Toon posts:

J2EE onder Windows ME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb J2EE van sun geinstalleerd >:) maar het werkt voor geen meter :'( op mijn pc met Windows ME }:O. Het schijnt dat DOS uit deze versie is verwijderd en aangezien J2EE erg veel gebruik maakt van zogenaamde 'environment variables' kan ik me voorstellen dat ie het daarom niet doet. Ik heb ook al gekeken met MSCONFIG naar de environment variables die daar zijn ingesteld maar ook dat helpt niet.

http://www.vandervorst-bs.nl/redir.php?arg=answer&frm=tweakers&action=respond

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

onder settings > control panel > system > advanced en dan environment variables misschien (daar zit het in NT4 en XP)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 18:11 schreef wasigh het volgende:
onder settings > control panel > system > advanced en dan environment variables misschien (daar zit het in NT4 en XP)
Nee dat werkt niet. Wat jij bedoelt is in windows ME te regelen via MSCONFIG, maar dat werkt niet. Weet er iemand trouwens een goede JSP server ???

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:40
autoexec.bat

dat moet haast nog wel bestaan onder WinME

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat inderdaad nog wel, maar alleen voor de dos prompt. En daarvoor was nou juist msconfig bedacht.

• The - DDD
Ja, maar als je autoexec.bat aanmaakt in je C:\ dan moet dat toch werken...
En anders probeer is SET in een dosbox te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
SET is inderdaad te gebruiken in de dos prompt, sterker nog : als je setenv.bat start in de \bin map van de SDK dan word er ook twintig keer SET uitgevoerd. Maar dan zegt 'ie "out of environment space"

• The - DDD
Zoeken op google met "out of environment space"

Tweede vermelding:
MSDN Knowledge base artikel

Het is ook zo moeilijk he, zelf informatie zoeken. |:(

Onderaan het artikel staat trouwens dit:
Windows Millennium Edition ignores Config.sys statements to increase the environment variable size.
Waaruit je kan afleiden dat set commandos in een autoexec.bat WEL uitgevoerd worden.

Verwijderd

Topicstarter
OK dat zal ik dan maar doen. Maar misschien moet ik toch maar es kijken of ik niet C# moet gaan programmeren. Lijkt me net zo makkelijk.

• The - DDD
Nog even iets voordat je zelf met een domme kop hierover vragen gaat stellen: ONTHOUDT DAT JE DE ENVIRONMENT VARIABELEN DIE JE IN EEN DOS_BOX SET NIET GELDEN IN ANDERE DOS_BOXEN EN DAT JE ZE DUS VOOR ELKE DOS-BOX OPNIEUW MOET SETTEN.

Wees dus handig en pleer het in een autoexec.bat

Zoals je kan merken, scheit ik op je gebrek aan zelf oplossend vermogen, doch ik blijf behulpzaam. (Paar caps en bold hier en daar, maar ja, jij kan er verder mee.)

• The - DDD
Op zondag 21 oktober 2001 18:42 schreef blurbieblurb het volgende:
OK dat zal ik dan maar doen. Maar misschien moet ik toch maar es kijken of ik niet C# moet gaan programmeren. Lijkt me net zo makkelijk.
Zit je wel muurvast op MS.

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Wat doe je in hemelsnaam met J2EE op Windows ME???

Ga idd maar naar c# kijken!

• The - DDD
Op zondag 21 oktober 2001 18:46 schreef Lecram het volgende:

Haha, eigenlijk heb je gelijk, maar geld dat voor C# niet net zo hard?

J2EE en C# biedt je in mijn ogen niet aan vanaf een desktop besturings systeem. (Weet trouwens niet precies wat C# inhoudt realiseer ik me net.) Maar je kan natuurlijk wel er een beetje mee rond lopen rommelen om te kijken of je het wat vindt. Denk ook niet dat we hier over een prof praten, maar over iemand die gewoon is wil kijken wat hem nou ligt. Niks mis mee dus.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem met C# is inderdaad Microsoft. Maar goed, wat moet je tegenwoordig ? Bijna 99,9% heeft windows op zijn/haar pc en dus straks over een jaar ook allemaal Windows.NET. En JAVA ?? Dat is al gelijk uit Windows XP verwijderd.

Misschien moet Bill maar es zorgen dat z'n producten wat stabieler worden, ben ik ook weer tevreden :).

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op zondag 21 oktober 2001 18:46 schreef Lecram het volgende:

Waarom zou je geen j2ee gebruiken?

ik ontwikkel mijn j2ee app's op mijn w2k machine en exporteer ze naar een solaris machine.

dat mag c# weleens nadoen!

