Toon posts:

[sendmail] nieuwe e-mail notification

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje met sendmail,
Als ik handmatig alle e-mail ophaal met fetchmail krijg ik na +/- 2 seconden een bericht dat er nieuwe e-mail is. Dit is bij 1 bericht niet zo erg natuurlijk maar bij 20 berichten wordt het al aardig irritant.
Weet iemand een manier op deze nieuwe-mail-notifictation uit te zetten?

Vraag2.. is er ook een manier om de tijd van ontvangen op de originele popservers van bv. Zonnet en MyWeb te behouden op mijn eigen bak. Als ik namelijk nu met Outlook op een van mijn client-pcs die mail ophaal van de server hebben alle e-mails de tijd van ontvangen op de server en niet de tijd van ontvangen op de server van Zonnet of MyWeb..
Bvd :)

Verwijderd

Voor vraag2:
Je zou in een cronjob kunnen zetten dat ie bijvoorbeeld om de 2 minuten je mail ophaalt, dan scheelt de tijd nooit meer dan 2 minuten van de tijd waarop de server hem heeft opgehaald :)

Verwijderd

Topicstarter
Da's waar, maar aangezien ik aan een dial-up verbinding vastzit is een keer per 2 minuten iets te vaak..

Verwijderd

Het kan misschien aan je client liggen, outlook express geeft bij mij wel gewoon de servertijd weer, misschien dat je iets met de header van het mailtje kunt doen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is sowieso niet het geval omdat de tijd van ontvangst van alle e-mail die ik dan weer ophaal met Outlook dezelfde tijd heeft als de tijd van het downloaden en flushen van de pop-servers van Zonnet en MyWeb. Op een of andere manier moet fetchmail er voor zorgen dat de tijd die aangegeven staat op de pop-servers doorgegeven wordt als die e-mails doorgestuurt worden naar de lokale sendmail... Alleen weet ik niet hoe ik dat klaar kan krijgen..

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

vraag 1; biff n

w.b. die andere heb ik geen idee!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Pagina: 1