[PM] Stap 2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:21

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Owkee:

Stap één lijkt goed gegaan te zijn (Mail met concrete dingen bij Femme afgeleverd, en in (rustige) afwachting van respons)

Dat betekend logischerwijs dat we bij punt 2 zijn aangekomen:

Punt 2: (voorbereidend werk)

A: De positie van de PM in de organisatorische structuur van T.net.
B: De werkwijze waarop de PM gaat opereren.
C: Lijst met de kandidaat PM's.
D: T.net Adje.

Femme heeft aangegeven een paar weken bezig te zijn (ik lees dat voor het gemak als 2 weken) Met het oog op 2 weken wil ik het volgende voorstellen:

Punt A én B worden door de "T.net Mod/Organisatie" commissie besproken (mede vanwege de tijdsdruk, en B kan eigenlijk pas goed besproken worden als A bekend is)

Hierna (!!) zal punt C pas _concreet_ besproken worden. (het KAN(!) namelijk zijn dat de PM buiten het Modverhaal ook andere 'taken' krijgt.
k noem: Mensen het modrecht kunnen ontnemen, actieve rol in Warez(enzo) afhandeling. Dit heeft imo invloed op de 'eisen' aan de personen (PM-en op 'oproep' (zoals in 1e instantie de bedoeling was) of actief een rol in de T.net organisatie spelen scheelt nogal (verantwoordelijkheden enzo)

Punt D is in voorzien (testcase)

De "T.net Mod/Organisatie"-commitiee moet natuurlijk wel leden hebben. De momenteel genoemde namen:

- testcase
- Otis
- TgF
- Thor-Korenwolf
- Jaymz
<HR>
A: Zijn deze genoemde mensen bereid hierin deel te nemen.
B: Is dit lijstje lang genoeg (5 man), zo niet, nog één persoon erbij.
C: Is 'men' het met deze namen eens ?

Als dit een 'GO' krijgt zullen deze mensen met elkaar in contact moeten komen. Voornamelijk om de "HOE gaan we dit aanpakken" vraag te beantwoorden (Forum / mail / IQC / IRC / IRL-based)

Ps. Sommige dingen zijn al genoemd, maar hier weer genoemd, om de boel bij-elkaar te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ziet er goed uit! Ik ga hier nog even (onder het genot van een kop soep en een warm stokbroodje kruidenboter :9) over nadenken alvorens ik een inhoudelijke reply geef, maar één ding is mij van tevoren al onduidelijk en misschien is het wel een stomme vraag, maar:
Als dit een 'GO' krijgt...
Van wie moet die 'go' eigenlijk komen? TMF'ers? T.net Crew? MT? Femme?

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Ok, daar gaat ie dan, eerst maar even de punten:
Punt A én B worden door de "T.net Mod/Organisatie" commissie besproken (mede vanwege de tijdsdruk, en B kan eigenlijk pas goed besproken worden als A bekend is)
Daar ben ik het an sich wel mee eens, maar ik vraag me af of het niet wenselijk is, om vooral voor punt B (eventueel als A al bekend is) nog een spoeddiscussie op het forum te houden. Naar mijn mening duurden rev-draadjes vooral erg lang omdat ze een brainstorm karakter hadden voor iets wat nog lang niet in zicht was.
Als je een discussiedraadje start met als doel om tot reële oplossingen te komen en gegeven het feit dat de discussie maximaal zeg eens 3 dagen mag duren, denk ik dat het best mogelijk moet zijn om ook via TMF efficient te communiceren.
Hierna (!!) zal punt C pas _concreet_ besproken worden.
Mee eens; dat is dus voorlopig van latere zorg...
Punt D is in voorzien (testcase)
/me is heel erg blij dat * korenwolf dat wil doen; zeker vanwege zijn achtergrond is hij erg geschikt. Waar ik me eigenlijk wel zorgen om maak, is het feit dat ik nog nergens gezien heb dat testcase ook daadwerkelijk beslissingsbevoegdheid namens T.net heeft gekregen. Eigenlijk zou ik dat wel graag zien.

Tot slot de 'vragen':
A: Zijn deze genoemde mensen bereid hierin deel te nemen.
B: Is dit lijstje lang genoeg (5 man), zo niet, nog één persoon erbij.
C: Is 'men' het met deze namen eens ?
A: Dat was wel duidelijk :)
B: Ik heb altijd gezegd dat ik een groep van 6 à 8 man ideaal zou vinden, dus ik vind het zeker niet erg als er iemand bij zou komen. Maar ik kan me in een groep van 5 personen ook goed vinden.
C: Ja, Ja, Ja, heb ik geen flikker over te zeggen en Ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:57

botoo

💀 too old to die young

Punt B mag imho een voorzetje krijgen.
Al eerder gemeld maar dit moet duidelijk en helder blijven:
De PM is niet om in de dagelijkse moderaties te voorzien maar vooral om bij extremiteiten in te grijpen, uiteindelijk zouden de reguliere bezoekers voor de nodige moderaties moeten zorgen.
Het is niet de bedoeling dat de normaalmodder gaat denken van lama liggen de PM komt zo wel langs

