochten

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• twopack
Op zondag 21 oktober 2001 23:22 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk hoor, je krijgt 1 chromosoom van persoon X en 1 van Y :)

Hmm of je het met dit voorbeeld nou duidelijker maakt waag ik te betwijfelen :)

specs

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

Op zondag 21 oktober 2001 23:22 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

Je krijgt 1X van moeder, en 1 X of Y van vader...dus vader beslist of jij een jongetje wordt.

ff een stukkie uitleg:

het Y ding bevat bijna GEEN info, dus als het X allel 'slechte' (vaak recessief) info bevat dan heeft die man er meteen last van. Vrouwen daarintegen kunnen ook nog een dominante eigenschap daarnaast hebben (veilig) op het andere X allel waardoor ze geen last hebben van die specifieke gen-afwijking.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zondag 21 oktober 2001 23:30 schreef twopack het volgende:

[..]

Hmm of je het met dit voorbeeld nou duidelijker maakt waag ik te betwijfelen :)
Je snapt het, toch :?

• twopack
Op zondag 21 oktober 2001 23:38 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

Je snapt het, toch :?
Ik wel, ik had het toch ook zelf bedacht? :)
Maar de rest? :?

specs

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zondag 21 oktober 2001 23:44 schreef twopack het volgende:

[..]

Ik wel, ik had het toch ook zelf bedacht? :)
Maar de rest? :?
Ah jawel acht het niveau wel hoog genoeg :)

Verwijderd

Wat optimistisch...

De gemiddelde tweaker heeft 2 jaar biologie gehad en die twee jaar slapend doorgebracht...

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

Op zondag 21 oktober 2001 23:35 schreef StratoFarmer het volgende:

[..]
het Y ding bevat bijna GEEN info, dus als het X allel 'slechte' (vaak recessief) info bevat dan heeft die man er meteen last van. Vrouwen daarintegen kunnen ook nog een dominante eigenschap daarnaast hebben (veilig) op het andere X allel waardoor ze geen last hebben van die specifieke gen-afwijking.
Dus als je de X verdubbeld van een man die erg gezond is dan krijg je dus iig een vrouw zonder 'slechte' recessieve eigenschappen. :P Alleen maar goed dus. :Y)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Als je jezelf wil klonen op je 30e heb je dan geen probleem?
Zijn alle cellen in je lichaam dan niet verouderd? Of zijn je stamcellen dan nog genetisch intact?

Je telomeren zijn dan al aardig weg en je dna is dan al beschadigd... nouja, volgens mij meer door andere condensatie (gok ik).

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
Op maandag 22 oktober 2001 21:06 schreef -=Confuzer=- het volgende:
Als je jezelf wil klonen op je 30e heb je dan geen probleem?
Zijn alle cellen in je lichaam dan niet verouderd? Of zijn je stamcellen dan nog genetisch intact?

Je telomeren zijn dan al aardig weg en je dna is dan al beschadigd... nouja, volgens mij meer door andere condensatie (gok ik).
yep inderdaad, nieuwe Dolly ging ook heel snel dood, ik geloof niet dat iemand hier al een oplossing voor heeft.

Iedereen is speciaal, behalve ik.

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 20:51 schreef Genzym het volgende:

Op zondag 21 oktober 2001 23:18 schreef twopack het volgende:

Je hebt wel redelijk opgelet bij BIO volgens mij hoor :)

Ik bedoelde ook niet letterlijk dat gehele inhoud van de X-en in een vrouw gelijk zijn maar de grote van de ehh....file :) Een X bevat veel meer info en is gelijk aan andere X-en op het punt dat ze over dezelfde eigenschappen een mening hebben (al zij het een verschillde mening). De Y is daarintegen echt fundamenteel anders en is dus volgens mij erg moeilijk te reconstructueren)

Maar de vraag Legion was gericht op het klonen van jezelf om een vrouwelijke vorm van jezelf te krijgen. De enige manier om hier een redelijk resultaat van te maken zou dan volgens mij zijn om je eigen X te nemen en te verdubbellen. En dan zijn de X-en natuurlijk geheel identiek!

