Toon posts:

[OC] Intel Celeron 800 @ 1.07ghz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tjah, een beetje verveel werk vandaag, dus maar wat gaan spelen met m'n celly 800.

Op het moment draaid ie stable op 1.07ghz, maar hij kan nog harder (eerst andere koeling, dit is nog standaard).

Afbeeldingslocatie: http://www.hatho.nl/GoT/shot1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hatho.nl/GoT/shot2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hatho.nl/GoT/shot3.jpg

Deze week haal ik een andere cooler op dus zal ie nog harder gaan ;)

Verwijderd

Sorry hoor, maar wat probeer je hiermee aan te tonen? :?

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 18:11 schreef Celeron_clocker het volgende:

Greetz
Dat ik hier best happy mee ben.. Maargoed, daarbij hoef ik dus niet bij jou aan te komen.

Verwijderd

netjes :)

en gewoon op standaard Vcore zo te zien. Geeft moed voor mijn Celly2 766 die er nog aan zit te komen, want die heeft maar een standaard fsb van 66MHz >:) Wat voor mobo heb je?

28,9 graden is ook niet echt veel met standaard koeling, maar wat doetie stressed met de temperatuur. Of is dit stressed?

Verwijderd

Als je net zoveel mazzel als mij hebt komt het wel goed.

Mijn celeron 800 loopt op 1240 Mhz, wordt constant belast door mijn }:O en bereikt hiermee temperaturen van 56 graden. Ik geef toe dat het warm is, maar het werkt alweer 3 weken zo. Ik ga er in de toekomst wel een andere koeler op zetten voor het geval dat...

Oh ja, mijn vcore staat op 1.825volt en ik heb hem op een Abit St6Raid moederbord geprikt...

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 18:11 schreef Celeron_clocker het volgende:

Greetz
Whoehahahahahah ganiiii sjaggooooooo :P je bent gewoon jaloers... hijs sneller dan jij :P

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 20:59
Dit is erg mooi zeg!! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 19:06 schreef pdb het volgende:
netjes :)

en gewoon op standaard Vcore zo te zien. Geeft moed voor mijn Celly2 766 die er nog aan zit te komen, want die heeft maar een standaard fsb van 66MHz >:) Wat voor mobo heb je?

28,9 graden is ook niet echt veel met standaard koeling, maar wat doetie stressed met de temperatuur. Of is dit stressed?
Niet lachen, 't mobo is een standaard JetWay (goedkoop ding dus) van N*RR*D voor 185 piekjes m'n oude was ingezakt en m'n salaris is nog niet binnen :( . Hij staat op een fsb van 133mhz vrolijk te snorren (133x8) en kan idd nog hoger.

de 28,9 graden is gemeten toen ie practisch idle stond. Stressed is ie 36,5 met m'n }:O

M'n ultimate goal is 166mhz fsb (x8) waarna hij op 1.3ghz loopt, maar dat ga ik niet proberen met m'n standaard coolertje.

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 13:35
ah, een mooie thread om mijn blijdschap eens te posten
over het feit dat ik weer fijn kon overklokken zonder
vantevoren er op gelet te hebben
mijn vorige proc was een p2 300, en die bleek dus
later zonder enige voltage modificatie of zelfs maar
een andere koeler 450 te doen zonder problemen
ultieme mazzel dus
nu heb ik dr een 750 mhz p3 in gedouwd en die blijkt
niet moeilijk te doen over 1 Ghz, bij 1.75 volt (default is 1.7), weer niet op gelet, gewoon de goedkoopste gekocht
waarschijnlijk haalt ie wel meer, maar daar heb ik voorlopig geen behoefte aan, een fsb van 133 geeft tenminste geen PCI problemen enzo
mooi 200 piek bespaard door 750 ipv 1000 te kopen, nouja ok 160 dan als die Tennmax koeler dr nog af gaat,
en nog meer performance ook dankzij hogere FSB :)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Ik haal met mijn celly 800 de 1060 mhz met standaard vcore

en orgi cooler (4000 rpm) hij wordt dan STRESSED 36 graden

Maar ik wil ook meer (de 1.4 ghz ofzo)

maar dan moet ik eerst een andere cooler hebben ofzo

mijm moederbord is een ABIT BE6-2 RAID

Ik hep hem trouwens opgklockt door alleen maar de FSB omhoog te gooien :P

Greetzz HeLLFiRe

Verwijderd

Topicstarter

Ik haal met mijn celly 800 de 1060 mhz met standaard vcore
en orgi cooler (4000 rpm) hij wordt dan STRESSED 36 graden
Maar ik wil ook meer (de 1.4 ghz ofzo)

Ik kan waarschijnlijk met mijn bordje niet hoger komen dan 1,3ghz. Ik kan de multiplier namelijk niet verhogen. Alleen m'n FSB.

mijm moederbord is een ABIT BE6-2 RAID
Hmz.. beetje een lekker bordje?

