Toon posts:

Hoge pieptoon cooler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik erger me aan de cpu coolerdie een hoge pieptoon produceert,dit is de 3de cooler die ik erop heb gezet.
En het vreemde is mijn vrouw hoort het niet,maar mijn dochter weer wel.
Dus bij de pc-zaak denken ze ook van wat hoort hij weer,wie weet een goede stille cooler ik heb een amd 1200 mhz cpu.
Zet ik de cooler ff stil met de vinger is het stil maar het rare is als ik scrol met de muis heeft het ook invloed op de toon heel vreemd allemaal.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 12:51

DJ

weet je zeker dat het van de koeler af komt? komt het niet van je speakers?

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:33
Als ie varieert met het scrollen van de muis dan heb je een mindere kwaliteit voeding.
Mijn AOpen kast heeft er geen last van terwijl mijn goedkope serverkastje er wel weer last van heeft. Flatgenoot heeft er ook last van.
dat veranderen van toerental is dus waarschijnlijk te verhelpen met een duurdere voeding (goedkoper is waarschijnlijk een duurdere kast kopen met verkoop van de andere kast.)

Pieptoon kan ook nog je harde schijf zijn. Hang die eens op in rubber (of hang hem voorzichtig even los naar beneden zonder dat ie wat raakt)

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het komt echt van de cooler een hoge pieptoon.
Dit is de 3de cooler .... de pc staat in de woonkamer dus kun je wel nagaan dat het begint te irriteren.
Ik zal morgen eens vragen in de winkel om een andere voeding want tijdens het scrollen met de muis is het ook weg. Ik heb al heel wat pc gehad maar dit probleem nog nooit. Het is niet de HD want houd ik de cooler even stil dan geen gepiep,houd ik mijn hand er vlak voor zodat hij sneller gaat draaien dan verdwijnt de pieptoon ook bijna.
Heel vervelend.....

Verwijderd

ik zeg koop een sunon koeler oid.

2. ik raad je aan dit te moven naar overclocking & casemodding gedeelte van GoT, weten vast wel raad.

Verwijderd

Wat ook een redelijk koeler is, is de Thermaltake Volcano 2. Stiller dan menig coolermaster en koelt ook nog eens redelijk. Kost maar 29,- bij mijn lokale pcboer(MEMO). Anders koop een Silverado Noisecontrol, kost wel rond de 150,- dacht ik maar dan heb je ook wat. Succes nog.

Verwijderd

Topicstarter
Terug geweest naar de pc-winkel,eerst een andere cooler deze is nu lekker stil,maar de piep bleef.Daarna een andere dure voeding maar ook zonder resultaat. dus wat bleef de HD en deze blijkt het te zijn .... het is een 40 gb Seagate.
dus zit er niks anders op dan ff wat geld te sparen om een andere Hd te kopen,maar weet nu in ieder geval waar het aan ligt. Nu even goed rond kijken welke HD de beste is. Bedankt allemaal voor de info.

Verwijderd

Eerst denken dan doen >:)

Je had ook even (kort) een stekkertje kunnen loshalen.
Kort! anders kan je netzogoed uit laten staan :D

Verwijderd

Topicstarter
Het viel allemaal onder garantie dus moest alleen maar de cooler 20 piek bijbetalen dus viel nog mee. Nu ff goed zoeken naar een goede HD. Bedankt allemaal.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Hahahah, ik heb dat probleem ook, als ik scroll met de muis, dan hoor je het toerental van die processorcooler veranderen :) Ik dacht alrijd dat het aan m'n oren lag, maar nu ik hier psies dezelfde klacht lees, weet ik dus dat het echt zo is :)

/dev/null

Pagina: 1