Toon posts:

Koeling XP 1500+ op ECS K7S5A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moet voor me vader nieuw systeem samenstellen. Zat te denken aan genoemd mobo + proc. Vroeg me alleen af welke koeler ik ut best kan gebruiken. Overklokken is niet aan de orde. Kheb er een paar gezien, maar tis me opgevallen dat de prijsverschillen nogal groot zijn. Moet ik echt een koeler hebben van 100 piek, of voldoet bijv de coolermaster EP5-6I11 (f. 35) ook? (ben op dit gebied nogal een newbie)
En weet iemand een link naar een tutorial ofzo, waar duidelijk wordt uitgelegd hoe ik proc + koeler op mobo monteer.

Of zeggen jullie, na bovenstaande gelezen te hebben: begin er niet zelf aan, laat alles maar lekker door een compu-shop in elkaar zetten...

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Die coolermaster is een prima cooler en nog lekker goedkoop ook. Laat je niet gek maken door verhalen dat een amd te warm is als die 60 graden is en zo...
Nadeel van zelf bouwen is als het fout gaat met het opbouwen dat je bijna nooit een beroep kan doen op de garantie...
Maar als je gewoon rustig de tijd neemt is er niks aan de hand en komt het vast wel goed.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De Coolermaster monteren valt ook wel mee. Aan de zijde waar je alle kracht moet uitoefenen zit een lip of je het ook wilt noemen waar je een smalle platte schroevedraaier in kan doen en zodoende rustig maar met kracht de cooler kan vastzetten. Zor dat je koeler recht boven je cpu zit en hopla!
Heb de DP5-6I31C met een drup Arctic SilverII ertussen en die houdt mijn Athlon 1.4 prima gekoeld. Hij is niet duur, stil en koelt gewoon goed.

Verwijderd

Ik heb hier het zelfde bod draaien met een xp 1500+ en een simpele coolmaster geschikt tot 1700 systeem wordt 43 a 44 graden netjes toch.