Toon posts:

PCI vid-card met vga in en out

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Mijn buren hebben een Packard Bell pc, ze willen nu een 3d kaart erbij inzetten maar dit is een probleem.
Op het moederbord van Packard Bell zit namelijk standaard al een vga kaartje, die kan je dus niet loshalen.
Een agp slot heeft dit mobo ook niet, dus het moet een pci zijn.

Nu heb ik vroeger een videokaartje gehad (voodoo 1) die had een ingang voor vga, hier kwam dan het signaal van mijn normalen vga binnen en via de vga out ging ie naar de monitor. Ik had de vga dus via die voodoo 1 lopen.

Mijn vraag is, bestaan die dingen nog ? of weet iemand een andere oplossing voor deze kut pc. :)

Als ze bestaan, welk type ? prijs ?
hoeft maar een TNT2 te zijn hoor, niets hoogstaands

Thanx in Advance

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 21:39

Thomix

cAFFEÏNE!

kHeb zelf ook zo'n PPb mobo... wordt je idd niet blij van, ook maar 3x pci ed. Maar wat ik gedaan heb is een Voodoo 3 3k pci kopen (die kosten echt geen drol meer), daar kan je prima mee gamen en ook in 2d nie mis. Ook dingen als TNT2 zijn pci te krijgen.

Als je perse ook een tv out wil moet je de TNT2 hebben, de voodoo heeft dat niet (nja, alleen de AGP)

/edit: de voodoo en tnt waar ik het over heb zijn normale vidkaarten, niks doorlussen oid. Mijn voodoo kostte 250 piek, maar ondertussen is het een jaar verder. 2e hands moet je hem zeker voor minder (150 oid?) kunnen krijgen

Verwijderd

Je kan als het goed is de onboardvideo uitzetten en dan zou je een tnt2 of gf2mx in pci vorm in je pc kunnen proppen met alleen een vga-out.

Verwijderd

Een VooDoo 1 haalt tegenwoordig niet zoveel meer uit...
Wat bedoel je met dat je de videokaart er niet uit kan halen? Onboard?

Verwijderd

Topicstarter
Kijk
ze hebben dus al een pci kaart gekocht, een TNT2 pci
daar zat 1 uitgang op, maar als ik daar de kabel van de monitor inplugde -----> geen beeld
ik dacht dus ook aan het uitschakelen van de onboard vga proc. maar hoe doe je dit ???
daar ben ik echt niet achter gekomen
Kan iemand me dat vertellen ??

Wat betreft doorlussen, ik kon op mijn oude pc, met een kabeltje, buitenlangs de vid-kaarten met elkaar bverbinden weet je wel.

Maar hij heeft de vid-card nog thuisliggen en wil em morgen terugbrengen. Als ik even weet hoe ik die onboard uitschakel zodat ie op de ander overgaat ben ik blij (mijn buren eigenlijk)

bedankt voor de reacties tot zover

Verwijderd

Topicstarter
Kan in onboard in de bios uitzetten ??

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zondag 21 oktober 2001 15:38 schreef timyo het volgende:
Kan in onboard in de bios uitzetten ??
Dat kun je idd alleen in de bios doen.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
Nou, easy toch: Koop een Else GeForce 2 MX PCI. Plof hem erin, strat de PC, disable de oude video kaart!

Klaar!

Verwijderd

Radeon All In Wonder PCI-versie 8-)

alleen te koop rechtstreeks bij ATI vermoed ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even geprobeerd in de bios, maar gaf nog steeds geen beeld via de pci kaart hoor !!

Er staan wel opties als Enable/Disable Onboard Audio
maar geen voor de video

heeft iemand een PB systeem die weet wat de precieze naam is in de bios ??
je hebt wel een apart menu voor video settings, en daar staat ook iets van PCI, maar als ik die enable, gebeurd er echt niets !!

Iemand ??

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik ook gewoon de onboard aansluiting kunnen gebruiken en toch 3d gebruiken ?
en staat in een paar topics dat dit soms ook kan !!
heeft iemand hier nog meer ervaring mee ??

dus niet aansluiten op tnt2 maar op onboard en dan toch nog d3d hebben ?

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Asus 3400 Deluxe, TNT2 met tv in en uit, zijn denk ik wel goedkoop te krijgen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sommige mobo's hebben een optie waarbij standaard de VGA wordt disabled als er een VGA kaart ingeramd wordt (voornamlijk bij de nieuwe).
Het kan idd kloppen dat je een mobo hebt met 3 pci sloten en onboard video/audio

* TERW_DAN vermoedt dat het een houston 3 is

die dingen hebben altijd wel wat moeite met andere videokaarten maar het is goed te doen, gewoon devices disablen (uit apparaatbeheer kieperen) in windows en dan booten naar bios, onboard video uitschakelen en je kaartje werkt!

Verwijderd

De onboard VGA van PB mobo's kun je uitschakellen via een jumpertje op het mobo. Dus goed lezen (rondom VGA connector meestal) of gewoon, heel eenvoudig, even contact opnemen met de helpdesk van PB (trek hier wel minimaal een half uur voor uit :Z ) . Zij kunnen je exact vertellen waar die jumper zit en zo niet hebben zij vast wel een url naar de layout van dat mobo.

Succes verder. kom je er niet uit, post dan eens het serienummer van die machine
Pagina: 1