socket 370 moederbord :)

Pagina: 1
Acties:

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 22:50
welke is de beste?
zelf heb ik helemaal geen verstand van moederbordjes echt helemaal nix, beetje dom maar ja moet me er nog is in gaan verdiepen.
ik heb nou een slot 1 met zo'n convertor naar socket 370 werkt allemaal goed.
maar de fsb wil niet hoger dan 155 :( dus dat schiet niet op.
ik wil een goed stabiel moederbord en waarmee je goed kan oc'en. hij moet dus hoger dan die 155 gaan :) want ik wil wel de 1.2 ghz halen en dat lukt nou net nie.
o,ja hij moet ook nie zo duur zijn :D
alvast bedankt

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 22:15

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Asus Tusl ! Gooi er een Celeron 1200 ! op.. Niks anders dan een 0.13 pIII -> klokken op 1500 en gaan met die banaan !

http://www.xbmcfreak.nl/

• kRyPtO
heb een maand gelden net die p3 gekocht :(
zijn trouwens ook nie duur die celeron's

Verwijderd

Abit ST6 (evt raid)

of een bord met die sis chipset 635 d8 ik zo uit het hoofd, maar dat komt er nog aan, is met ddr, mischien dat et icm een tuala wel wat word :)

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
hee hoe is het nou met die krante griet?

als je een nieuwe pentium proc wil kopen zou je dan nie beter kunnen overwegen om amd te gaan? moederboord + proc voor de prijs van een pentium. ennuh ik wil geen amd versus intel oorlog uitlokken, maar zo denk ik dr gewoon over. ken je misschien nog wel over de 1.2 ghz komen.. niet overgeklokt...

Ik heb echt een hele goeie PC.

• kRyPtO
hehehe je kent me nog :) alles goed hoor
echt heeeel lief is ze :)

ik heb die p3 al gekocht, maar als ie op 133 fsb staat word ie net zo warm als op 155 (1 graadje warmer ofzo).
dat gaat goed maar me moederbord gaat nie verder als 155 |:( dus ik denk dan koop ik gewoon een nieuw moederbordje maar daar heb ik geen verstand van dus ik denk ik vraag het ff.

• brute51
als je nou is de multiplier verandert? ik weet nie hoe dat zit bij p3's, of daar de multiplier gelocked is maar anders dan ken je m zo op 1,2 ghz krijgen. ik zou het alleen nie doen maar das een ander verhaal..

hoe was de bios? :) (dus dat gebouw waar je films ken kijken, niet dat wat uit de flash ic komt 8-))

• kRyPtO
die zijn gelocked en je kan ze niet unlocken :( dus dan maar met die fsb.

was wel gezellig :) heel gezellig :) :)

• brute51
potlood streepies dan? hoe dat moet weet ik echt nie, ik hou nie van overklokken maar dr is vast wel iemand die uit ken leggen hoe dat moet.

waarom wil je eigenlijk naar de 1,2 ghz? denk nie dat je veel verschil merkt tussen 1,1 ghz en 1,2 ghz. als je toch een snellere comp wil kan je ook effe je gehuegen wat sneller laten draaien. heb ik wel is gedaan maar dan wordtie wel minder stabiel. zeker als je win me dr bij draait wat ik dus had :)

over de bios, i understand :D

Verwijderd

lees faq

• kRyPtO
je kan hem niet unlocken dat heb ik zat gelezen, maar dut multiplier staat op 7.5 dus hij is nu op 1162mhz
als ik hem nou om 160 zet dan zit ie op de 1200 en dat staat toch wat stoerder dan 1162 :) .
maar mijn moederbord wil dat niet |:( , en ik heb het idee dat hij best wel ver wil gaan.

hehe die bios :) :)

• brute51
en als je dr nou ongeveer 1150 van maakt? staat ook wel mooi toch? en dat red je wel :)

en dan zet je meteen je geheugen op cas 2-2-2 en dan istie best wel snel :)

wel opletten dat je proc niet te heet word maar dat zal wel niet met die pentiums.

• kRyPtO
hij word nie warmer als 33 graden :)
en dat cas 2 begrijp ik nix van :)

• brute51
nou euhm daarmee ken je dus een soort van je geheugen overklokken geloof ik. ik weet er niet alles van maar als je m op cas 2 zet dan doetie iets met geheugen na 2 clock cycles en anders na 3 of na een andere waarde. tenminste dat is zo als je geen cas2 geheugen hebt. anders dan kan je dat geheugen nie veel sneller krijgen. het heeft gewoon met de snelheid te maken van het uitlezen en dr nieuwe info inzetten. kijk maar is in je bios, bij mij staat dr een stukje over het geheugen. datie alle info uit de spd haalt. als je dat op manual zet (of iets dat er oplijtk) dan ken je dat allemaal instellen. zal wel op 3 staan ofzo, nou en als je het dan op 2 zet dan gaat t sneller allemaal. scheelt bij 3dmark2001 best wel veel, bij mn ouwe athlon 700 dan. ik heb het op mn 1400 nog nie geprobeert en ik was het nie van plan ook. stabiliteit voor alles :)

• DaManiac
  • Laatst online: 22-08 21:02
Op zondag 21 oktober 2001 20:07 schreef brute51 het volgende:
... ik heb het op mn 1400 nog nie geprobeert en ik was het nie van plan ook. stabiliteit voor alles :)
Ben jij nou een echte twiekert? :)
Pagina: 1