kg7 problemen

Pagina: 1
Acties:

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ik krijg et maar neit voor melkaar om men systeem goed te laten draaien, ook al haal ik 512mb eruit.. dan wilt hij het nog niet goed doen..dus aan het geheugen kan et niet liggen, et zou perfect meoten werken.

Ik draai nu ME, trouwens.. Als ik XP of Win2000 erop zet dan sart hij net op voordat ik men HD op PIO 4 heb gezet. anders zegt ïe 'ntdl.dll'ofzoiets fout.. als ik em op PIO 4 zet, komt ie na 10 minuten steeds met de fout : 'Page_Load in wrong page adress'

In Win9x komt ie met haperingen, als ie een programma opstart of met muziek afdraaien bezig is..en men beeld draait niet meer goed..

Ik weet niet..maar volgends mij (nu ik dit hier zo schrijf) is het een probleem met de SBLive..

Mijn bios settings zijn :
DRAM TIMING - Normal
RAID/ATA100 - Disabled
AGP : 4x
>Softmenu 3
fsb : 133
multiplier : 10,5
CPU-Memory-PCI : 4:4:1

Ik heb alle drivers geinstalleerd : 4in1 - amd driver pack - agp miniport driver (of dat zat erbij..iig is geinstalleerd) ennuh..de win9x drivers van Nvidia ook... sblive driver..etc...alles dus)

iemand enig idee??? ik heb al wat op viahardware gezoht..maar ik kom er niet uit gewoon.. en dit is best frustrerend als je dure pc heb gekocht en hij werkt niet :'(

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04
Heb je die twee modules in het geval van 512MB wel in de juiste twee sloten? (daar is 'ie nogal picky over geloof ik). 'Page adress', dan denk ik toch echt wel aan geheugen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
jah..maar ik heb er 4.. en het verschil maakt niet uit..
4x dezelfde...
en als ik er 2 uithaal..moeten ze in bank 3 en 4 zitten..anders zegt ie ook bij het opstarten : dimm modules in worng bank numbers

dus dat is het probleem niet..
en 4x unbuffered zou het op dit moment neit kunnen ijn als ik nu tijdelijk met 2 draai..

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ik haal nu f de sblive eruit..misschien helpt dat

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
*schop* :9
iemand?
ik heb nog geprobeert.. maar neits werkt.. echt gaar is dat...

iemand enige ervaring..kennis ?

• Termi
  • Laatst online: 21:47
Nieuwste bios?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:21
www.memtest86.org om te kijken of mem goed is? hier draait alles super btw.
en je heb niks op de raid controller zitten?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ja..weareborg..dat zei je al op icq..alles geprobeert enzo... maar ik kon em niet testen.. maar goed.. ik heb andere memstests gedaan..daar was alles okidoki...

Jah.. bios is ook goed.. hij doet nu alleen vaag als je "load fail-safe defaults" begint ie vast te lopen en zegt ie "3100 L1 cache" (iets in die getallen)

duz..na die update issie alleen maar slechter geworden.. ff overniew erop zetten dan?

• Frenkieboy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-01 13:18
Ik heb hetzelfde Mobo, en hij draait super. Zit 256 MB Kingston geheugen in (bank 4).
Maar als je er niet uitkomt, bel dan eens met Abit. Er zit een technische dienst in Venlo, die zeer behulpzaam zijn. Adres op www.abit.nl

Suck 6

Problemen ????? N.S., die hebben pas problemen !!!!!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 01:44 schreef Frenkieboy het volgende:
Ik heb hetzelfde Mobo, en hij draait super. Zit 256 MB Kingston geheugen in (bank 4).
Maar als je er niet uitkomt, bel dan eens met Abit. Er zit een technische dienst in Venlo, die zeer behulpzaam zijn. Adres op www.abit.nl

Suck 6
heel erg bedankt..ik ga dat morgen meteen doen! :) tnx..want hier word ik gek van

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Ik heb nu win2k er weer opgezet.. blijkbaar geeft ie nu geen problemen meer..maar er is nog steeds dat ik die Hd op PIO 4 moet zetten.. iemand enig idee hierover???

kan het zijn in een foute combinatie van men IDE setup?

IDE 1 : Master : HD-RACK1 (men huidige HD) PIO 4 > hoort ata66 te zijn
Slave : HD-RACK2 (geen hd in nu)
IDE 2 : Master : Pioneer DVD (ATA 66)
Slave : Asus 50x cd rom (ata 33 > hoort ata66 te zijn)

IDE 3&4 (raid) uitgeschakelt, staan geen apparaten op aangesloten

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
*schop* :9
Iedereen weet zoveel..maar weet iemand ok dit?? ik ben behoorlijk desperado aan het worden..

Het gaat om DMA,.. zou het probleem opgelost worden als ik men spullen op de RAID controller zet?

• Frenkieboy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-01 13:18
je munt alles op de raid controller zetten. Dat zijn ook de poorten voor ata schijven. Je hoeft dan geen raid-array op te zetten. Wel even activeren in de bios......

Problemen ????? N.S., die hebben pas problemen !!!!!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
:) ik zal zo eens proberen.. want ik krijg gewoon men Hd'niet aan de praat op udma66 met win2000 en winXP
kijk, dat 1024mb niet werkt..kan ik mee leven, 512 is ook erg veel..iig ZAT :P

Maar DMA of PIO4 scheelt nogal... (alhoewel, hij wel snel nog steeds is..)

Kan het ook aan men HD liggen, die het altijd overal goed gedaan heeft, maar niet op dit bord???

Pagina: 1