Toon posts:

CDlezer in endless loop bij branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb van vriend berg gebrande CDs. Kopieren gaat goed met NERO maar sommige CDs zijn blijkbaar zo moeilijk te lezen dat lezer vastslaat. leesledje blijft branden, muis werkt nog maar verder niks, alleen harde reset mogelijk.
Met 'normale' bevingerde Cds duurt het lezen gewoon langer maar Nero komt er door, De niet kopieerbare vastlopende CDs zijn in dezelfde lezer gewoon af te spelen.
Iemand een idee ?

Verwijderd

Dat "hangen" in Nero wordt veroorzaakt doordat Nero waarschijnlijk het einde van de cd niet kan vinden. Dus als je een niet gefinalizede cd hebt. Dat krijg je vaak als je zelf gemaakte cd's hebt. Want veel mensen vergeten om die optie aan te doen. Tja, dan blijft ie daarop zeuren.

Wat je eventueel kunt doen, is: Maak gewoon een nieuwe data-cd. Geef hem dezelfde naam en kopieer en plak de andere cd gewoon naar je nieuwe cd. Dan leest hij namelijk de data, zonder de cd te proberen te analyseren.

Verwijderd

Topicstarter
Hi, klinkt logisch wat je zegt maar schijnt toch niet helemaal het probleem te zijn. Data CD lukt helemaal niet, schrijft alleen Leadin en out en zegt dan ready.
Wanneer ik een gebrande CD lees en probeer een image of zelfs een tracktest doe gaat het bijv. halverwege track 5 mis. Soms gaat het goed maar staat alles een tijd stil.

Vanmiddag duurde een cd 55 minuten (12x Creative burner)
Staat geregeld minuten stil, kan dan niks doen. Doet dit ook als ik vanuit Creative burenr image maak, dus ligt niet aan mijn Toshiba DVD player.

Verwijderd

Als ik het zo hoor dan denk ik anders aan een brakke Nero of hardwareproblemen.. Heb je al een ander brandprogramma gebruikt? Of heb je problemen met je tweede IDE kanaal ofzo?

Misschien moet je Nero updaten (Maar dat heb je waarschijnlijk wel gedaan.)

Tja, Sorry, I do not know...