Waterblok lijmen ?

Pagina: 1
Acties:

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 22:33
ik ben een nieuwe kast gekocht (een hele mooie :) )

alleen toen ik alles wou over zetten is mijn lipje van de socket afgebroken .. :(

is het morgelijk dat je het waterblok op je CPU kan lijmen ?

ik dacht dat er een soort van dubbel tape voor was iemand een idee wat ik kan doen en wat ik er voor nodig heb ?

Verwijderd

Lol met tape ertussen. NIET doen. Probeer een clip te maken of te kopen die alle 6 de tabs rondom je socket gebruiken.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:39

Epsilon

whahhahahaa
dat is pas LOL. zo fik je je cpu in 10 seconde door

nee, ja moet hem echt OF op je socket vastmaken OF dmv van die gaten in je mobo. Desnoods zelf een clip maken die die gaten gebruikt, of de andere lipjes aan je socket (aan beide kanten zitten er 3 en ik geloof niet dat die allemaal zijn afgebroken)

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Mijn lipje is niet afgebroken, maar om het te voorkomen heb ik een plexiglas plaatje gemaakt, en deze via 4 bouten aangetrokken tegen het koelblok. Ik gebruik hiervoor dus de gaten rond te socket:

Afbeeldingslocatie: http://superbikkel.websitegalaxy.com/files/s_img_0049.jpg

• Sonic
uhhhzzz ik dacht dat je er een soort tape voor had

nou jah oke

dus een nieuw soort clip maken is de enigste oplossing ?

edit : owjah ik heb een p3 dus die slaat gelukkig alleen vast

en een nieuwe socket is dat geen optie ?? is zo iets moeilijk te solderen ? of iemand in de buurt van arnhem die datr voor mij kan doen tegen een kleine vergoeding ?

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Ik zie het al weer, een socket-370 board. Op de CUSL2 zitten geen gaten rond de socket.

[geinmodus]
ID: gebruik zo'n tang die je ook gebruikt als je 2 delen verlijmt, je weet wel, om ze tegen elkaar aan te trekken, zet hem op je koelblok en achter tegen je mainboard.
[/geinmodus]

• Sonic
Op zondag 21 oktober 2001 14:23 schreef superbikkel het volgende:
Ik zie het al weer, een socket-370 board. Op de CUSL2 zitten geen gaten rond de socket.

[geinmodus]
ID: gebruik zo'n tang die je ook gebruikt als je 2 delen verlijmt, je weet wel, om ze tegen elkaar aan te trekken, zet hem op je koelblok en achter tegen je mainboard.
[/geinmodus]
een lijmtang bedoel je

jah hoor goed idee alleen het moet nog wel in me kast passen dan (8>

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Op zondag 21 oktober 2001 14:17 schreef Sonic- het volgende:
en een nieuwe socket is dat geen optie ?? is zo iets moeilijk te solderen ? of iemand in de buurt van arnhem die datr voor mij kan doen tegen een kleine vergoeding ?
Hmm.. Socket370?? Da's dus 370 pinnetjes desolderen, en opnieuw solderen.. Da's dus ook 370x de kans dat je een printspoortje mee los trekt, of een van de layers in het mobo niet goed bevestigd?? Ik zou er niet aan beginnen..

't schijnt trouwens wel te zijn dat je een zif-socket uit elkaar kunt halen.. Misschien dat je dan het gedeelte met de afgebroken nokjes kunt vervangen ofzo?? (ik zeg ook maar wat, heb zelf nog nooit een socket uit elkaar gehaald..)

• Sonic
oke thanks voor de reacties

maar het is me te veel gezeik

ik ga gewoon voor een nieuw mobo

alleen ik wil dus weer een Asus CULS2-C maar daar is geen versie van met gaten d8 ik

weet iemand een goed snel mobo (zoals de CULS2-C) maar dan met gaten zodat ik daar mijn waterblok op kan maken ?

• Sonic
up

ik moet het voor morgen weten

• Sonic
hoeveel maakt Raid trouwens uit tegen over een UDMA100 ??

anders zoek ik dus een goed mobo met Raid en van die gaten naast de processor voor dat waterblok ? wie weet er 1 ?

verder moet er dus me p3 1Ghz in kunnen en je hebt toch niet een speciale HD nodig voor raid ?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op zondag 21 oktober 2001 14:25 schreef Sonic- het volgende:

[..]

een lijmtang bedoel je
:) ,euh ik heb es een slotket adaptertje gelijmd met superlijm,en daarna met LUCHT gaan koelen :)
//offtopic//
Mooi mobo Bikkel !,zeker een K7 Master :)
//offtopic//

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Sonic
leuk en aardig maar nu weet ik nog niet welke mobo

wat is een goed en vooral een snel mobo voor een p3

en dan het liefst wel 1 waar die gaten naast de socket bij zitten

en maakt Raid nou veel uit of niet ?

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Een P3 mobo is er volgens mij niet met gaten naast de socket...

Voor een nieuw mobo zou ik een ASUS TUSL2 (met RAID en Tualatin ondersteuning) voorstellen en voorzichtiger zijn met je clip om je Wb tegen je CPU aan te drukken of een andere clip kopen die op alle 3 de nokjes op de socket klemt..

Lijmen is in princiepe ook mogelijk met Nanotherm of Arctic Silver Thermal Epoxy, bedenk wel dat het waarschijnlijk NOOIT meer los gaat zonder de CPU te slopen...

Als je maar 1 HD hebt dan zul je GEEN snelheidswinst van RAID ondervinden, alleen als je 2 of meerdere HD's hebt dan heeft het nut ivm de data in stukken over alle schijven word verdeelt dus tegelijk wegschrijven/lezen naar alle HD's :D

en als je van je CUSL2-C af wil... buzz me :D

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Pagina: 1