Ik hep hem trouwens opgklockt door alleen maar de FSB omhoog te gooien :P

Same here, standaard stond ie op fsb 100 x 8, ik had 'm naarna overgezet naar fsb 133 x 8 en klakkeloos deed ie 't bovenstaande.

Inmiddels draaid ie op 1,1ghz, shots komen nog indien gevraagd.

Greetzz HeLLFiRe
Greetz

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 19:06 schreef pdb het volgende:

Stressed is ie 39,2 graden met een }:O da's wel 10 graden meer, maar opzich best lekker ;)

Verwijderd

Dranko_werk,Je hebt de temperatuur opgemeten met sisoft,niet dat ik wil zeggen dat het overal zo moet zijn,maar sisoft leest de verkeerde voelers af hier,(denk ik tenminste).
Volgens sisoft wordt mijn cpu nl. niet warmer dan 24 graden,terwijl viamonitor en hmonitor seggen dat ie 49 graden wordt(stressed bij alle 3).

Verwijderd

hoor je zon standaar intel coolertje?

ik wil een celeron 800 kopen voor mijn servetje zit nu een p2 350 in. Maar mag geen herrie maken dat ding.

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-03 13:29

paradoXical

The ParadoX

Mijn celly 600 heb ik op 980 gehad, alleen word ie nogal warmpjes :)

Leuke snelheidswinst dacht ik zo :)

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 04:32 schreef WannabegooD het volgende:
Dranko_werk,Je hebt de temperatuur opgemeten met sisoft,niet dat ik wil zeggen dat het overal zo moet zijn,maar sisoft leest de verkeerde voelers af hier,(denk ik tenminste).
Volgens sisoft wordt mijn cpu nl. niet warmer dan 24 graden,terwijl viamonitor en hmonitor seggen dat ie 49 graden wordt(stressed bij alle 3).
Ik heb 'm ook met andere proggie's (ook de meest wazige) getest... Ook met MBM4, in alle gevallen kom ik rond de zelfde waarden uit

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 19:19 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:

[..]

Whoehahahahahah ganiiii sjaggooooooo :P je bent gewoon jaloers... hijs sneller dan jij :P
Haha paul wel 20 HELE megaherzen. Ik lekker een hogere overclock :P

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
Och, die laatste 100mhz die jij d'r extra bij hebt haal ik nog wel ;)

Vergeet niet dat ik nu een standaard coolertje gebruik he...

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:10
Huh vaaaag, er zit maar een miniem verschil tussen een 1070MHz celeron, een 1GHz Athlon en een 1GHz P3 :?
Dat was met eerdere(?) versies van sisoft wel anders, daar was een athlon duidelijk de meerdere van een gelijk geklokte p3.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 11:27 schreef Razkin het volgende:
Huh vaaaag, er zit maar een miniem verschil tussen een 1070MHz celeron, een 1GHz Athlon en een 1GHz P3 :?
Dat was met eerdere(?) versies van sisoft wel anders, daar was een athlon duidelijk de meerdere van een gelijk geklokte p3.
Dit is SiSoft Sandra 2001 Professional

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 13:14
Op dinsdag 23 oktober 2001 11:27 schreef Razkin het volgende:
tijden veranderen :?

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

M'n Duron 800 is in de morgen altijd 3 graden koeler dan in de middag :) Hij is nu 37 graden en in de middag 40. Ik heb zo'n idee dat iedereen z'n temperatuur meet in de morgen als hij t hier post. Staat stoerder he >:)

Mijn vorige systeem was een Celly 566@850. Hij heeft wel eens op 952 gedraaid maar dat was niet helemaal stabiel. Met alleen internetten vond ik het de ergernis niet waard om te proberen hem stabiel te krijgen. Dat was op een Chaintech 6BTM :)

Zonder koetje is ie in de morgen 35 en de kasttemperatuur is 30, die is in de middag ook 3 graden hoger

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Vergissing....

ik krijg mijn celly maar tot 1000mhz

HOGER (1040mhz)en ik krijg in win2k spontaan een BLAUW SCHERM

En dat alleen maar met orgi VCORE.. hoe krijg ik hem hoger???

Trouwens die ORGI intel cooler maakt best wel herrie... (vooral alsie KOUD is :P )

Jaaaahh ABIT BE6-2 is ook best lekker bordje :P

Greetzz HeLLFiRe

Verwijderd

Topicstarter
Vcore ophogen?

btw, ik heb 'm nu op 1.69v lager heb ik 'm nog niet kunnen krijgen.
Pagina: 1