Toon posts:

Hoeveel scheelt een voeding buiten de kast?

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search al gebruikt en daar heb ik niks nuttigs uit gehaald!!!

Ik wil graag weten hoeveel graden het scheelt als ik de voeding eruit haal en er achter op plak. Of is het vooral dat je meer ruimte hebt. :?

Post dus aub, je verschil in graden van voeding binnen en voeding buiten de kast.

Alvast bedankt.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

scheelt ruimte is dat ook een goed antwoord??

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
ja dat leek me wel logisch ja, maar het gaat mij om de temp.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
als je een goede voeding hebt ongeveer een graad, hooguit 2, met een el cheapo waarschijnlijk een factor 3 tot 5

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Dus niet richting de 10 graden ofzo? M'n pctje wordt nu namelijk 63 of 64C stressed op 1400Mhz, hij is ook stabiel op 1575, maar dan wordt ie achterlijk warm. 68C ofzo en daarom wil ik er dus een zooi graden van af halen. M'n case zit al vol met fans en een nieuwe proc koeler haal ik later wel een keer zodra m'n budget het weer toe laat :).

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 18:43 schreef shorty151 het volgende:
Dus niet richting de 10 graden ofzo? M'n pctje wordt nu namelijk 63 of 64C stressed op 1400Mhz, hij is ook stabiel op 1575, maar dan wordt ie achterlijk warm. 68C ofzo en daarom wil ik er dus een zooi graden van af halen. M'n case zit al vol met fans en een nieuwe proc koeler haal ik later wel een keer zodra m'n budget het weer toe laat :).
Probeer de vcore eens wat lager te zetten.

En maak een blowhole precies tegenover de cpu in de zijwand.

Heb je meteen 4a6graden eraf. En je case temp wordt lekker koel.

mijn systeem=idle 38 stressed 44 en case temp 20 graden :)

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
Op zondag 21 oktober 2001 18:43 schreef shorty151 het volgende:
jezum!! da's toch helemaal niet erg, die temperaturen!
een athlon loopt ook goed op 70 graden hoor! waar maak je je druk om? mijn athlon 1333@1333 was met dat warme weer stressed ook 65 graden: niks aan de hand, heeft het prima gedaan!

(ok, ok, we zijn allemaal tweakers toch? :) )

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 18:46 schreef ureal het volgende:

[..]

Probeer de vcore eens wat lager te zetten.

En maak een blowhole precies tegenover de cpu in de zijwand.

Heb je meteen 4a6graden eraf. En je case temp wordt lekker koel.

mijn systeem=idle 38 stressed 44 en case temp 20 graden :)
VCore kan niet lager, dan hangt ie binnen een half uur.
Aan blowhole heb ik al zitten denken maar ik heb geen beschikking over een dremel of iets deregelijks en ik wil m'n kast graag heel houden (die voeding kan nog net :)).
jezum!! da's toch helemaal niet erg, die temperaturen!
een athlon loopt ook goed op 70 graden hoor! waar maak je je druk om? mijn athlon 1333@1333 was met dat warme weer stressed ook 65 graden: niks aan de hand, heeft het prima gedaan!
(ok, ok, we zijn allemaal tweakers toch? )
Precies, 70 graden staat heeeeel vervelend onderin beeld :).

Verwijderd

met een goede (dual fan, enermax ofzo) zal je temp in je kast lager zijn dan waneer je em ernaast hangt , immers dat ding voert lucht af naar buiten .

/me heeft em er bovenop liggen vanwege ruimtegebrek :)

Verwijderd

Topicstarter
O fok! Ik kan 'm er natuurlijk ook gewoon ff tijdelijk uitslopen en kijken hoe veel het scheelt...

Maar is gewoon een standaard AOpen voeding van m'n HQ08.

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

... Hoe bevestigen julli een voeding aan de buiten kant.. Ik heb ut ook geprobeerd, maar krijg um niet stevig genoeg vast. :( Iemand montage ideeèn?

Macconner! | speed 733@1007 :)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op zondag 21 oktober 2001 21:07 schreef Macconner het volgende:
... Hoe bevestigen julli een voeding aan de buiten kant.. Ik heb ut ook geprobeerd, maar krijg um niet stevig genoeg vast. :( Iemand montage ideeèn?
Zelfde gaatjes gebruiken als normaal en dan van binnen uit vastschroeven?

Verwijderd

Ik denk dat een voeding al zijn warmte er direct weer uit blaast en met een voeding die gaten ondering heeft, dus bij de CPU blaast de voeding ook nog warmte van de CPU eruit. Dus misschien wordt je kast niet kouder maar warmer hierdoor. Je zult altijd wel een ventilaror de lucht naar buiten moeten laten blazen.

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

Op zondag 21 oktober 2001 21:10 schreef InterCC het volgende:

[..]

Zelfde gaatjes gebruiken als normaal en dan van binnen uit vastschroeven?
kan wel, maar dan zitten de powercable's aan de verkeerde kant he :) .. heb reeds een opgelossing gelezen op GoT :)

Macconner! | speed 733@1007 :)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op maandag 22 oktober 2001 07:11 schreef Macconner het volgende:

[..]

kan wel, maar dan zitten de powercable's aan de verkeerde kant he :) .. heb reeds een opgelossing gelezen op GoT :)
gaatjes aan de andere kant maken waar de powerkabels uitkomen
en dan van binnen uit de kast vast schroefen
Pagina: 1