ik heb 2x 8 cm fan's liggen van 220 volt waar kan ik deze fan's in de kast het beste op aansluiten(rechstreeks op de voeding)??
die kan je het beste gewoon aansluiten op je voeding idd, alleen je moet toch een kabel van buiten naar binnen trekken omdat je het in je voeding nergens af kan tappen.
Lijkt me het makkelijkst om iets met een relais te maken.. Dat relais schakel je gewoon op de 12V, zodat je fan's beginnen te draaien als je pc aan gaat..
En dat relais kun je weer mooi in je voeding plaatsen..
En dat relais kun je weer mooi in je voeding plaatsen..
Je kunt ze aansluiten zoals ik heb gedaan.
Je maakt je voeding open, en soldeerd gewoon 2 draden aan de fase-draad en de min die naar je monitor uitsluiting gaat. Moet je wel rekening mee houden of je voeding dat trekt. Die 2 draden sluit je paralel aan op je ventilators.
Ik heb er nu 2 Sunon 120mm 220V op aangesloten (Op mijn 2e voeding dan)
Je maakt je voeding open, en soldeerd gewoon 2 draden aan de fase-draad en de min die naar je monitor uitsluiting gaat. Moet je wel rekening mee houden of je voeding dat trekt. Die 2 draden sluit je paralel aan op je ventilators.
Ik heb er nu 2 Sunon 120mm 220V op aangesloten (Op mijn 2e voeding dan)
AsRock 690FX Deluxe3 - AMD X4 640, 4GB PC6400 DualChannel Kingston - 1x OCZ 60GB SSD - Samsung SpinPoint 1TB
of je gaat niet zo moeilijk doen als de rest, maar pakt zon wit connectortje uit je cd-rom drive of harddisk, kiest de 2 linker draadjes (geel en zwart, en links in de zin van je kunt in de connector kijken, draaidjes dus aan de andere kant)en maakt hier 2 draadjes aanvast. (met een beetje froeten krijg je ze er wel uit, draai de andere draadjes eromheen en plugt ze weer in de connector). Nu alleen nog zwart op zwart en geel op rood, en klaar is kees. Je fanssnelheid wordt dan niet geregistreerd, weet dat wel. Maarrrrr, voordat we iets vergeten, kijk eens ff of je niet toevallig 2 systemfan aansluitinkjes hebt. Dit staat wel in je mamaboard boekje. Wil je het helemaal leuk doen, zet dan tussen het rode draadje ook nog een potmeterje (variabele weerstand) kun je de snelheid ook nog bepalen
het ging over 220V fans niet 12V
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
Mijn 120mm 220V fan zit op een relais, maar die relais heb ik niet aan m'n voeding geknupt. Veels te irritant om dat ding open te slopen en dan ermee te prutsen.
Ik heb nu gewoon zo'n powerstekker zoals die ook op je voeding zit los gekocht (3 polig, hoewel m'n fan geen aarde aansluiting heeft), en die mbv m'n dremel in de kast gemaakt. Heb nu alleen wel 2 powerkabels nodig
Relais zit netjes weggewerkt in een projectboxje, die aan m'n baybus zit.
Ik heb nu gewoon zo'n powerstekker zoals die ook op je voeding zit los gekocht (3 polig, hoewel m'n fan geen aarde aansluiting heeft), en die mbv m'n dremel in de kast gemaakt. Heb nu alleen wel 2 powerkabels nodig
Relais zit netjes weggewerkt in een projectboxje, die aan m'n baybus zit.
ik heb mijn 120mm fans die op 220V lopen rechtstreeks op me voeding aangesloten. natuurlijk wel schakelaartjes ertussen maar zodra op de voeding de kabel erin zit en er stroom opstaat kan ik al mijn koeling starten. kortom een voorkoeling kan ik ook al doen
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Pagina: 1