[OC]verwarmingselement (anti condens)

Pagina: 1
Acties:

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:49
Ik wil mijn pc gaan koelen ver onder kamertemperatuur door middel van een phase-change systeem en nu kwam ik laatst deze site tegen http://home.talkcity.com/ConnectionPt/ptcg/athlon2-4.htm Nu wilde ik ook ook verwarming element maken om condens tegen te gaan. Hierover wilde ik wat vragen? 1.Is het nodig/handig of kun je beter gewoon heel goed isoleren?(Mij lijkt het erg handig) 2. Hoeveel watt is het verwarmingselement van vapochill?(Ik dacht iets van drie watt.) 3. Welk materiaal kan ik het beste gebruiken?(dun koperdraad?) 4.Welke voeding kan ik het beste gebruiken? (5V? van pc voeding) Alvast bedankt voor jullie hulp!

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:08

Epsilon

gewoon goed isoleren
anders heeft het natuurlijk nog geen nut om het onder kamer temperatuur proberen te krijgen, want dan zit je zowieso al boven de 12 graden (dauwpunt)

• ice-T106
Het verwarmingselement is om de behuizing en de pinnen van de cpu (en dus ook je moederbord) te verwarmen. Je verwarmt de core natuulijk ook wel een beetje (Het is maar een paar watt) maar de vapochill houd processor op ongeveer -10 graden. En de rest blijft redelijk warm zodat je niet alles in hoeft te kitten.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-03 09:55

KillerB

______

Op zondag 21 oktober 2001 16:44 schreef ice-T het volgende:
Het verwarmingselement is om de behuizing en de pinnen van de cpu (en dus ook je moederbord) te verwarmen. Je verwarmt de core natuulijk ook wel een beetje (Het is maar een paar watt) maar de vapochill houd processor op ongeveer -10 graden. En de rest blijft redelijk warm zodat je niet alles in hoeft te kitten.
best handig dus ;)

• ice-T106
Niemand?

Verwijderd

Bij oc-shop verkopen ze kant en klare pakketjes om je proc te isoleren. Dit lijkt mij wat effectiever.
Pagina: 1