Geheugen defect: wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RutgerJan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb al geruime tijd last van BSOD's en freezes; heel instabiel allemaal. Windows gereinstalled etc, maar echt helpen deed het niet. Ik heb nu DocMemory gebruikt om mijn geheugen te testen, en het volgende komt er uit:

CST DocMemory RAM Diagnostic Test Report 1.45a
---------------------------------------------

CPU Types : AMD, 686
RAM SIZE : 128MB

Ext. Memory Test : Loop # 1
* MATS+................................ FAIL
Addr:( 32M), Exp.: 55AA55AA, Act.: 55AA5DAA

* March B.............................. FAIL
Addr:( 32M), Exp.: 33CC33CC, Act.: 33CC37CC

* March C-............................. FAIL
Addr:( 32M), Exp.: 66996699, Act.: 66996E99

* Checkerboard......................... FAIL

* Burst................................ FAIL
Addr:( 32M), Exp.: 00000000, Act.: 00000400

* Moving Inversion..................... FAIL

Total Test Loop : 1
Total Passed : 0
Total Failed : 1
Test Date : Sun Oct 21 14:01:12 2001
ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ

Ik heb het idee dat er dus iets met het geheugen aan de hand is... Kan dit eea verklaren?
Wat zijn de manieren om hier mee om te gaan? Ik heb genoeg gelezen over geheugen wat kapot is hier op GoT, maar ik ben niet tegengekomen wat de oplossingen zijn.
Is de enige oplossing het kopen van nieuw geheugen? Of zijn er manieren om bepaalde delen in het geheugen te markeren als 'bad sector' (als het ware)? Ik hoop dat een van jullie hier meer over weten.

Groeten
RJ

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

vlgns mij:
of je leert ermee leven
of
je koopt nieuw geheugen

:)

Verwijderd

gewoon nieuw geheugen halen. het kost op het moment toch maar een prikkie

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Terug naar de winkel voor garantie of als dat niet kan een nieuwe kopen. Kost gelukkig niet zoveel meer tegenwoordig.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
koop gewoon anders een nieuwe reepje geheugen...

• RutgerJan
Tering! Wat zijn jullie snel zeg!!!
Betekent dat dan dat mijn problemen qua instabiliteit opgelost zijn? Ik bedoel: kan dit veel verklaren? (zou zelf zeggen van wel...)
En andere opties zien jullie niet?

Iig: (bij voorbaat) dank voor je reactie!

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op zondag 21 oktober 2001 18:15 schreef RutgerJan het volgende:
Tering! Wat zijn jullie snel zeg!!!
Betekent dat dan dat mijn problemen qua instabiliteit opgelost zijn? Ik bedoel: kan dit veel verklaren? (zou zelf zeggen van wel...)
En andere opties zien jullie niet?

Iig: (bij voorbaat) dank voor je reactie!
instabiliteit kan idd komen door gaar geheugen.. :)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Als je geheugen rot is, 'verdwijnen' er gewoon stukken data, bijvoorbeeld een stukje van je kernel. Dan werkt het geheel gegarandeerd niet meer stabiel. Als je je geheugen dus vervangt, is je instabiliteit in feite opgelost (tenzij je natuurlijk nog een ander probleem in je computer hebt). Maar daar is natuurlijk niets over te zeggen als je kapot geheugen hebt. :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Nieuw geheugen kopen!

• RutgerJan
[wishfulthinkingmode]
Bovenstaand report uit DocMemory betekent in ieder geval gegarandeerd dat het geheugen kapot is?
[/wishfulthinkingmode]

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op maandag 22 oktober 2001 11:57 schreef RutgerJan het volgende:
[wishfulthinkingmode]
Bovenstaand report uit DocMemory betekent in ieder geval gegarandeerd dat het geheugen kapot is?
[/wishfulthinkingmode]
Yep. Tenzij de memorycontroller van je moederbord kapot is ofzo, maar dat is bijzonder onwaarschijnlijk.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• RutgerJan
Op maandag 22 oktober 2001 12:00 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

Yep. Tenzij de memorycontroller van je moederbord kapot is ofzo, maar dat is bijzonder onwaarschijnlijk.
Is daar op een of andere manier achter te komen? Zou wel erg zaad zijn...

* RutgerJan is op zich wel tevreden over zijn KT-7 RAID

• RutgerJan
Dane Elec 256 CAS 2 gekocht: het loopt weer als een zonnetje! Bedankt voor jullie replies!

Groeten
RJ

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op maandag 22 oktober 2001 12:10 schreef RutgerJan het volgende:
Is daar op een of andere manier achter te komen? Zou wel erg zaad zijn...
Nou, daar kan je natuurlijk alleen achter komen als je zeker weet dat het geheugen erin wel goed is *D
Maar de kans dat een chip op je moederbord kapot is lijkt me erg minimaal, terwijl brak geheugen de normaalste zaak van de wereld is sinds de prijzen zo achterlijk laag zijn.

- Pastor Richards @ VCPR

• DipStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:52

DipStick

HHmmm, nice ;)

ff tussendoor, dit hoeft niet per definitie door het geheugen te komen (owkee, in dit geval was dat het wel, want door er nieuw geheugen in te prikken zie ik dat het al wel weer werkt allemaal)

maar ik had een tijd terug nog een bak waar read en write fails waren in het geheugen, en ongeacht wel geheugen ik daar indouwde, het bleven steeds dezelfde adressen enzo.

Moederbord was naar mijn idee gewoon :r
Ik weet niet meer pcies wat voor moederbord dat was, en tegenwoordig zal het ook niet zo'n vaart nie meer hebben
(was een oude 486 van el Vobis ;) )

Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:26
Het is kapot, dus nieuwe kopen, verder KAN het zijn dat je cache memory kapot is, daar heb ik vreemde voorbeelden van gezien, maar aangezien hier maar een paar bits kapot zijn en niet hele rijen adreslijnen is dat dus vast niet het geval.

Overigens, als je nog van je geheugen afwilt (de kapotte dimms) mag je ze naar me opsturen, dan betaal ik de verzendkosten. :)

Verwijderd

Nou, ik heb dus hetzelfde probleem, en dat docmemory prog geeft dus dezelfde soort fouten. Nu heb ik al nieuw geheugen gekocht, maar geen resultaat, fouten blijven op hetzelfde geheugen adres voorkomen. Het maakt ook niet uit in welk slot je dat geheugen propt... Iemand enig idee wat er hier aan de hand is??
Pagina: 1