Toon posts:

drivers hp scanjet 5100C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn nieuwe scanner HP Scanjet 5100C gebruiken op deze computer, maar hij doet het niet.

De drivers worden niet gedetecteerd, ik heb de cd-rom die bij de scanner werd geleverd al geprobeerd en de win98 cd-rom. Toen dat nog steeds niet lukte ben ik naar www.hp.nl geweest en heb ik daar de nieuwste drivers gedownload, mijn comp werd opnieuw opgestart en... zonder enig resultaat. Het staat nog steeds als onbekend apparaat in het apparaatbeheer. Weet iemand hoe dit komt?

thnx

PieuX

Verwijderd

Is deze trouwens plug & play?

Of moet je eerst alle software instaleren, en na de reboot wordt alles herkent?

heb deze scanner namelijk ook, maar moet hem nog instaleren.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 19:11 schreef Toverstaf het volgende:
Is deze trouwens plug & play?

Of moet je eerst alle software instaleren, en na de reboot wordt alles herkent?

heb deze scanner namelijk ook, maar moet hem nog instaleren.
nou, geen plug en play dus... anders had ie het wel in 1 keer gedaan he!

Verwijderd

maar hij wordt wel herkent wanneer je hem aansluit?
Dus nog voordat je alles hebt geinstaleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 20:01 schreef Toverstaf het volgende:
maar hij wordt wel herkent wanneer je hem aansluit?
Dus nog voordat je alles hebt geinstaleerd.
niet bij mij.... ik moest het eerst installeren, toen opnieuw starten en toen zei windows dat er nieuwe hardware gevonden was, maar waar de drivers zijn.... geen idee.

Verwijderd

die drivers staan gewoon op de cd !

Tenminste, heb het net ff geprobeerd. Je moet eerst de setup draaien, en dan rebooten.
Vervolgens verwijs je gewoon naar oemsetup.ini in de "root" van de cd-rom.

Verwijderd

Topicstarter
Toch gek dan, want bij mij zegt ie dat er geen beter stuurprogramma is gevonden. Ik heb zelfs gewoon naar de D:\ verwezen. Nou ja.. ik vind dit echt zo vaag. We hadden deze scanner ook al op de oude computer en daar deed ie het wel gewoon :/

Verwijderd

Topicstarter
het ligt ook niet aan mijn cd-rom, want als ik de oemsetup.ini naar mijn harde schijf kopieer en daar dan naar verwijs, vind hij hem ook niet... :(

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 10:33
Begin eerst eens met het 'onbekende apparaat' uit de lijst in apparaatbeheer te vewijderen. Sluit met apparaatbeheer af en zeg nieuwe hardware. Hij gaat nu plug & play apparaten detecteren. Zegt hij nu dat hij een apparaat heeft gevonden, zeg je verder o.i.d. totdat je aan mag geven hoe je wilt zoeken, iets van automatisch (standaard) of zelf een locatie specificeren en de driver selecteren. Selecteer de laatste optie en druk op volgende. Hij vraag wat voor apparaat e.d. en je kiest nu dus voor printer o.i.d. Stop de CD erin en ga naar de cd, je krijgt nu een lijst met apparaten voor je neus. Kies de juiste volgende->volgende->voltooien o.i.d.

en... reboten en dan... klaar?!?!?!?
Pagina: 1