Kennis van mij heeft pc gekocht voor gebruik in studio. Deze pc is uitgerust met windows ME. Volgens de winkel zou ME beter zijn voor muziek. Zelf heb hier mijn twijfels over aangezien hij continu errors geeft en ik een hekel heb aan ME. Om te testen heb ik 2000 geinstalleerd. Dit geeft een stuk minder problemen. Geluidskaart die hij gebruikt is een motu 324. Zelf heb ik totaal geen verstand van muziek maken op de computer. Dus de vraag wat is het beste 2000 of ME?
Doorgaans 2000, is iets stabieler.Op zondag 21 oktober 2001 19:27 schreef Bob_Dylan het volgende:
Kennis van mij heeft pc gekocht voor gebruik in studio. Deze pc is uitgerust met windows ME. Volgens de winkel zou ME beter zijn voor muziek. Zelf heb hier mijn twijfels over aangezien hij continu errors geeft en ik een hekel heb aan ME. Om te testen heb ik 2000 geinstalleerd. Dit geeft een stuk minder problemen. Geluidskaart die hij gebruikt is een motu 324. Zelf heb ik totaal geen verstand van muziek maken op de computer. Dus de vraag wat is het beste 2000 of ME?
Volgens die verkoper (volgens mij Verhagen) draait het helemaal niet onder 2000, hij claimt windows ME zo te installeren (en te modificeren) dat het perfect draait. Hij kreeg het dus niet voor elkaar om een stabiel systeem af te leveren.
Met 2000 draait het nu wel goed, alleen cubase geeft nog wat problemen. Maar daar heb ik al andere topics over gevonden. Het lijkt me dat die verkoper er zelf niet veel verstand van heeft.
Met 2000 draait het nu wel goed, alleen cubase geeft nog wat problemen. Maar daar heb ik al andere topics over gevonden. Het lijkt me dat die verkoper er zelf niet veel verstand van heeft.
ME Is uiterst crashgevoelig als je zo de verhalen van vele tweakers mag geloven.
Windows 2000 daarentegen is voor de verandering eens een goed én stabiel OS van Microsoft. Jaja, dat kunnen ze blijkbaar ook nog...
Windows 2000 daarentegen is voor de verandering eens een goed én stabiel OS van Microsoft. Jaja, dat kunnen ze blijkbaar ook nog...
Inderdaad, Win98se is een beter idee dan beiden. De huidige sequencers zijn niet echt geschikt voor Win2k; ik ervaarde veel midi timing problemen.
ME sucked trouwens gewoon ;-)
ME sucked trouwens gewoon ;-)
Dus toch maar weer terug. Zijn er nog meer nadelen met y2k, want moet daar binnenkort alles opnieuw installeren. Hij heeft alleen een systeem met 1gb aan geheugen. Volgens mij beter om dan toch maar 2000 te draaien.
Tja, 2000 is NT en dus geen directe hardware toegang (waardoor het ook minder crasht), bij mij geen problemen met latency of timing onder win2k, maar ik heb er maar een simpele Juno aan hangen (of ik hoor het gewoon niet
)
De laatste versie van Cubase doet het wel gewoon onder 2000, zonder problemen. Al krijg ik een blauw scherm als ik Cubase opstart terwijl een ander programma mijn MIDI poort gebruikt.
De laatste versie van Cubase doet het wel gewoon onder 2000, zonder problemen. Al krijg ik een blauw scherm als ik Cubase opstart terwijl een ander programma mijn MIDI poort gebruikt.
iOS developer
ik zou toch ook aan XP denken!
zeker omdat 98/ME dinger er (meestal) ook gewoon goed onder draaien.
maar misschien moet je met XP wat langer w88 tot er goede drivers zijn voor bijv. je geluidskaart enzo.
zeker omdat 98/ME dinger er (meestal) ook gewoon goed onder draaien.
maar misschien moet je met XP wat langer w88 tot er goede drivers zijn voor bijv. je geluidskaart enzo.
Pagina: 1