Vage netwerk-naam

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:32
Bij een vriendin van me viel me wat vaags op:
als ze een tracert naar buiten uitvoert, ziet ze als eerste PC de PC van d'r broer, die aan het internet hangt.
Maar die PC heeft dan als naam 'method', terwijl als ik naar haar een tracert uitvoer, zie ik die PC als c..... (naam van Chello).
En als ze intern een 'ping method' uitvoert, geeft ie aan dat ie die naam niet kent.
'ping c......' werkt dan wel gewoon.
Erg vaag !
Het is dus net alsof die PC 2 namen heeft, maar het is gewoon een simpel netwerkje van Win98 PC's (dus een alias in DNS of zo lijkt me niet).

Waar kan dat aan liggen ??
Het is niet echt een probleem of zo, maar het viel me op en ik vind het vaag.

Verwijderd

DUH !!!
dit is ook geen hostname, maar een pc-naam.... je chello adress is pas echt je hostname. alleen goede hostnames kun je pingen.

wat je kunt proberen is pcnaam.chello.nl .... perhaps dat windows zo gek genoeg is om dit te pikken en om te zetten naar lokale ip.

just try :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

je kan ook op beide pcs een C:\windows\hosts file aanmaken
daarin zet je

lokale-ip-pc1 lokale-hostname1
lokale-ip-pc2 lokale-hostname2

• maikel
Op zondag 21 oktober 2001 18:38 schreef psychic het volgende:
DUH !!!
dit is ook geen hostname, maar een pc-naam.... je chello adress is pas echt je hostname. alleen goede hostnames kun je pingen.

wat je kunt proberen is pcnaam.chello.nl .... perhaps dat windows zo gek genoeg is om dit te pikken en om te zetten naar lokale ip.

just try :)
Ah, ok !
Ik dacht eigenlijk dat die dezelfde waren.
Waar kun je die dan allebei instellen ?
Ik heb altijd overal dezelfde naam ingevuld namelijk.

Verwijderd

gewoon je netwerk-computernaam met .chello.nl erachter :)
geen idee of het werkt hoor...

• maikel
Ik heb zelf @Home en daar moest m'n computernaam CP.....-a heten. Volgens mij is dat omdat ie anders niet door het netwerk van @Home gezien wordt.
Die naam staat gewoon bij m'n 'network identification' (Win2K), maar waar zou ik dan nog een andere naam voor m'n PC op kunnen geven ??

Verwijderd

hallowa...

je kan een p.c. zeker 2 namen geven, bij ons thuis de p.c. die aan internet hangt heeft ook 2 namen.
1 voor zeelandnet
en 1 voor ons thuisnetwerk
je koppelt een naam niet aan de p.c. maar aan een netwerk kaart.

dus het is wel degelijk mogelijk dat 1 p.c. 2 namen heeft

• maikel
Maar mijn vraag is dan weer: waar stel je die 2 namen dan in ?
Ik heb alleen m'n 'network identification' gevonden en dat is de naam voor op het netwerk.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
is vrij logisch ja.... bij een tracert laat je zien over welke hobs je gaat. Daarbij is de pc die aan internet hangt de eerste hob (werkt als router) zodoende

iRacing Profiel

Verwijderd

bij mij kan je die naam opgeven ergens bij de netwerk kaart in de netwerk instellingen...

vandaar dat die bij mij aan de kaart gekoppelt zit en niet aan de p.c.
Pagina: 1