Imo is het T.net Mod/Organisatie-commitiee lijstje wel lang genoeg als je de communicatiekanalen zo kort mogelijk wilt houden.
5 man zijn 10 communcatielijnen, 6 man al 15 :(

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:21

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 17:35 schreef Thor-korenwolf het volgende:
Ok, daar gaat ie dan, eerst maar even de punten:
[..]
/me is heel erg blij dat * Jaymz dat wil doen; zeker vanwege zijn achtergrond is hij erg geschikt. Waar ik me eigenlijk wel zorgen om maak, is het feit dat ik nog nergens gezien heb dat testcase ook daadwerkelijk beslissingsbevoegdheid namens T.net heeft gekregen. Eigenlijk zou ik dat wel graag zien.
Ik heb ergens (en ik weet niet meer waar) geroepen dat, als dit groepje met 'rare ideeën gaat komen, deze 'rare ideeën via een MT-er gespeeld kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Om kort te gaan:

Punt B, zoals /me al zei, structureel in een zo kort mogelijke forumdiscussie naar concrete werkbare hapklare brokken toe zien te komen zodra punt A vastligt.

Punt C hoeft IMO op dit moment niet concreet gemaakt te worden.

Wat betreft voorgestelde groep. [i]GO!![/i]
* KeX kan zich niet voorstellen dat die groep niet uitgebalanceerd en kennisrijk genoeg is om dit te organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op zondag 21 oktober 2001 17:47 schreef Jaymz het volgende:
Ik heb ergens (en ik weet niet meer waar) geroepen dat, als dit groepje met 'rare ideeën gaat komen, deze 'rare ideeën via een MT-er gespeeld kunnen worden :)
Dat is waar ook. Als je het zo bekijkt, heb je gelijk natuurlijk. Ik neem aan dat in dat soort gevallen (als die al gaan plaatsvinden) de communicatielijnen naar het MT niet zo lang zullen zijn, dus neem maar aan dat ik dat van die beslissingsbevoegdheid namens T.net niet gezegd heb. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A. kunnen we hier weinig over zeggen, ik heb al ergens een voorstel langs zien komen (van Femme) maar kan die zo snel niet meer vinden, ik dacht (uit mijn hoofd) dat de PM ongeveer de HGA postitie krijgt?

B.

Het is imo lastig om de werkwijze te bespreken als je niet een globaal beeld hebt van hetgeen Femme in elkaar aan het bakken is.

Wat Femme oplevert maakt (voor een gedeelte) hoe de PM moet gaan werken, daarnaast is (zoals Jaymz ook zei) de positie van de PM binnen de organisatie ook medebepalend.

Waar je wel over na kan denken is:

- gaat de PM te werk op basis van een "klacht" op TMF ("hee, kijk eens naar die draad en die reactie")?

- gaat de PM net als een mod gewoon alle draden door enhoe kun je daarin werk verdelen tussen de verschillende PM's?

Dus dat zijn meer vragen hoe de PM aan zijn werk komt, in plaats van hoe hij te werk gaat.

C. is inderdaad voorstel van testcase over

D. is aan een Adje om op te staan :)

Tweede serie vragen:

A. vooralsnog ben ik bereid
B. uhm, ja, denk ik
C. uhm, ja, denk ik

Methode van aanpak: alle genoemde opties zijn wel goed, IRL is de lastige, de meeste namen zijn regelmatig on-line en zijn op die manier snel te bereiken, IRL moet je agenda's voor trekken en da's vaak lastig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:57

botoo

💀 too old to die young

Werkwijze PM:
Als z.g. 'Roverback' (US-football term), d.w.z. naar eigen inzicht opduikend op plaatsen waar hij werk verwacht, maar ook m.b.v. PM ondersteuners (tada..TMF), die de PM inseinen.

Ter illustratie, de Roverback is een American Football middle-linebacker (MLB), zowel verantwoordelijk voor de pass (lange afstandsworp), als voor de run (kort, bal word gedragen).
Het is voor de MLB dus onmogelijk om het _altijd_ goed te doen, ook al schat hij 95% van de keren de 'gameplay' goed in. Ondanks zijn enorme ervaring staat hij onvermijdelijk soms op de verkeerde plek, en dat kost punten.

Onze PM heeft dus een vergelijkbare functie als de MLB, gelukkig worden ze beide door een team bijgestaan.

Statistieken hebben uitgewezen dat de MLB de meest gefrustreerde speler in het veld is...
* botoo kan het weten...
We moeten wel zien te voorkomen dat de PM ook gefrustreerd raakt.
maar daar kan * botoo over meepraten?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 16:35 schreef Thor-korenwolf het volgende:
[...]
[..]

Van wie moet die 'go' eigenlijk komen? TMF'ers? T.net Crew? MT? Femme?
Nee hoor: GO! :P

Ik vindt het allemaal goed klinken zo. Ik zal me ook even lekker afzijdig houden, dan blijft de draad verder lekker schoon/overzichtelijk :)

En nu hopen dat alle dingen die besproken worden goed samenvallen met datgene wat over +/- 2 weken wordt afgeleverd :)
Pagina: 1