Op dinsdag 23 oktober 2001 22:42 schreef Chandler het volgende:
Er bestaan mannen met XX en vrouwen met XY dat komt vaker voor dan je denkt, je bent een man/vrouw afhangend van hoeveel testosteron er om je heen hing toen je in je mammie zat.
Een clit is een niet volgroeide penis of een penis is een hele grote clit is maar net hoe je het ziet.
Dat van XX en XY maakt dus niets uit, dus als je het zou veranderen, heb je gewoon een mannelijke jij, met de kennis van een baby, maar met XX chromosomen.
De stel die XX zou het met een vrouw doen dan is de kans veel groter dat je het dan dochters worden ipv zonen.
Geef es wat exacte bronnen want dat is volgens mij nogal onzin, Zoals ik ook al zei in die andere discussie en vele met mij, Je hebt een y chromosoom nodig om man te worden, het zogenaamde SRY-gen is daar verantwoordelijk voor.
ff kort:
"Het SRy gen activeert of remt een hele serie andere genen. Het bepaalt dat een embryo omstreek de 8ste week zaadballen ontwikkelt en zorgt er in feite dus gewoon voor dat het een jongetje wordt (zaadballen ontwikkelen oa. testosteron). Ontbreek het sry-gen of is deze door mutatie onwerkzaam, zal het embryo zich tot een meisje ontwikkelen, ondanks de mannelijke chromosomen combinatie. Logisch is dan ook dat aandoeningen die het gevolg zijn van een x-chromosonaal gen vaker voorkomen bij mannen dan bij vrouwen.
Betreffende telomeer, ze zijn op de goeie weg ermee, zo was het al duidelijk dat enkele lichaamscellen zelf telomeer aanmaken, mbv het enzym telomerase, te vinden in oa huidcellen (in de kiemlaag), en darmcellen aan de darmwanden.
De combinatie geslachtschromosomen waar ik welles van het gehoord is: XXY, om te achterhalen wat deze persoon nou eigelijk is wordt er naar diverse lichaamskenmerken gekeken vooral concentraties hormomen. Ook wordt er gezocht naar het lichaampje van bar (verstrengelde X chromosoom die te zien is als donkere vlek in niet delende cel).