Ik heb echt iets zeer vaags. Ik werd vanochtend wakker stond in ene mijn pc aan. Terwijl ik hem gisteravond 100% zeker had uitgeschakeld. Dus ik dacht bij mezelf misschien heb ik slaapgewandeld en de pc aangedaan. Maar kom ik vanmiddag thuis van voetballen staat ie opeens weer aan zonder hem zelf op te starten? Is er misschien een timer ofzo in windows die zorgt voor deze spontane boot. Ik heb het ook al bij mijn ouders nagevraagd en die hebben mijn pc ook niet aangeraakt. Iemand hier ervaring mee????
heb je een automatische download accelerator ofzo? Dan kan je tijden instellen, dit kan tevens ook in windows, kan je instelen waneer de computer aan moet.
Heb het ook gehad toen ik er nog een gewone 56k modem aan had hangen. Zodra ik dan gebeld werd sprong mijn PC aan. Kwestie van modem uitzetten als ik weg ging en het was klaar. Het enige wat ik me kan bedenken dat windows timed is windows onderhoud. Schijf opruimen, defragmenteren etc etc. Maar zover ik weer zet ie zichzelf daar niet voor aan 
Maybe een kleiner broertje ofzo?!? Check je cache eens
Maybe een kleiner broertje ofzo?!? Check je cache eens
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
jah hier hebben meerdere tweakers last van waaronder mij......zijn al meerdere topics over geweest in het verleden.. als ik mijn comp niet s'avonds uit het stopcontact trek dan staat ie geheid aan de volgende morgen 
men kwame toen tot de conclusie dat het te maken moet hebben met de atx kasten......
men kwame toen tot de conclusie dat het te maken moet hebben met de atx kasten......
PIII 800@804 Mhz
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:27
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Misschien een netwerk kaartje met wake up lan
Dit zou heel goed kunnen mijn zus heeft namelijk gisternacht om een uur of 3 de andere pc aangehad. En vanmiddag ook. (ik 2 pc aan elkaar staan) Hoe zet je dat uit dan?Op zondag 21 oktober 2001 16:35 schreef justin01 het volgende:
Misschien een netwerk kaartje met wake up lan![]()
Nee heb geen download acceleratorOp zondag 21 oktober 2001 16:33 schreef XippIX het volgende:
heb je een automatische download accelerator ofzo? Dan kan je tijden instellen, dit kan tevens ook in windows, kan je instelen waneer de computer aan moet.
precies, ff in de bios zoeken naar WOL en WOR (wake up on LAN / Ring) werkt inderdaad alleen icm. ATX
WAZUUUUUUUP!!!!!
Het moet wel wake on lan of wake on modem of zoiets zijn, en zoals al gezegd kan je dat in de bios uitzetten.
Windows kan het niet timen ofzo, want als je computer uit staat, is windows ook niet meer aan het draaien.
Als windows wel aan het draaien zijn, zou je computer namelijk niet uit staan.
Windows kan het niet timen ofzo, want als je computer uit staat, is windows ook niet meer aan het draaien.
Het kan ook goed liggen aan je voeding(atx dan wel). Die hebben soms de neiging om ineens aan te springen als er ook maar iets gebeurt met de stroom. Heb ik ook wel eens. Ik heb al mijn computerapparaten op een stekkerdoos zitten die met een schakelaar werkt, vaak als ik die schakelaar dan aan zet gaat mijn pc automatisch aan terwijl hij mooi uit hoort te blijven.
Wèh zedde gij??
Verwijderd
of je hebt een UPS aan je puter hangen...en als puter dan uitstaat en er is opeens een stroomstoring (valt uit ofzo), dan springt de computer aan... op kracht van die UPS dan natuurlijk.
Net in mijn bios gekeken ze staan dus allebei op disabledOp zondag 21 oktober 2001 16:41 schreef Adion het volgende:
Het moet wel wake on lan of wake on modem of zoiets zijn, en zoals al gezegd kan je dat in de bios uitzetten.
by tehe weg; mijn bios kan ook wakker worden door USB activiteit, en door op spatiebalk drukken (handig als je katten hebt)
NVRAM clearen?
NVRAM clearen?
WAZUUUUUUUP!!!!!
Als ik zo hoor wat voor rare dingen je allemaal hebt, denk ik toch echt dat het met je voeding(psu) te maken heeft. Die zorgt er notebene voor dat je pc opstart.
Het echte opstarten wordt bijna altijd met hardwarefuncties gedaan en niet met software zoals windows.
Ok dit kan wel, door remote dingen over een lan.
Het echte opstarten wordt bijna altijd met hardwarefuncties gedaan en niet met software zoals windows.
Wèh zedde gij??
Nee het enige wat aan mijn computer hangt is die andere pc. Bovendien heb ik geen ATX kastOp zondag 21 oktober 2001 16:43 schreef Sanoes het volgende:
of je hebt een UPS aan je puter hangen...en als puter dan uitstaat en er is opeens een stroomstoring (valt uit ofzo), dan springt de computer aan... op kracht van die UPS dan natuurlijk.
Moet ik niet hebben, er valt zo vaak iets om hier op zo'n rommel kamer, iedere keer als er iets omflikkert dan gaat mijn pc aanOp zondag 21 oktober 2001 16:46 schreef nilski het volgende:
by tehe weg; mijn bios kan ook wakker worden door USB activiteit, en door op spatiebalk drukken (handig als je katten hebt)
NVRAM clearen?
Wèh zedde gij??
Ik heb wel het proggie NETOP wat ik vaak gebruik maar dan is mijn computer niet de host maar de guest???Op zondag 21 oktober 2001 16:47 schreef Havocnl het volgende:
Als ik zo hoor wat voor rare dingen je allemaal hebt, denk ik toch echt dat het met je voeding(psu) te maken heeft. Die zorgt er notebene voor dat je pc opstart.
ah...GEEN ATX dus ook geen WOL oid!
WAZUUUUUUUP!!!!!
zet bij power management alles uit waardoor die kan aangaan. ik heb het ook gehad, bij mij was het WOL (wake-up on lan) Zet henkie in me netwerk zijn computer aan en veroorzaakt netwerkactiviteit en gelijk gat mijn pc ook aan
Zet je pc uit, en vraag aan je zusje of ze nog keer wil internetten/netwerk gebruiken. Kijken of je pc dan aangaat. Weet je in ieder geval dat het daar wel/niet aan ligt.
Precies zou ik ook doen. Eerst kijken of het echt lan werk is. En dan gaan kijken of het hardware in je eigen pc isOp zondag 21 oktober 2001 16:52 schreef wwillem het volgende:
Zet je pc uit, en vraag aan je zusje of ze nog keer wil internetten/netwerk gebruiken. Kijken of je pc dan aangaat. Weet je in ieder geval dat het daar wel/niet aan ligt.
Wèh zedde gij??
]Op zondag 21 oktober 2001 16:52 schreef wwillem het volgende:
Geprobeerd maar hij start mooi niet op.
het zullen de kaboutertjes wel geweest zijn
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Verwijderd
Dit probleem heb ik wel eens vaker gezien met een USB 56K modem.
gewoon ander modem halen. of stroom uitschakelen
gewoon ander modem halen. of stroom uitschakelen
Bij gaat mijn pc alleen aan als het warm is ....... heel vaag; ik denk dat het iets statisch is. En dat meerdere keren op een dag dan.
zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
Pagina: 1