Maak je gebruik van Tomcat?

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal gelijk over J2EE !!! Maar wat is tomcat ?? En is er nou eindelijk eens een goede WYSIWIG Tool voor Java ??

Overigens ben ik sindskort Java3D aan het testen.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op zondag 21 oktober 2001 19:05 schreef blurbieblurb het volgende:
Helemaal gelijk over J2EE !!! Maar wat is tomcat ?? En is er nou eindelijk eens een goede WYSIWIG Tool voor Java ??

Er zijn genoeg IDE's te vinden die je helpen met GUI's bijvoorbeeld JBuilder. Maar de code is over het algemeen om over te janken. Verder snap ik niet wat je wilt WYSIWG-en aan servlets :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is ook wel waar.

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
blurbieblurb: Ik heb J2EE van sun geinstalleerd
Waarom J2EE? Dit klinkt uiteraard ontzettend stoer maar is voor de meeste toepassingen niet nodig. J2SE is voor 'de gewone programmeur' meer dan voldoende. Je kan veel api's uit J2EE optioneel downloaden voor een J2SE installatie.

Verder signaleer ik weer karrevrachten kortzichtigheid op het gebied van het Java Platform versus Microsoft .NET. Allereerst is Java niet uit XP verwijderd. De Microsoft implementatie, die volkomen achterhaald is, is niet meer standaard opgenomen in Windows XP. Zowel IBM als Sun Microssystems leveren veel betere Java 2 SDK's en Java Runtime Environments die ook werken onder MS Windows XP.

Verder hoef je helemaal geen keuze te maken. C# en de Java taal liggen extreem dicht bij elkaar. Bestudeer ze gewoon allebei en je krijgt nog meer inzicht in object-orientatie. Werk met beide platformen en je krijgt nog meer inzicht in bibliotheken, het ontwerp daarvan en de verschillen tussen het Java Platform en .NET.

Je doet trouwens ook wel erg veel tegelijk, J2EE, Java3D, databases, servlets enzovoorts. Dat is niet handig. Verdiep je eerst eens goed in de materie en je hoeft gelijk veel minder vragen te stellen. Alle kanten van het Java Platform (en .NET) kan je niet zo even verkennen.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
blurbieblurb: En is er nou eindelijk eens een goede WYSIWIG Tool voor Java ??
WYSIWIG? Dat is erg grappig voor HTML pagina's (uh... nou ja laat maar ;) ) maar bij het ontwikkelen van serieuze applicaties is dat minder nuttig. GUI tekenaars kunnen functioneel zijn en Java biedt verder nog voorzieningen voor klik werk via Java Beans, maar voor het serieuzere werk heb je helemaal niets aan wysiwig...

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• The - DDD
Op zondag 21 oktober 2001 19:34 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

WYSIWIG? Dat is erg grappig voor HTML pagina's (uh... nou ja laat maar ;) ) maar bij het ontwikkelen van serieuze applicaties is dat minder nuttig. GUI tekenaars kunnen functioneel zijn en Java biedt verder nog voorzieningen voor klik werk via Java Beans, maar voor het serieuzere werk heb je helemaal niets aan wysiwig...
Alhoewel ik wel benieuwd ben naar Forte 3.0 en Java 1.4. Zowiezo is dat een redelijk handige tool om je gui's in elkaar te breien. Ook de code die het produceert vindt ik acceptabel.

Maar het schijnt dat Sun van Forte 'de' IDE wil maken voor J2EE.

• The - DDD
Op zondag 21 oktober 2001 19:05 schreef blurbieblurb het volgende:

Toch begin ik ernstig het idee te krijgen dat meneer B een ernstige blaaskaak is aangaande Java. Kijk alleen al naar zijn topics...

Hij weet neit waar hij info vandaan moet halen, hij weet niet eens wat nou echt een omgevings variabele is en nu "test" ie ook nog even Java3D....

:Z :o

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op zondag 21 oktober 2001 21:52 schreef The - DDD het volgende:

[..]

Toch begin ik ernstig het idee te krijgen dat meneer B een ernstige blaaskaak is aangaande Java. Kijk alleen al naar zijn topics...

Hij weet neit waar hij info vandaan moet halen, hij weet niet eens wat nou echt een omgevings variabele is en nu "test" ie ook nog even Java3D....

:Z :o
laat ik het zo zeggen, je bent niet de enigste ;) 8-)

Verwijderd

enigste=enige :)
Pagina: 1