Toon posts:

Towers VS Desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn nou de nadelen van een Desktop?? Ik wil dus nu een nieuwe com kopen, waarschijnlijk dual en Waterkoeling, maar ik zie niet in waarom dat niet kan met een desktop?

Kunnen jullie misschien de nadelen en voordelen effe posten?

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Een groot voordeel is dat je zware koeling kunt gebruiken. Het gewicht van de koeling wordt dan meer verdeeld over het moederboard/bodemplaat vd kast. Bij een tower is het gevaarlijker omdat een zware koeling letterlijk aan je moederboard "hangt".

Toch??

Oja, desktopjes kan je stapelen (dit meen ik serieus en dit is dan ook niet bedoelt als grapje), vooral met een kvm switch is het makkelijk.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
waar moet je een desktop kwijt (Op zijn kant is heel handig haha). onder je monitor vind ik nou niet ideaal want dan staat je monitor vreselijk hoog.

Verwijderd

Ik persoonlijk vind het grote voordeel van een tower de gigantische ruimte die je hebt. Kan je tenminste 7 HD's en 5 cd-rom spelers in kwijt :P

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:24
Als je je monitor op je desktop zet heb je juist een ideale kijkhoogte, wat RSI tegengaat. Je kunt dan gewoon rechtuit kijken terwijl je je nek iets moet buigen als ie gewoon op het bureau staat.

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 14:42 schreef Solarsparc het volgende:
Als je je monitor op je desktop zet heb je juist een ideale kijkhoogte, wat RSI tegengaat. Je kunt dan gewoon rechtuit kijken terwijl je je nek iets moet buigen als ie gewoon op het bureau staat.
Heb je geen desktop voor nodig. verhogen van beeldscherm kan ook indien je een tower heb. Ligy ermaar aan wat je onder het beeldscherm plaatst.

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 14:35 schreef MREn het volgende:
Ik persoonlijk vind het grote voordeel van een tower de gigantische ruimte die je hebt. Kan je tenminste 7 HD's en 5 cd-rom spelers in kwijt :P
ben ik helemaal mee eens. een bigtower heeft ook een voordeel dat je extra fans kan bijplaatsen wat weer voor een betere koeling en airflow zorgt. en je hebt inderdaad ontzetten veel ruimte.
ook voor leuke geintjes als een ruitje en een neonlampje.

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Desktopje wordt van binnen nogal snel warm, maar als je niet overclocked zijn ze wel lekker compact. Jammer alleen dat er niet zoveel in past, maar daardoor is ie aan de andere kant ook wel weer aantrekkelijk (divx player in de woonkamer onder de tv bijvoorbeeld :))

Verwijderd

één voordeel:: een desktop is moeilijker te raken met een vliegtuig.

(sjit, vage bui...ik ga maar slapuh)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:01
Ik vind een desktop systeem een heel erg groot voordeel hebben: ze nemen minder ruimte in als je ze rechtop tegen de muur zet :)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op zondag 21 oktober 2001 16:18 schreef _JGC_ het volgende:
Ik vind een desktop systeem een heel erg groot voordeel hebben: ze nemen minder ruimte in als je ze rechtop tegen de muur zet :)
dan heb je een tower :P en je cd-roms zitten verkeerd :'(

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 16:23 schreef happy3736 :+ het volgende:

[..]
en je cd-roms zitten verkeerd :'(
maakt geen donder uit |:( CD roms kunnen verticaal :+ heb je de nieuwe Sony systemen wel eens goed bekeken 8-)

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
Op zondag 21 oktober 2001 16:27 schreef Freak_66 het volgende:

[..]

maakt geen donder uit |:( CD roms kunnen verticaal :+ heb je de nieuwe Sony systemen wel eens goed bekeken 8-)
toevallig heb ik zo'n sony 52x cd-rom zonder klipjes ( om de cd vast te zetten ) dus het gaat er wel ff moeilijk in |:(

sommige lui

• Skaah
  • Niet online
Een desktop lijkt me superhandig om onder het bed te schuiven ofzo als je niet zoveel ruimte hebt op je kamer

Verwijderd

Topicstarter
tja ik heb nu een bigtower maar ik heb zo;n bureau van de ikea en de monitor staat al op een verhoging en ik denk datd e desktop er precies onder past.

maagoed wie voor tower, wie voor desktop, des eest e ide 25 stemmen heeft die koop ik!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier een stem voor de desktop. Monitoren moet je idd hoger zetten (zeker voor lange personen een noodzaak), en als je toch iets onder die 17" moet zetten kan het net zo goed je PC zijn. Dat spaart juist ruimte (geen aparte tower die ergens op de vloer staat).

Andere bijkomende voordelen:
- alle drives zijn direct bij de hand (niet meer je rug breken om CDs te wisselen)
- kabels (vooral VGA en keyb) zijn nooit meer te kort
(maar deze twee gaan natuurlijk ook op voor een tower op je bureau)

Oslik blyat! Oslik!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Hmm... Desktop is handig als je weinig ruimte hebt naast je bureau... Tower is handig voor extra HD ruimte. Tower koelt ook iets beter: Meer ruimte dus meer warmteafgifte via de casing (dit is echt zo).
Maar met waterkoeling maakt dat dus nix uit.

Tower voor extra ruimte als je er plaats voor hebt waar je hem neerzet, da's het hoofdpuunt. En ja, desktops raak je inderdaad moeilijker met vliegtuigen LMAO!

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Waterkoeling in een desktop? En waar wil je de radiator laten? En het koelreservoir? En de pomp?

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 05:57 schreef HlpDsK het volgende:
Waterkoeling in een desktop? En waar wil je de radiator laten? En het koelreservoir? En de pomp?
euh ? in een tower naast die desktop ? :P

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 09:16 schreef swipe het volgende:

[..]

euh ? in een tower naast die desktop ? :P
Zoiets :+

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 05:57 schreef HlpDsK het volgende:
Daar heb ik ook aan zitten denken maar die kun je toch ook gewoon buiten de case plaatsen ?
Pagina: 1