Toon posts:

DVD naar TV en Stereo geeft brom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn computer die op zolder staat via een coax kabel met mijn tv in de woonkamer aangesloten.
Het beeld is na goed solderen van de pluggen uitstekend.
De kabel is circa 13 meter lang.
En is op een Mpeg realmagic hollywood plus kaart aangesloten.
Het geluid gaat via twee geluidskabels ( links en rechts stereo )van af mijn soundblaster live player 5.1 naar de tv .
Dit geluid is ook perfect.
Nu wil ik het geluid splitten bij de tv (dit kan door twee maal twee pluggen achter in de scart, of via de geluids uitgang van de tv zelf )
Maar als de kabel dan achter in de geluidsinstallatie zit krijg ik een BROM toon door het geluid heen, hoe komt dit en hoe kom ik hier vanaf?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is een aardlus, er gaat dus stroom lopen van 50Hz >> Brrrrrrrrrrrrrrrooom!!!! :(.

Die kan je oplossen door je TV-kabel (die met ned1 t/m 25 dus :P) uit je TV te trekken als je je PC aansluit. Of je kan een "aarde ontkoppel" kabelstyk/plugding kopen (Zag Jag daar twee weken geleden mee fietsen).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 19:52 schreef JvS het volgende:
Dat is een aardlus, er gaat dus stroom lopen van 50Hz >> Brrrrrrrrrrrrrrrooom!!!! :(.

Die kan je oplossen door je TV-kabel (die met ned1 t/m 25 dus :P) uit je TV te trekken als je je PC aansluit. Of je kan een "aarde ontkoppel" kabelstyk/plugding kopen (Zag Jag daar twee weken geleden mee fietsen).
Die tv kabel had ik er al uitgetrokken in verband met strepen die je anders krijgt in je beeld.
Maar het rare is dat het geluid van PC naar TV zeer goed is.
En als ik het dan van Tv naar de stereo door wil koppelen het een brom oplevert.

Hoe ziet zo,n aard ontkoppelkabel er uit?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:13
Voor de coax in je stereo (jaja, radio 1 t/m 25 :P) geldt hetzelfde :)

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 20:22 schreef Eymey het volgende:
Voor de coax in je stereo (jaja, radio 1 t/m 25 :P) geldt hetzelfde :)
Verklaar je nader???

Ik heb alleen een brom van mijn geluidskabel van af mijn TV naar mijn Stereo, en daar wil ik vanaf.

• WimLex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:09

WimLex

voor al uw sloop werkzaamheden

Dit komt omdat 1 van de twee niet geaard is (of alle twee)

Als ik m'n pc aansluit op de stereo bromt ie ook, en de stereo is niet geaard

• Virtox
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:33
Yo, bekend probleem, is ook een keer in ct magazine behandeld, kan het nr ff niet vinden, maar als je interesse heb kna ik het wel ff scannen.
Het kan zijn dat je meerdere aardaansluitingen heb.
Of de aardlus, je trekt dan gewoon alles rtv-coax-kabel uit zowel de radio als de tv en video en alle aangesloten apparatuur (mantels zitten op chassis en verbinden dus alles) of je haalt de pc van de randaarde. Of je koopt een mantelstroomfilter.
Ik heb er zelf nooit een kunnen vinden in elektronica zaken tot ik er een van iemand kreeg, details :
Axing TXU 10 Mantelstromfilter 100Hz
(geen typvaut, zal wel duits wezen)
Ik geloof dat conrad ze tegenwoordig ook heeft.
Let wel deze sluit je dan aan tussen de coax en de stereo/tv/video/dinges dus voor de radio/tv splitter.
Nadeel is dat het filter een flinke signaal verzwakking veroorzaakt. Hope it helps

Anything goes !!

Pagina: 1