Toon posts:

[Delphi]Boek voor mega n00bs :)

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Llo,

Ik wil samen met iemand anders delphi (6) gaan leren..je moet wat als je bent blijven zitten :) ..

Maar, we zijn dus allebei zwaar n00b, ik zowiezow in programmeren...

Hebben al tijdje zitten rondkijken naar een goed boek, maar nog niet echt iets kunnen vinden...

Iemand een aanradertje? Nederlands zou mooi zijn, engels opzich geen probleem maar t ís in sommige gevallen toch net ff handiger om het zonder nadenken te kunnen begrijpen..

Verwijderd

Als je echt nog niks weet van coden in delphi, loop dan ff naar de bieb en leen 'basiscursus delphi 5', met rood/witte kaft van academic service.
Niet gelijk een boek kopen :) eerst lenen.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:52

Klippy

Still Game

Op zondag 21 oktober 2001 16:44 schreef ScitzoFreak het volgende:
Als je echt nog niks weet van coden in delphi, loop dan ff naar de bieb en leen 'basiscursus delphi 5', met rood/witte kaft van academic service.
Ja daar staat wel wat in denk ik. Maar om dat te begrijpen heb je toch wel wat basiskennis programmeren nodig, Pascal ofzo.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 18:24
Is er al een Nederlands-talig Delphi 6 boek?
En welk Engels talig boek is duidelijk?

Wil ook graag beginnen maar heb geen zin om een boek van 100 piek aan te schaffen en als ik het dan een beetje onder de knie heb toch weer achter loop.

Verwijderd

Ik denk dat er nog niet veel delphi 6 boeken zijn en vooral niet Nederlands en je leert denk ik geen overbodige dingen uit een delphi 5 boek.

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 16:39 schreef G3R10 het volgende:
Maar, we zijn dus allebei zwaar n00b, ik zowiezow in programmeren...
hmm, Delphi 6 in 21 jaar ?

Verwijderd

Misschien DELPHI FOR DUMMIES ?? Ikzelf heb JAVA FOR DUMMIES gelezen en ik vind het makkelijke boeken, misschien een beetje verouderd en met flauwe humor.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

ik heb zo'n delphi boek waar je niet leert programmeren maar objecten op een form leert slepen en properties instellen etc.

leen/koop dan liever een boek over object pascal (of Java ;) )

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 09:25

Tom-my

w03iz0rz

Gewoon even zoeken naar de boeken van marco cantu. Desnoods koop je een delph 3 boek van hem. Maakt niet uit! Een hoop is redelijk het zelfde gebleven kwa standaard features en zo leer je iig alwat van het standaard werk.

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 21:18
Op zondag 21 oktober 2001 16:44 schreef ScitzoFreak het volgende:
Zo ben ik ook begonnen.. je leert dan lekker snel visueel programeren. Objectjes plaatsen, daarachter een functie zetten.. Je ziet je eigen vorderingen, en je krijgt een klein beetje Pascal. Het is nogal belangrijk in het begin dat je kleine projectjes doet. Het is snel klaar, en je ziet direct dat je iets geleerd hebt. Dat houd je bezig.
Maar om strax echt iets te kunnen doen, moet je ook een los boek met Pascal nemen... Daar kun je veel meer mee!
Succes, namens een andere Delphi n00b!!
Pagina: 1