Toon posts:

PC Start niet meer op ook niet na nieuwe mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
mijn pc deed onlangs een beetje vreemd na een reboot starten mijn systeem helemaal niet meer (bios kreeg ik al nie meer te zien) ik ff wat zitten hobbyen met de insteekkaarten maar dat moch ook al niet baten. Met de pc terug naar de winkel nieuwe mobo gescoord opstarten en jawel hij doet ut, windows gaat ff nieuwe dingen voor het mobo installen en na een reboot draait m'n pc weer. Ik verander hierna iets in de netwerkinstelling en na rebooten werkt m'n systeem weer helemaal niet meer. Hoe zou dit kunnen komen? maw wat is er nog meer naar de gort behalve het moederbord?

bvd Willem

Verwijderd

Voeding? Misschien heeft die beide mobo's verkloot. Weet je zeker dat je eerst mobo kapot was?

Verwijderd

Was je oude mobo dan kapot, fo wat zei de winkel erover?

Verwijderd

Topicstarter
er brandde rode lichtjes op het mobo en vlgs de verkoper duide dat op een defect mobo.

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:15
Op zondag 21 oktober 2001 20:31 schreef Willenium het volgende:
er brandde rode lichtjes op het mobo en vlgs de verkoper duide dat op een defect mobo.
Hoeveel brandde er?
Misschien is de processor defect?

.

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31

Soullie

Planeshift

Op zondag 21 oktober 2001 18:42 schreef xoploosx het volgende:
Voeding? Misschien heeft die beide mobo's verkloot. Weet je zeker dat je eerst mobo kapot was?
idd misschien is het je voeding wel... ik hoop het niet want voor de 2de keer terug gaan lijkt me niet echt leuk :S

Verwijderd

welk os draai je.
als het windows xp is dan kan het kloppen,heb ik ook last van gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 20:51 schreef EvolutionX het volgende:

[..]

Hoeveel brandde er?
Misschien is de processor defect?
het is een msi moederbord waarop als je em aanzet 3 groene en 1 rode branden het meest linkse lampje brand rood

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Het is misschien al een iets verouderd bericht, maar ik wil hem toch even weer 'optillen'.
Heb hier ook al een tijdje een pc staan met een opstartprobleem na een reboot. Het vreemde is, als hij een tijdje uit heeft gestaan start hij gewoon op, maar als je dan eenmaal opgestart bent en je reboot, krijg je een zwart scherm, zie je niets en gebeurt er helemaal niets. Zet je de computer uit en start hem direct weer op, gebeurt er nog niets. Laat je de pc een paar minuten uit staan en je start weer, dan start hij wel weer door.
Wat ik heb geprobeert is eigenlijk alleen de voeding vervangen (zat al een nieuwe op, maar toch maar weer vervangen). Verder een cmos-reset en de bios in defaultsettings.
Ik zit te denken aan het moederbord, maar zou het kunnen zijn dat deze verder wel normaal funtioneerd en alleen met opstarten 'tegen stribbeld' ? Of zou misschien een Bios-update kunnen helpen.
Ik wil dit wel een beetje zeker weten, want die bios-updates vind ik vaak nogal link.
Het gaat om een Asus P5VD2-X moederbord, met daarop een E6300 processor, een XFX 7600GT Videokaart, een Maxtor 250Gb HDD en 2Gb Kingston geheugen.
Bij voorbaat dank voor een reactie/oplossing !

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Vrij zeldzaam, maar een videokaart kan al defect zijn. Bij opstarten dien je meteen BIOS status scherm zien. Dat is belangrijke stap in boot proces. Blijft alles zwart, en je hd ratelt kennelijk wel, is er wat mis met de video.

Voeding is natuurlijk eerste zorgpunt. Vervangen door a-merk voeding met meer wattage zou wel eens wat helpen. Dan moet er meer leven in komen.
Dan moet je kijken op statusleds als die er is. Het geeft aan waar BIOS mee bezig is. Alles groen is alles klaar en kan er OS ingeladen worden vanaf hd. Bij groen en geen beeld is zeker video defect, tenzij je monitor niet helemaal goed mee aangesloten is.

Succes met het uitzoeken probleem.

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Bedankt voor de reactie, maar het rare is dan, de video werkt wel wanneer de comp even heeft uitgestaan :?
Dus dan zal eigenlijk de vraag voor zowel het moederbord als de videokaart gelijk zijn; kan het zijn dat ze het soms wel doen en soms niet ? Beetje een rare vraag maar toch...
Wat de voedingen betreft, de 1e (nieuwe) voeding was een El Cheapo van 15 euries en 300Watt, maar de 2e was een Coolermaster van 350 Watt, lijkt mij goed genoeg.
Was vergeten te melden dat er hiervoor een voeding in zat die semi-defect was, hij piepte onwijs, maar deed het nog wel. Vandaar dat ik ook dacht dat er iets mis kon zijn met het mobo.
Ik weet verder niet wat het kan zijn als een voeding zo piept, maar misschien kan iemand me dat hier vertellen...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit topic is 7 jaar oud, laat het met rust, het heeft het verdient om op z'n oude dag achter de virtuele geraniums te zitten, klagen over jeugd die aan het skateboarden is op de stoep en over het feit dat vroeger alles beter was en de kleinkinderen nooit op bezoek komen.

Ik zal dit topic uit z'n lijden verlossen door het op slot te doen. Een kick is nergens voor nodig, zeker niet gezien het hier gaat over een compleet ander systeem en er geen directe overeenkomst is tussen jouw probleem en dat uit de TS.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.