prob met HD (geen detectie in BIOS)

Pagina: 1
Acties:

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 07:05
-

[ Voor 99% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 09:19 ]

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Staan de jumpers goed op de schijf. Vind ie helemaal niets ? Duurd het wel een seconde tijdens de detectie of gaat ie direct door ? Welk board en welke bios ?

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
weet je wat ook kan helpen? de ide kabel op het moederbord effe omdraaien... had ik vanmorgen nog ;)

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 13:42 schreef -RMW- het volgende:
Op een Pentium II 266 Mhz / 256 MB RAM word een Western Digital wd-300 (30 GB) niet gevonden / gedetecteerd door de BIOS. Weet iemand hoe dit kan (BIOS versie moet ik ff nakijken, weet ik zo niet uit mijn hoofd)
Ik heb hetzelfde met een WD 40GB. Zie deze thread (daar staan mogelijke oorzaken in, maar bij mij hielp het allemaal niks). Schijf teruggestuurd naar de internet winkel waar-ie vandaan komt. Die zeggen "hij is goed, hier doet-ie het" en hebben hem weer teruggestuurd naar mij. Vanmiddag ga ik hem weer inbouwen. Het resultaat zul je hier kunnen lezen.

Verwijderd

Die ide kabel omdraaien lijkt me geen strak plan!!!!!
Heb ik zelf nog een x een HD mee om zeep geholpen...
Zorg gewoon dat de bovenkant boven zit en dat de rode kant jouw richting op wijst.... dan zit dat wel goed.

Verwijderd

Gister heb ik ook 15 minuten zitten kloten met een IBM 60gb HD... Wat bleek? Er was een pinnetje op de harddisk omgebogen...Vandaar ook dat de IDE connector er zo moeilijk op ging de eerste keer ;)

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
Oudere biossen voor pII's kunnen vaak maar max 32 GB aan. Als je dus een 40 GB hd hebt wordt hij niet herkend, Er zijn wel kleine programma's (maxtor geloof ik) die dat probleem oplossen (search maar eens op dit forum). Voor degene met die 30 GB dat zou moeten werken. Sluit hem eens als enige aan op de ide kabel, eerst eens als master of c-single, en als dat niet werkt als CS (cable select). Succes,

Do as I say, don't do as I do.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 21 oktober 2001 13:53 schreef JimmyPopAli het volgende:
Die ide kabel omdraaien lijkt me geen strak plan!!!!!
Heb ik zelf nog een x een HD mee om zeep geholpen...
Zorg gewoon dat de bovenkant boven zit en dat de rode kant jouw richting op wijst.... dan zit dat wel goed.
:{
en als je nou aan de andere kant gaat zitten :? :P

maare kabel omdraaien boeit volgens mij echt niet hoor

Verwijderd

Ben ik weer...

BIOS update heeft mij geholpen... Van de 1-na-laatste versie naar de laatste versie. De "what's new" op de website van de fabrikant meldde niks over verbeterde disk ondersteuning, maar ja "baat het niet dan schaadt het ook niet (hoop ik)" dacht ik, dus huppekee, flashen maar, en duimen dat dan niet net op dat moment de stroom uitvalt. Weer booten, en ja hoor, daar is-ie, 40 Gieg compleet.

Ideetje voor jou, RMW, ook even je BIOS updaten?
Suc6!

Raccoon
Pagina: 1