Toon posts:

[CGI] Redirect / Start probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om andere mensen een programma om m'n server te laten starten, wil een een CGI scriptje gebruiken.

Ik heb het volgende scriptje gemaakt:

echo "Location: http://hietmoetieheen"
echo
echo

nohup ./proggie &

Ok...de redirect werkt, alleen wordt de regel met nohup dus nooit uitgevoerd :(

Sluit Apache een CGI script meteen nadat er een redirect header geprint wordt?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04
Ehm, schrijf gewoon eens iets met een echo naar een bestand op de server, uiteraard na de re-direct? Dan kun je zien of het scriptje na de redirect inderdaad wordt afgebroken.

Op zich kan het heel plausibel zijn hoor, dat je CGI scriptje na de re-direct meteen ge-killed wordt. Immers, de browser zal naar een andere lokatie toe browsen en heeft daarmee de huidige connectie niet meer nodig. Waardoor dus de apache daemon die die connectie afhandelt uit de lucht geschoten wordt, en daarmee het CGI'tje.

Maar goed, probeer dus eerst eens te achterhalen of dat ook echt zo is. Let ook op je permissies voor het uitvoeren van het e.e.a. Probeer bv. ook eens of dat commando verder wel normaal zou werken als het scriptje wel zou blijven runnen.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04
Overigens... maar ik weet niet precies wat jouw bedoelingen zijn hoor... waarom laat je het script dat progje niet uitvoeren vóór de re-direct? :?

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Topicstarter
Nou...als ik alleen het proggie laat uitvoeren, blijft de browser gewoon eindeloos staan wachten