Toon posts:

eMbedded Visual Basic 3.0 me.controls.add

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In Visual Basic 6.0 kon ik dynamisch controls aanmaken zoals een labelveld of textvlak met de methode me.controls.add

een voorbeeld:

Set lblDynamisch = me.controls.add("VB.Label", "label1")
with lblDynamisch do
.height = 375
.left = 300
.width = 2100
.top = 240
.visible = true
end with

De methode me.controls.add is niet beschikbaar onder eMbedded VisualBasic 3.0. Is er hier misschien iemand die weet hoe je dit kunt doen onder eMbedded Visual Basic 3.0?

Ik ben al een tijdje bezig met zoeken, maar ik kan het antwoord niet vinden :(

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Je kunt het met een control array proberen. Je maakt 1 invisible textbox met index 0 en dan kun je @runtime zoiets doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Load txtInvis(1)
With txtInvis(1)
  .Left=0
  .Top=0
  blabla
  etcetera
  .Visible=True
End With

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
hmm, is een goed idee, maar eMbedded Visual Basic 3.0 ondersteund "load" niet :(

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op zondag 21 oktober 2001 19:20 schreef _tornado_ het volgende:
hmm, is een goed idee, maar eMbedded Visual Basic 3.0 ondersteund "load" niet :(
Dan ben ik bang dat je geen andere keuze hebt dan een lading textboxen hiden en op verzoek zichtbaar maken.

Wat wil je ermee doen eigenlijk? Als het er veel zijn, waarom gebruik je dan geen lijst?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Het is bedoeld voor een vragenlijst. De vragen die je krijgt zijn afhankelijk van de antwoorden die je eerder hebt gegeven. De ene keer krijg je een combobox en de andere keer een invulvak.

Op een formulier staat ook altijd, ga door met vraag 5 indien u op deze vraag "nee" hebt geantwoord.

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Als je dat wilt moet je dus alle mogelijke controls invisible op je form zetten en dan diegene visible maken die je nodig hebt... sim-pel. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is een oplossing, maar het zou wel het mooiste zijn om controls run-time aan te maken.
OK maar toch bedankt dat je even wou meedenken :)
Pagina: 1