Ik heb wat hardware waar ik mee moet communiceren, probleem is dat dit serieel verloopt en mijn PC'tje staat 40 meter verderop. Is er een mogelijkheid om via ethernet naar de remote-lokatie te gaan en daar te splitsen naar serieele comm?
Je kan het op twee manier doen:
Om te beginnen heb je diverse methoden om een seriele verbinding over UTP te zetten. De meeste zakelijk georienteerde leveranciers hebben dit wel, denk dan aan Inmac en Blackbox.
Daarnaast heb je kastjes met serieel aan de ene kant, en IP over Ethernet aan de andere kant. Er zijn meerdere fabrikanten die dit leveren, al wil er niet eeen me te binnen schieten.
Om te beginnen heb je diverse methoden om een seriele verbinding over UTP te zetten. De meeste zakelijk georienteerde leveranciers hebben dit wel, denk dan aan Inmac en Blackbox.
Daarnaast heb je kastjes met serieel aan de ene kant, en IP over Ethernet aan de andere kant. Er zijn meerdere fabrikanten die dit leveren, al wil er niet eeen me te binnen schieten.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Heb net een link gekregen naar de firma Lantronix.
Ben eigenlijk ook op zoek naar mensen met ervaringen hiermee.
Ben eigenlijk ook op zoek naar mensen met ervaringen hiermee.
je kan onder windhoos iig je printerpoort delen en dan op pc2 aanspreken als bijv. LTP6
weet niet of dit met serieel ook gaat
weet niet of dit met serieel ook gaat
Wat is eigenlijk de maximale lengte die je kunt gebruiken met een seriele verbinding?? Ik weet dat serieel behoorlijk lang mag zijn, maar hoe lang presies weet ik niet meer..
Met goede afgeschermde kabel moet je in ieder geval een heel eind komen!
Met goede afgeschermde kabel moet je in ieder geval een heel eind komen!
Pagina: 1