Natuurlijk krijg je hiermee nooit het resultaat van een 'echte' vrouwlijke tegenhanger omdat je (zoals StratoFarmer al aangaf) bij een echte vrouw er een duidelijke mix onstaat van de X-en en hierdoor bepaalde eigenschappen recessief of dominant worden. Maar je krijgt wel de meest letterlijke kloon omdat alles wat in haar zit ook in jouw zit en ze is dus letterlijk een vrouwelijke vorm van jouw .

Of het technisch mogelijk is om dit doen weet ik niet (en zeker nog ff niet om van een vrouw een mannelijke vorm te extraheren) maar na als ze nog een paar 2-koppige geiten maken zullen ze deze grap ook nog wel een keer gaan doen. >:)

sorry voor eventuele spelfoutjes. Een zeker groen plantje heeft nogal mijn aandacht :z

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

yep inderdaad, nieuwe Dolly ging ook heel snel dood, ik geloof niet dat iemand hier al een oplossing voor heeft.
Geslachtscellen moeten toch goed zijn? misschien dat het daarmee kan... (of dan juist de cellen waaruit deze ontstaan)

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

Er bestaan mannen met XX en vrouwen met XY dat komt vaker voor dan je denkt, je bent een man/vrouw afhangend van hoeveel testosteron er om je heen hing toen je in je mammie zat.

Een clit is een niet volgroeide penis of een penis is een hele grote clit is maar net hoe je het ziet.

Dat van XX en XY maakt dus niets uit, dus als je het zou veranderen, heb je gewoon een mannelijke jij, met de kennis van een baby, maar met XX chromosomen.

De stel die XX zou het met een vrouw doen dan is de kans veel groter dat je het dan dochters worden ipv zonen.

thunderstruck

Verwijderd

Het lijkt me wel wat.. een vrouwelijke versie van mezelf tegenkomen :)

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op dinsdag 23 oktober 2001 22:42 schreef Chandler het volgende:
Er bestaan mannen met XX en vrouwen met XY dat komt vaker voor dan je denkt, je bent een man/vrouw afhangend van hoeveel testosteron er om je heen hing toen je in je mammie zat.

Een clit is een niet volgroeide penis of een penis is een hele grote clit is maar net hoe je het ziet.

Dat van XX en XY maakt dus niets uit, dus als je het zou veranderen, heb je gewoon een mannelijke jij, met de kennis van een baby, maar met XX chromosomen.

De stel die XX zou het met een vrouw doen dan is de kans veel groter dat je het dan dochters worden ipv zonen.
Geef es wat exacte bronnen want dat is volgens mij nogal onzin, Zoals ik ook al zei in die andere discussie en vele met mij, Je hebt een y chromosoom nodig om man te worden, het zogenaamde SRY-gen is daar verantwoordelijk voor.

ff kort:
"Het SRy gen activeert of remt een hele serie andere genen. Het bepaalt dat een embryo omstreek de 8ste week zaadballen ontwikkelt en zorgt er in feite dus gewoon voor dat het een jongetje wordt (zaadballen ontwikkelen oa. testosteron). Ontbreek het sry-gen of is deze door mutatie onwerkzaam, zal het embryo zich tot een meisje ontwikkelen, ondanks de mannelijke chromosomen combinatie. Logisch is dan ook dat aandoeningen die het gevolg zijn van een x-chromosonaal gen vaker voorkomen bij mannen dan bij vrouwen.

Betreffende telomeer, ze zijn op de goeie weg ermee, zo was het al duidelijk dat enkele lichaamscellen zelf telomeer aanmaken, mbv het enzym telomerase, te vinden in oa huidcellen (in de kiemlaag), en darmcellen aan de darmwanden.

