8139too.c compile error bij kernel 2.4.12

Pagina: 1
Acties:

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01 18:51
Van wege de hier wel bekende exploit die pasgelden ondekt is ben ik maar weer eens aan de slag gegaan met het bakken van een nieuwe kernel (van 2.4.8 naar 2.4.12).

Nou stuit ik echter op de volgende error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
8139.too.c:2419: Internal compiler error in reload_cse_simplify_operands, at reload1.c:8355
Please submit a full bug report,
with preprocessed sourse if appropriate.
See <URL:http://www.gnu.org/software/gcc/bugs.html> for instructions.
make[3]: *** [8139too.o] Error 1
make[3]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.4.12/drivers/net`
make[2]: *** [first_rule] Error 2
make[2]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.4.12/drivers/net`
make[1]: *** [_subdir_net] Error 2
make[1]:  Leaving directory `/usr/src/linux-2.4.12/drivers`
make: *** [_dir_drivers] Error 2

Zijn er nog meer mensen met deze error en/of weet iemand misschien hier de oplossing voor?

Alvast bedankt

edit:

Ik geloof dat ik deze fout ook al had bij 2.4.9. Toen ben ik maar op 2.4.8 overgestapt omdat ik dacht dat het maar een foutje zou zijn in alleen deze kernel (als het een foutje in de kernel is natuurlijk).

Mijn gcc versie is trouwens 3.0.1

Verwijderd

Daar zit je probleem, gcc 3.01 denk ik. Die module compileert met gcc 2.95.3 zonder problemen.

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01 18:51
Nou ik heb ff de bug gereport aan makers van gcc. Maar ik ben nog steeds wel benieuwed of meer mensen hier last van hebben (gehad). En of die al een oplossing hebben gevonden. Het zal namelijk nog wel een tijdje duren voor dat ik bericht krijg van die lui (als ik al bericht terug krijg). Ik weet dat ik wel kan proberen terug kan stappen naar een eerdere gcc versie maar ik vind dat een beetje trikkie omdat ik voor sommige andere proggies wel 3.0.1 nodig heb.

Iemand?

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Voor wat heb je gcc 3 dan nodig?

Ik gebruik het helemaal nog niet omdat ik weet dat het veel stricter is nog niet alles er mee gecompileerd kan worden.

Ik geloof dat met de AC patches 2.4.12 wel moet compileren onder gcc 3 maar SMP alleen nog niet.