Toon posts:

[PHP] Datum 2 x uit db?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het script:

<?php

/* Verbinding met database */
mysql_connect("localhost", "root") or die("Helaas, connecten met database is mislukt");
mysql_select_db("t1") or die("Kon de database niet selecteren");

$showdate = mysql_query("SELECT datum FROM bjdev ORDER BY datum DESC");
while ($row = mysql_fetch_array($showdate)){
echo $row[0]."<br>";

$showtitel = mysql_query("SELECT id,tijd,titel FROM bjdev where datum='$row[0]' ORDER BY id DESC");
while ($titel_row = mysql_fetch_array($showtitel)){

echo $titel_row[1]." - <a href='nieuws.php?id=".$titel_row[0]."'>".$titel_row[2]."</a><br>";

}

echo "<br>";

}
?>

Dit is een scriptje dat deel uit maakt van mijn eigen nieuws syteem. Het haalt de datum,titel en tijd (bijv 08:45) uit de db. Nu wil ik dat elke titel onder de goede datum gaat staan van wanneer hij gepost is. Dat doet dit scriptje ook, hij maak het netjes aan. Een voorbeeld van dit script:

Maandag 22 Oktober
12:45 - De eerste headline

Dit hoort hij te geven, dit doet hij ook, maar alleen bij *1* headline, als er meer headlines zijn doet hij het zo:

Maandag 22 Oktober
11:12 - De tweedeheadline

Maandag 22 Oktober
11:12 - De tweedeheadline

Hij doet dus 2 x dezelfde datum + de headlines.

Weet iemand hoe je dit kan fixen? Ik kom er niet uit!

Verwijderd

Ik staar nu al 3 min naar je stukkie script en echt volgen wat je doet doe ik niet... affijn, je probleem is simpel: je doet het ook werkelijk 2x! Volg je while's maar: bij 2 topics geeft de eerste while een loop van 2, maar de 2de ook... je print het dus dubbel!

Wat je dus moet doen is voorkomen dat je het 2x doe... door bijvoorbeeld te kijken of je die datum al gehad hebt. Dus iets van:

$showdate = mysql_query("SELECT datum FROM bjdev ORDER BY datum DESC");
while ($row = mysql_fetch_array($showdate)){
if ($dezehebikgehad[$row[0]]) { continue; }
$dezehebikgehad[$row[0]] = TRUE;
....

Zal wonderen moeten verrichten... :)

Veel succes,

WaarLichtje

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zucht .. 2e keer dat ik deze post zie

[topic=297562/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet het, maar dit is aangepaste versie en ik w8 al een poos. Die andere reageert niemand op en de code is toch veranderd dus...

• marcusk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
Heb je de FAQ niet gelezen ofzo? Daar staat namelijk in dat je code tussen [code] of [php] tags moet zetten. (Ik heb zelf liever code omdat het font van php zo klein is).

Verwijderd

Topicstarter
Slotje, ik heb het al opgelost!
Pagina: 1