De combinatie geslachtschromosomen waar ik welles van het gehoord is: XXY, om te achterhalen wat deze persoon nou eigelijk is wordt er naar diverse lichaamskenmerken gekeken vooral concentraties hormomen. Ook wordt er gezocht naar het lichaampje van bar (verstrengelde X chromosoom die te zien is als donkere vlek in niet delende cel).

Verwijderd

Natuurlijk kan dat NIET !

Als je als jongen (XX) geboren word.. en je wil gekloond worden.. heb je de helft van je chromosoom nodig ! En daar staat in dat je XX bent. Dus het is onmogelijk..! Je kunt er geen Y-chromosoom bijzetten.. want ook dat heeft weer genen die dan tot uiting kunnen komen!
Dus uit-eindelijk word je dan niet gekloond!

Maaaarrr....
Van XY naar XX is denk ik weer wel mogelijk.. want dan zou je van het XY-chromosoom aleen de X kunnen pakken en deze kopieren! Dus een XX ---> dus een jongen !!!!
Tadaaa !!!

Maar goed..
Wel leuk om over na te denken !
:)

X :* X Em

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op woensdag 24 oktober 2001 19:06 schreef EmMy_x het volgende:
Natuurlijk kan dat NIET !

Als je als jongen (XX) geboren word.. en je wil gekloond worden.. heb je de helft van je chromosoom nodig ! En daar staat in dat je XX bent. Dus het is onmogelijk..! Je kunt er geen Y-chromosoom bijzetten.. want ook dat heeft weer genen die dan tot uiting kunnen komen!
Dus uit-eindelijk word je dan niet gekloond!

Maaaarrr....
Van XY naar XX is denk ik weer wel mogelijk.. want dan zou je van het XY-chromosoom aleen de X kunnen pakken en deze kopieren! Dus een XX ---> dus een jongen !!!!
Tadaaa !!!

Maar goed..
Wel leuk om over na te denken !
:)

X :* X Em
Uhm, misschien ben ik echt slaapdronken de laatste tijd, maar, je eerste zin, "als je als jongen (XX) geboren wordt" Is dit mogelijk? nee, dacht ik zo.

Verder klinkt het wel aardig (volgens mij ook realiseerbaar in the near future 2 indentieke xx chromosomen heeft totaal geen voordelen natuurlijk eigelijk alleen maar 1 groot nadeel).

Dan komen we bij de laatste zin dus een XX--> Een jongetje?
je bedoelt meisje neem ik aan?

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Op zondag 21 oktober 2001 22:21 schreef Masta-T het volgende:
van: "oh dan groei ik er wel een uit een teenangel en wat snot"
LOLLLLLL :D :o

met papier mache kun je alles maken!!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
don't mess with the creation of god please !

dikzak

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 19:06 schreef EmMy_x hetzelfde verhaal als ik eerder met een fundamentele fout :)
Sorry maar je haalt de X-en en Y-en nu wel heel erg door de war. Het is nog steeds zo dat:

-Moeder bevat twee allelen voor geslacht, XX. Geen variatie dus..
-Vader bevat allelen XY. Wel variatie dus... :)(en ook de eigenschap om het geslacht te bepalen)

Als je nog twijfelt zie hier

Voor de rest kan ik je geen ongelijk geven want je zegt hetzelfde als ik maar dan met die fout :) Toch bedankt voor de inbreng :z

[edit]
chello200: don't mess with the creation of god please !
Mmh moet je toch eerst in een god geloven >:)Zou maar cursussen "terug naar de kerk" gaan organiseren want volgens mij zijn de meeste mensen die deze shit proberen niet 'echt' gelovig. Is een Job Requirement :P

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
Op donderdag 25 oktober 2001 00:11 schreef Chello200 het volgende:
don't mess with the creation of god please !
Als hij niet zou willen dat we dat doen, dan zorgt meneer de almachtige er toch voor dat we stoppen...

Iedereen is speciaal, behalve ik.

Pagina: 1