19" Trinitron - erg wit

Pagina: 1
Acties:

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:03

Asphyxion

I am, therefor I think

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb sinds vrijdag een 19" Trinitron monitor (Dell P991). Het eerste wat mij opviel is dat witte vlakken echt erg wit zijn (moet bijna een zonnebril opzetten ;) ). Ik snap dat Trinitron schermen meer licht doorlaten, maar ik vind het eigenlijk een beetje overdreven.... Hebben meer mensen hier last van (of van gehad)?

Een ander probleem is dat in CS sommige donkere plekken echt heel donker zijn. Misschien kan gamma correctie helpen, maar met mijn oude (crappe) Goldstar 78i 17" had ik dit probleem niet. Zou dit aan (een kapotte) monitor kunnen liggen of is het een 'feature' van trinitrion monitoren (aka meer contrast).

TIA!

Verwijderd

ik heb een SUN monitor gehad, ook Trinitron, en de eerste dagen had ik koppijn omdat het wit idd errug helder was....

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Ooit van contrast/brightness instellingen gehoord :?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
hehe ja wit is wit, net zo wit als wit wit moet zijn, als eerste heb ik hier van mijn g420 de brightnes wat naar beneden gedaan, evenals mijn contrast, jees, niet normaal!

ja goede dingen die nieuwe schermen >:)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

tis ook nooit goed...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Er bestaat ook iets als kleur temperatuur ofzo. Kijk maar eens in de instellingen van je monitor. Je kunt wit zo meer witgeel maken, maar het schijnt dat andere mensen dat dan juist weer voor wit aanzien, en wat jij wit vindt juist witgeel vinden, zoiets, geloof ik.

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:33
Kleurtemperatuur ja. De meeste monitoren staan af fabriek vaak ingesteld op 9300 Kelvin. Dat is eigelijk te blauw en komt daardoor erg fel over. 7500 Kelvin zit dichter bij het optimum.

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 13:57
7500 kelvin kan je niet kiezen in mijn monitor, weet iemand welke waardes dit zijn voor Red/Green/Blue instellingen?

• JAVA-Doctor
Rood: 85 (uit 100)
Groen: 76
Blauw: 66

• Frag1le
JAVA-docter, das nog veller dan 9300k!!!

thnx anyway

edit: moest nog ff auto calibraten, ja idd het witte is nu iets minder vel!

• JAVA-Doctor
Op zondag 21 oktober 2001 15:51 schreef Frag1le het volgende:
JAVA-docter, das nog veller dan 9300k!!!

thnx anyway
Dat meen je niet!! Maar ja, dit is voor een CTX, bij een Philips zal 't wel anders zijn denk ik zo.

• Frag1le
Neej toch vind ik 9300k fijner, alleen dan moet ik gewoon Contrast en Brightness wat lager zetten, om het wit niet zo vel te laten lijken

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

Topicstarter
Het probleem is dat in CS ik moet overschakelen naar sRGB en in Windows zit ik liever op 9300 Kelvin. 9300 Kevlin in CS maakt het donker veel te donker... :(

Zit nu overigens op sRGB in windows en dan is alles een beetje dof. Ik ga mijn oude monitor maar weer eens aansluiten op mijn oude PC om te kijken hoe die er uit ziet...

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
"CS maakt het donker veel te donker... "

das waarschijnlijk ook de bedoeling van de mapmaker ;)

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

Topicstarter
Nee, niet echt...

Alle CTs zijn gewoon veelte donker...

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 18:38

Mystic_X

What does this button do

Uhmm voor dat CS heb ik wel een oplossing een proggie dat heet 3deep

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Verwijderd

Witter dan wit is ook wel erg wit. Ik denk dat wit dan ook inderdaad wit hoort te zijn! Je hebt dus gewoon een perfekte monitor! Mijnus is ook wel erg wit!
Pagina: 1