Ik heb een probleem met (ik denk) isset..
Ik heb in een andere pagina 2 input mogelijkheden type file staan. Hier kan men dus 2 files kiezen en uploaden. Als ik nu alleen maar de eerste van die mogelijkheden benut (dus ik wil maar 1 file uploaden) gaat hij in onderstaande php code ook de 2e if in terwijl die 2e file dus niet geselecteerd is voor upload.
Enig idee wat ik hieraan kan doen?
Bedankt.
Ik heb in een andere pagina 2 input mogelijkheden type file staan. Hier kan men dus 2 files kiezen en uploaden. Als ik nu alleen maar de eerste van die mogelijkheden benut (dus ik wil maar 1 file uploaden) gaat hij in onderstaande php code ook de 2e if in terwijl die 2e file dus niet geselecteerd is voor upload.
Enig idee wat ik hieraan kan doen?
Bedankt.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| <? if (isset($Picture1)) { //eerst checken of de naam al bestaat in de database $result = querySelect("SELECT * FROM Plaatjes WHERE Plaatjes_NAAM='$Picture1_name'"); $num_rows = mysql_num_rows($result); if ($num_rows==0) { $teller++; //plaatje bestaat nog niet $id = queryInsert("INSERT INTO Plaatjes VALUES(NULL,'$Picture1_name')"); copy($Picture1, "$file_dir/$Picture1_name") or die ("Couldn't copy"); } else { //plaatje bestaat al we zetten een boolean op true $bestaatal1=true; } } if (isset($Picture2)) { //eerst checken of de naam al bestaat in de database $result = querySelect("SELECT * FROM Plaatjes WHERE Plaatjes_NAAM='$Picture2_name'"); $num_rows = mysql_num_rows($result); if ($num_rows==0) { $teller++; //plaatje bestaat nog niet $id = queryInsert("INSERT INTO Plaatjes VALUES(NULL,'$Picture2_name')"); copy($Picture2, "$file_dir/$Picture2_name") or die ("Couldn't copy"); } else { //plaatje bestaat al we zetten een boolean op true $bestaatal2=true; } } ?> |