Toon posts:

Linux eraf -> partitie ghosten -> disk failure

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Seagate 30 GB hard schijf. Hier had ik eerst linux op staan met linux partities. Deze heb ik met gdisk allemaal wegegooid en 1 logische DOS partitie gemaakt. Nu heb ik een volledig werkende systeempartitie naar deze "ge-Ghost".

Wanneer ik nu probeer op te starten krijg ik een melding: Disk Failure, Insert system disk...etc. etc.

Ik heb al fdisk /mbr gedaan en nog een keer die ge-ghost. Dit maakte geen verschil. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij mijn schijf weer ziet als een bootable systeemschijf?

ps: ik heb al gezocht maar deze situatie ben ik niet tegen gekomen. ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

schijf actief maken?

[edit]
vanaf een logische partitie kun je niet opstarten....je moet een primaire hebben....

Verwijderd

Topicstarter
ehm, foutje..ik heb een primaire dos partitie. Probleem is er nog steeds. Hoe zorg ik dat de MBR wordt meegekopieerd?

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op zondag 21 oktober 2001 19:46 schreef kever het volgende:
ehm, foutje..ik heb een primaire dos partitie. Probleem is er nog steeds. Hoe zorg ik dat de MBR wordt meegekopieerd?
die wordt meegepakt door ghost ....

Verwijderd

Met een opstartschijfje van windows 95/98 en dan format C:/s en hopen dat ie na formateren en opnieuw opstarten het wel doet.