philips SBC-HC 8350 draadloze hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 535 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 07:39
Er staat bij dat hij draadloos kan ontvangen en er een jaar garantie opzit.
Was ook de beste koop in consumentenbond november 2000 staat erbij.
Hij kost inclusief btw 82,11
deze koptelefoon moet ik af en toe gaan gebruiken als ik s'avonds teveel lawaai maak.
Geeft deze koptelefoon een goed geluid als je hem vergelijkt met mijn fps 1500?
Is deze koptelefoon zijn geld waard?
zijn er betere alternatieven in dezelfde prijsklasse?
( misschien met draad maar die moet dan wel minimaal 2 meter lang zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35979

draadloos moet je niet doen als het ook anders kan. achtergrond ruis en gewoon mindere geluidskwaliteit terwijl je voor hetzelfde geld wel wat leuks kan kopen. voor rond de f100 vond ik de HD200 wel leuk. ziet er ook goed uit (witte cups) :) . voor f125 heb je een Beyerdynamic DT231 wat gewoon echt een goede koptelefoon is. voor minder moet een AKG K55 oid wel leuk zijn.

de expert lijkt wel volledig op draadloos over te gaan. snap ik niet hoor, die dingen zijn leuk tijdens het koken of het zuigen, maar verder...zonde van je geld.

en volgens mij ken ik die consumentenbond test wel. alle geteste modellen vonden ze maximaal "wel aardig" en met in de voetnoot dat je toch beter maar gewoon een draadje kunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
he ehm ja dat zal best wel kunnen
maar ik moet me ook een beetje goed kunnen bewegen enz.
en met die ruis wat moet ik daarbij voorstellen?
en hoe groot is het kwaliteitsverschil tussen met draad en zonder draad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23981

draadloze hoofdtelefoons hebben inderdaad last van achtergrondruis.als je goede oren hebt kan het wel irritant worden.
voor F100,- heb je eigenlijk niet echt een goede hoofdtelefoon.
hoofdtelefoons met een kabel zijn veruit beter dan hun draadloze varianten.
dit komt omdat de meeste met microwave techniek werken waardoor ze ook door muren heen gaan enz. maar dat brengt dus ook storing in het signaal met zich mee wat zich vertaald in achtergrond ruis.
ik heb geen problemen wat betreft mobiliteit met een hoofdtelefoon met kabels; deze kabels zijn meestal toch zo'n 3 meter lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
aha maar stel dat het een beetje ruis is dat nauwelijks opvalt oke dat vind ik niet erg.
maar hoe erg is die ruis precies?
en hoeveel keer zo goed is een koptelefoon met draad in dezelfde prijsklassse ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik vind de achtergrondruis te storend, maar ik geef toe critischer te zijn dan de meesten wat dat betreft. het is niet zo dta het "bijna niet opvalt", het is bijvoorbeeld bij de draadloze sennheisers (f200) van m'n zus echt duidelijk aanwezig, en ik neem maar even aan dat die philips niet beter zal zijn. je hebt gewoon nooit duidelijk en helder geluid, stille passages zijn nooit echt still. geen "zwarte achtergrond" zeg maar. heel vervelend als je naar muziek aan het luisteren bent vind ik.

en hoeveel beter zijn ze met draad vergeleken met zonder? kan je moeilijk zeggen. en als ik nou zeg zes keer, wat schiet je daar dan mee op? maar zoiets is het wel ongeveer. sommige (vrijwel alle eigenlijk) draadloze koptelefoons (heb er een aantal geprobeerd in jouw prijsklasse een jaartje terug) zijn echt heel slecht. saai, vlak, geen dynamiek, zwakke hoge en lage tonen, weinig tot geen detail etc etc. gewoon NIET goed dus zeg maar :) op www.head-fi.org staat een uitgebreide recensie van de RS65, een van de duurdere draadloze sennheisers. mensen daar zijn soms nog critischer dan ik, maar het geeft wel een duidelijk beeld van wat je kan verwachten van een draadloze koptelefoon.

als je het belangrijk vind dat alles duidelijk doorklinkt, dat je de instrumenten kan onderscheiden, muziek waar je voor gaat ziteen om te luisteren, en waar voor je geld, dan heb je zelfs aan een paar oordopjes van f30 (senn mx400) meer dan welke draadloze koptelefoon dan ook. wil je een deuntje op de achtergrond terwijl ergens mee bezig bent in een andere ruimte dan waar je stereo staat, en heb je geld over, dan moet je een draadloze koptelefoon nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
ehm weet iemand dan een goede koptelefoon met draad voor rond de 100 gulden.
liefst met microfoon erop.
dus gewoon een headset voor 100 gulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

goede koptelefoon, niet zo moeilijk. met een mic er op? nee. dan krijg je zo'n goedkoop prulletje van een of ander vaag computer merk. voor f100 kun je es gaan kijke naar een sennehiser hd200 of zo of voor ietsje meer een beyer dt231. en haal dan ergens voor een tientje een mic.
Pagina: 1