TCP/IP werkt niet helemaal...

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HariZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 21:51
Ik heb hier een oude (Pentium 166MMX) bak staan met een ISA netwerkkaartje erin van 3COM. Lijkt niet veel aan de hand zou je zeggen, maar er zijn wel een paar problemen mee. Het eerste probleem is dat de pc vaak bootproblemen heeft. Hij komt niet goed door het bootmenu heen en dan moet ik eerst naar MSDOS en dan win intikken om windows te laden. Dat zit nu al in Autoexec.bat ingebouwd en is dus niet echt meer een probleem. Wat wél een probleem is dat ik die pc nu in met TCP/IP verbinding aan een andere (goed werkende) pc wil hangen. Ik kan met IPX-SPX wél goed netwerk-verbinding krijgen, maar daar heb ik niet zoveel aan. Ik kan op de pc wel TCP/IP installeren en alles LIJKT ook goed te zijn, maar als ik dan mezelf probeer te pingen, lukt dat niet. Weet iemand misschien waardoor dat zou komen? En ja, ik heb dit veel vaker gedaan en toen werkte alles wel. Ik heb de pc een ip-adres gegeven en de andere pc ook. Ik weet het echt niet meer...

Alvast bedankt!

P.S. Ik heb de search gebruikt, maar kon niks vinden wat op mijn probleem lijkt...

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Wat heb je als IP en Subnet Mask ingesteld?

• HariZ
Op zondag 21 oktober 2001 16:44 schreef gcb het volgende:
Wat heb je als IP en Subnet Mask ingesteld?
ip=192.168.1.1
sub=255.255.0.0

(subnet kan ook 255.255.255.0 zijn, weet ik niet 100% zeker)

• HariZ
Iemand?

(sorry, ik hou niet zo van omhoog schoppen, maar heb echt hulp nodig...)