[WC] Koelblok: welke kant op CPU?

Pagina: 1
Acties:

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Ik heb een dangerden Maze I koelblok (voor op m'n PIII).
De aansluitingen voor de slangen zitten in de zijkant van het blok. Als je loodrecht op de aansluitingen kijkt zie je dat ze uit het midden van het blok geplaatst zijn.
Van het midden van de aansluiting naad er ene kant is dus een kortere afstand dan naar de andere kant.
Klein schematje ter verduidelijking:

A
------------------- }
------------------- } Dikke kant
---OOO-------OOO---
---OOO-------OOO---
------------------- } Dunne kant
B

De vraag is nu, welke kant moet op mijn CPU, A of B?

Redenatie A: Hier zit meer metaal tussen de CPU en het water, dus kan de warmte beter opgenomen worden door he blok en zich verspreiden.

Rednatie B: Hier zit het water dichter bij de CPU en zal dus de warmte sneller afvoeren.

Wat is juist??

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

A, meer koper is beter ;)

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-05 17:26
Op zondag 21 oktober 2001 17:49 schreef Hiro Shima het volgende:
A, meer koper is beter ;)
dus als je eerst een blok van tien cm op je core zet en daarboven je waterblok koelt dat nog beter :?

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 20:11 schreef ajampaniki het volgende:

[..]

dus als je eerst een blok van tien cm op je core zet en daarboven je waterblok koelt dat nog beter :?
ja en als je een blok van een meter doet koelt ie nog beter :P

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 20:14 schreef Hawk666 het volgende:

[..]

ja en als je een blok van een meter doet koelt ie nog beter :P
en als je een blok van....

naja... lama hange...

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 20:29
misschien gewoon even proberen ik denk niet dat hij meteen zal gaan branden :)

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Dunne kant op de core zetten, hoeft de warmte een minder lange weg af te leggen.
Als je de dikke kant op de core legt dan zal deze meer warmte ' vasthouden ' en de core dus heter worden en je het effect vd waterkoeling aardig te niet doen.

Waarschijnlijk staat er op die Maze wel up of down of in de handleiding welke kant het vlakst is (lapped).

suc6

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

als je een peltier gebruikt hoeft het niet zo dik te zijn maar als je geen peltier gebruikt heb je wel een dikkere laag nodig om de warmte van de core goed te verspreiden zodat hij dat dan goed kan afvoeren. De dikkere kant op de core plaatsen dus

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 20:17 schreef Pantagruel het volgende:
Waarschijnlijk staat er op die Maze wel up of down of in de handleiding welke kant het vlakst is (lapped).
Handleiding? Muhaha... ahum. Die zit er dus niet bij.
Zit niet eens een bevestigingsclip bij :(
Maar die heb ik net zelf gemaakt, een knap stukje werk, al zeg ik het zelf. Pics volgen later nog wel.

Maar goed, nu heb ik dus mooi weer tegenstrijdige antwoorden. |:(

Ik geb ruik (nog) geen pelts. Mijn gevoel zegt toch de dikke kant, dus dat ga ik gewoon doen :P

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

met de dikke laag koper op de core? wat koelt eigenlijk op zijn beurt de het koper weer? |:(
Pagina: 1