Ik moet een directory hebben waarin iedereen bestanden en directorie's in mag maken en alleen zijn eigen dingen mag deleten.
Moet je hiervoor sticky bit gebruiken?
Moet je hiervoor sticky bit gebruiken?
Verwijderd
Verwijderd
Dan moet je chmod g+s doen dan krijgen nieuwe dir dezelfde groepsrechten als de parent. Dit was speciaal bedoeld voor groups gesharede dingen meen ik.Op zondag 21 oktober 2001 20:39 schreef tokkie het volgende:
Maar als ik nu weer subdirectorie's onder die directory heb, dan werkt het volgens mij niet meer.
Je zou chmod -R kunnen proberen. Mocht je bedoelen dat je die subdirectories zelf aanmaakt (ze bestonden dus nog niet), dan zou je verwachten dat ze net als 'gewone' bestanden onder die sticky-regeling zouden vallen. Als het echt niet lukt dan kun je (in het geval van Samba) denk ik het beste samba als bijvoorbeeld user samba draaien en dan de umask van die user aanpassen naar 1xxx...Op zondag 21 oktober 2001 20:39 schreef tokkie het volgende:
Maar als ik nu weer subdirectorie's onder die directory heb, dan werkt het volgens mij niet meer.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
'force create mode 1755' in samba zou het moeten doen.Niemand
Er moet toch iemand zijn die ook zoiets heeft?
Dan ben je er tochOp dinsdag 23 oktober 2001 22:13 schreef tokkie het volgende:
-rwxr--r-- 1 martin users 0 Oct 23 22:37 test
drwxr-xr-x 2 martin users 35 Oct 23 22:38 testdir
Nee want nu kunnen andere mensen van de groep users GEEN bestanden maken in die directory!!Op woensdag 24 oktober 2001 10:49 schreef _Yellow_ het volgende:
Dan ben je er tochAlleen de owner kan deleten met deze permissies.