Toon posts:

OALgen error, clients geen toegang tot AL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie o wie heeft hier meer ervaring mee :?

Exchange server 2000 (sp1) op win 2000 server (sp1) geinstalleerd maar de client werkstations kunnen de adres lijsten niet raadplegen. De instelling om de lijsten de repliceren naar de public folder zijn (volgens) mij goed.

Als ik echter kijk zijn er geen public folders gemount. Wat is jullie ervaring hiermee en wie kan mij helpden tot een oplossing te komen? Herinstalleren haalt niks uit...

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een ID of ben ik te vaag geweest!?

Verwijderd

Heb een zelfde opstelling bij ons op kantoor. Dus we gaan eens even gissen.

Adres lijsten, welke 'lijsten' bedoel je hiermee. De adreslijsten van alle users die jij in je Exchange server hebt zitten. Of de contacts-lists die elke Outlook client individueel heeft aangemaakt?

Graag wat meer info :)

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de hulp... :)

Het gaat om de adres lijsten van de gebruikers in exchange server. Dus zowel de Global address list en onderliggende lijsten als het Offline address book. Kom er (zelf) echt niet uit !?

Verwijderd

Zo, ik zit op kantoor dus kan even wat makkelijker kijken.

Als je als client een nieuw bericht maakt. En dan op to: klikt, dan krijg je dus geen lijst van interne-accounts te zien?

Kijk eens in je ActiveDir usermanager, klik een username aan welke zeker in deze interne-accounts lijst zou moeten staan, tabblad 'exchange advanced', staat hier een vinkje bij 'Hide from Exchange address lists'? (Ik verwacht van niet want dit staat standaard niet aan).

Wat betreft je public folders, hier moet je eerst een nieuwe folder in aanmaken, dit doe je op een client en niet op de server zelf. Vanaf de client kan je ook permissies voor deze folder instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp maar helaas werkt dit niet.

Het probleem is dat als ik met een client (outlook 2000) en verbinding probeer te maken met de server ik de melding krijg dat de ingevoerde naam van de mailbox niet overeen komt met een naam in de adres lijst. Vandaar dat ik denk dat het probleem bij de adres lijsten op de server moet liggen maar misschien is het toch iets anders :?

Nog meer ideeen hoe dit op te lossen zou zijn?

Verwijderd

Lijkt me dan een ander probleem. Als gebruikersnaam om je aan te melden op de Exchange server gebruik je de username waar de gebruiker zich ook mee op het netwerk aanlogd?

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik idd login naam als mailbox naam en HET WERKT nu :)

Het probleem was een 'rest' van outlook express op de client stations. Deze verwees elke address list zoek opdracht door naar de verkeerde server (server=NULL ?). In iedergeval heb ik deze verwijzing weg gehaald en nu werkt het wel. Alle users kunnen hun mailbox gebruiken. Nu kan ik eindelijk de gewenste toepassing van outlook realiseren!

Bij deze wil ik je (RainbowBears) hartelijk danken voor de moeite die je voor me hebt genomen... Bedankt!
Pagina: 1