Ik heb momenteel nog een oude SB AWE64 Value, perfect ding alleen heb ik met sommige DivX movies last van vervormd geluid (zwaar irritant). Ik heb al diverse players geprobeerd maar dat maakt niks uit. Nu heb ik het probleem gevonden: het blijkt dat geluid van die films die niet werken op 48khz is opgenomen en die awe64 trekt maar tot 44khz. Door een bug in de awe64 hardware denkt de software dat de kaart wel 48khz ondersteund maar dat is dus niet zo.
Mijn eerste vraag: weet iemand een oplossing voor dit probleem.
Mijn tweede vraag: Ik wil binnenkort toch waarschijnlijk een ander kaartje kopen. Ik zit nog te twijfelen tussen een SB 128 PCI of een SB Live 5.1 (beide OEM). Welke moet ik nemen en waarom (en wat zijn dus de belangrijke verschillen tussen deze twee). Ik gebruik em vooral voor m'n WinAMP en om mijn DivX films af te spelen op mijn TV (ik heb een lange kabel naar mijn TV leggen => werkt perfect).
Mijn eerste vraag: weet iemand een oplossing voor dit probleem.
Mijn tweede vraag: Ik wil binnenkort toch waarschijnlijk een ander kaartje kopen. Ik zit nog te twijfelen tussen een SB 128 PCI of een SB Live 5.1 (beide OEM). Welke moet ik nemen en waarom (en wat zijn dus de belangrijke verschillen tussen deze twee). Ik gebruik em vooral voor m'n WinAMP en om mijn DivX films af te spelen op mijn TV (ik heb een lange kabel naar mijn TV leggen => werkt perfect).
ESP Controlled PvBoiler https://github.com/arnova/pvboiler