Toon posts:

Monitor: rood = zwart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Verhaal is als volgt:
Ik bouw een netwerkkaart in de systeemkast.
Daarbij klooi ik even met de videokaart die daar net boven zit.
Kast dicht.
Netwerkkaart werkt, kaart is er blijkbaar even uitgeweest want ik moet de drivers opnieuw installeren en de kleur rood is nu zwart.
Ik installeer drivers opnieuw en correct, nog steeds zwart in plaats van rood.

Hoe fix ik dit? Aan de kabels ligt het niet.
En zeg me alsjeblieft niet dat ik de kast nog een keer open moet slopen, tenzij het niet anders kan natuurlijk...

Verwijderd

als het een opengl kaartje is misschien met collor correction die bij de detonator drivers zitten :?

Verwijderd

probeer je monitor te formatteren.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
uhm dit komt mij in eerste op, waarom sleutel je zelf eraan als je het eng vind ??,

Maar goed, ff over je probleem, alles goed vast, stekkers, kaarten, iaw controleer alles nog een keer, haal anders de kaarten er eens uit en stop ze er weer opnieuw in, wil ook wel eens helpen, vertrouw je het niet breng hem weg of laat een ander doen die wel kennis van zaken heeft het doen, wat je waarschijnlijk ook het beste had kunnen doen in eerste instantie...

suc6

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Color correction is nergens te vinden.

En de monitor heb ik al gereset en de drivers opnieuw geinstalleerd...

:(

Verwijderd

Topicstarter
Neuj ik vind het niet eng.
Heb alleen niet de kast constant openstaan zoals sommigen. En zo makkelijk gaat ie er niet af bij mij, is nogal een geklooi helaas.

Verwijderd

Kan het misschien zijn dat bij het aansluiten je de connector iets hebt verbogen, RGB signalen gaan ieder over
een pinnetje, bij het insteken van de stekker kan het rode pinnetje zijn verbogen. je weet maar nooit.
probeer anders een dosproggie te vinden (met kleurtjes) en dan in dosmode opstarten. proggie starten en kijken of je dan wel rood hebt. dan weet je of het hard of software is.

Verwijderd

Topicstarter
Ja kijk DAT zou 't heel goed kunnen zijn!
Thanx man, ik ga zo meteen effe checken!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik weet nu dus zeker dat het hardwarematig is en heb m'n kast opengehaald. Alles geinspecteerd, kaart en stekkers losgekoppeld en erweer ingestoken, geen gebogen pinnetjes of andere nietkloppende dingen, alles lijkt te zijn zoals het hoort te zijn.

Maar nog steeds geen rood. |:(

Nog een keer monitor resetten?

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 18:35 schreef merulez het volgende:
als het een opengl kaartje is misschien met collor correction die bij de detonator drivers zitten :?
Hoe kan het nou aan OpenGL kaartje liggen, in Windhoos zelf word er helemaal niks met OpenGL gedaan :?

//
Wat voor videolaart heb je?
Mischien kan je je color magnagement veranderen bij je videokaart opties. :Y)

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Bekijk de stekker van je monitor eens, daar zit waarschijnlijk een pinnetje van ingedrukt waardoor de kleur rood niet meer wordt doorgegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Diamond Stealth 3d 4000 Turbo
(met een Diamond Monster 3d II Voodoo 2)

Cd daarvan heb ik niet bij de hand, dus ik zou niet kunnen zeggen of daar misschien een tool bij zit met color correction...

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
Hallo,

Ik heb precies hetzelfde gehad met een Tatung monitor:(. Hij gaf allemaal raare kleuren. Nieuwe beeldscherm gekocht; en het probleem was weer opgelost.

Probeer eerst eens een andere monitor, omdat je met je video kaart hebt ziteen knoeien. Misschien ook vergeklockt:? ?

Maarten

• JoeKurr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Op zondag 21 oktober 2001 19:47 schreef KontraDix het volgende:
Nou ik weet nu dus zeker dat het hardwarematig is en heb m'n kast opengehaald. Alles geinspecteerd, kaart en stekkers losgekoppeld en erweer ingestoken, geen gebogen pinnetjes of andere nietkloppende dingen, alles lijkt te zijn zoals het hoort te zijn.

Maar nog steeds geen rood. |:(

Nog een keer monitor resetten?
Draadbreukje misschien?

Je kunt ff een andere monitor (of kabel) proberen, om het probleem op te zoeken. Heb je met een andere monitor nog steeds hetzelfde probleem, dan kan het iets zijn met je VGA-kaart.

Dutch Flanker Display Team
You can't be lost if you don't care where you are

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 14:43 schreef maartenb het volgende:
Hallo,

Ik heb precies hetzelfde gehad met een Tatung monitor:(. Hij gaf allemaal raare kleuren. Nieuwe beeldscherm gekocht; en het probleem was weer opgelost.

Probeer eerst eens een andere monitor, omdat je met je video kaart hebt ziteen knoeien. Misschien ook vergeklockt:? ?

Maarten
Lag het niet aan de monitor kabel :?
Pagina: 1